cinderella_h Skrevet 25. november 2014 Forfatter #1201 Del Skrevet 25. november 2014 Ja det er betryggende med hjertelyden. Jeg måtte lete etter den i går og fant den heldigvis med engang! Men det er disse sparkene da. Men kanskje fordi jeg tenker på det hele tiden. Må slutte med det .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 25. november 2014 Forfatter #1202 Del Skrevet 25. november 2014 Herregud for en lang dag! Er sliten! Gikk ut sv døren 0615 i morres. Er på vei hjem må men sitter selvsagt fast i kø pga ulykke! Ikke flyttet seg på en halvtime! Irriterende når mam bare vil hjem til senga og sove !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 25. november 2014 #1203 Del Skrevet 25. november 2014 Det var en lang dag!! Sp lenge på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 25. november 2014 Forfatter #1204 Del Skrevet 25. november 2014 Heldigvis ikke så lenge på jobb men ble nesten ti timer! Holder det!!! Også ble det et lite ærend etter jobb! Så ble det kø og en time ekstra hjem!!!! Har landet i sengen og gjort meg følgende erfaringer etter en lang dag : På tide å ta frem vinterjakken!!! Kaldt!!!! På tide å spraye skoene før jeg går på trynet på isen! Ser dobbelt av meg selv i speilet når man er sliten! Magen er mindre om Morningen - stor om kvelden Mest spark om kvelden Takk for meg natta!!! 🌙🌙🌙⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 25. november 2014 #1205 Del Skrevet 25. november 2014 Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 25. november 2014 #1206 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Natta Endret 25. november 2014 av kaospåtobein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 26. november 2014 #1207 Del Skrevet 26. november 2014 God morgen Håper du sov godt når du først kom deg i seng Jeg tror man venner seg mer til bevegelsene etterhvert også, det som jeg sikkert ville oppfattet som sterke spark før, syns jeg nå er svake/vanlige spark, så tenker jeg samme som deg "Hva hvis hun ikke vokser som hun skal?" og sånt Før jeg tar meg selv i nakkeskinnet, so to speak, og skjønner at jeg nok bare har blitt mer vant til de kraftigere sparkene, så de ikke virker like sterke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 26. november 2014 Forfatter #1208 Del Skrevet 26. november 2014 Ja det er nok psyken min som spiller meg et puss skal du se ... Jeg må bare finne roen med at noen dager er roligere enn andre. I går var rolig men i dag er det litt Romstering. Man blir jo vandt som du sier samtidig som man blir litt psykisk ustabil - snakker kun for meg selv nå Hehe. Er jo ikke normalt å skulle kjenne noe daglig enda heller! Men - magen vokser! Drt må være et godt tegn på at baby vokser også bare siden helgen har den vokst litt altså. Skal prøve å få til en ultralyd til slik legen min anbefalte. Og da etter uke 23. Sitter på jobb og etter lunsj blir man så ufattelig daff!!! Da går ting litt saktere ja! Får vel bare holde ut! Har en gravid kollega som påpekte i stad at hun snart ikke orker være her mer. Hun var jo gravid så kunne jo bare sykemelde seg og ta seg fri ut året. Kjenner jeg blir mektig irritert! Det er misbruk det!!! Håper de andre kollegaene mine verdsetter at keg faktisk er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 26. november 2014 #1209 Del Skrevet 26. november 2014 Man blir avhengig av sparkene Jeg kan også bli urolig hvis jeg ikke har kjent noe på... en halvtime? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 26. november 2014 Forfatter #1210 Del Skrevet 26. november 2014 Man blir avhengig av sparkene Jeg kan også bli urolig hvis jeg ikke har kjent noe på... en halvtime? Hehe det er jo faktisk betryggende å høre at vi er flere i denne panikkgjengen 🙈🙈🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 26. november 2014 Forfatter #1211 Del Skrevet 26. november 2014 Det tar visst litt mer på å Jobbe 100 Prosent enn jeg hadde trodd. Dessverre. Jeg er jo så sliten når jeg kommer hjem! I stad begynte jeg nesten å gråte når jeg så litt støv på badet. Har allerede kommet meg tiø sengs nå. Skal sove mmmmm elsker det! Er fortsatt veldg tett i nesen så det tar vel litt av kreftene også. Samtidig som jeg faktisk blør en del neseblod hver gang jeg pusser nesen. Blir jo engstelig! Men nå har jeg pusset mye. Vært tett lenge. Forkjølet. Leste på nett at en av tre gravide plages med tett nede. Slimhinner er med skjøre og man kan blø lettere. Pluss at jeg går åå blodfortynnende. Så slt i alt henger det vel naturlig sammen! Men jeg tåler jo ikke blod Så blir jo så redd! Rart med det. Etterlyste spart pg aktivitet i går. I dag har jeg hatt full action hele dagen ❤️❤️👏👏 Skulle forresten ta på meg boblejakken i morres!!! Neida - den begynner å bøi for trang! Men den er litt lang, nedenfor lårene og det var der det var trangt! Av alle steder !!! Lår og hofter har vokst tydeligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 26. november 2014 #1212 Del Skrevet 26. november 2014 Godt og sove da i hvertfall! Å blø i nesen er ikke unormalt så ikke bekymre deg for det:) Hurra for hopping i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 27. november 2014 Forfatter #1213 Del Skrevet 27. november 2014 Laaaaaaaaaang dag! Startet med noe skikkelig krampe lignende greier i siden av magen! Det varte i et par sekunder også slapp det! Klarte nesten ikke bevege på meg mår det oppstod! Ble bekymret jeg! Men snakket med en venninne som sa det var veldig normalt! I tillegg blør jeg masse neseblod! Det er ikke nå altså! Skulle dra fra jobb, nøs og det kom masse!!!! Dermed måtte jeg bare gå inn igjen og finne papir! Det skjer kun ved nysing og når jeg pusser nesen. Men dt er ganske mye blod og rent blod! Jeg ringte legen, heller engang for mye enn for lite. Det sa jo legen også! Så time i morgen! Timen er litt utpå dagen - så lurer på om jeg bare skal hvile ut i morgen. Be om sykemelding for den dagen. Er så ufattelig sliten! Må jo være greit det? Legen kan vel ikke nekte når jeg allerede har time og holdt meg hjemme! Timen er utpå dAgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 27. november 2014 #1214 Del Skrevet 27. november 2014 Kan det ha vært kynner du hadde? Høres fornuftig ut med sykmelding for dagen syns jeg, om ikke sykmelding for litt mer enn bare den dagen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 27. november 2014 Forfatter #1215 Del Skrevet 27. november 2014 Har man kynnere på siden av magen???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. november 2014 #1216 Del Skrevet 27. november 2014 Har man kynnere på siden av magen???? Kan jo evt være at du bare kjente det på ene siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 28. november 2014 Forfatter #1217 Del Skrevet 28. november 2014 Hun jeg snakket med i går sa det car vanlig for Førstegangsfødende og kjenne dette. Det hang visst med at det strekker jeg! I går når jeg skulle gå fra jobb nøs jeg så klart på vei ut og måtte bare snu igjen! Det var blod overalt!!!!!!!!!!! Genseren var det bare å kaste når eg kom hjem! Full av blod! Ekkelt! I dag har jeg heldigvis legetime så skal få forhørt meg litt:) Ellers lar jeg meg undre over en ting. Dere med mage og som tar kollektiv transport - merker dere noe snillisme? Jeg tar to ulike busser hver dag - dvs til sammen fire busser. De er proppa fulle alle sammen! Men ikke en eneste gang får jeg sitteplass. Jeg legger merke til at folk ser på meg. I går var det en dame som faktisk stirret mye, smilte men allikevel reiste hun seg ikke. Og det er trangt Assa! Jeg stod der med veske poser og ganske synlig mage! Der får jeg ikke noe tilbake for alle gangene jeg har vært flink og reist meg nei! Ellers hadde jeg skikkelig ADHD baby i hele går! Kjente spark nesten hele tiden!!!!! Aå deilig det får frem smilet! Våknet i dag og kjente dem i dag også Ellers gjorde jeg en skikkelig Bommert i går! Mannen driver å tømmer tarmen pga noe undersøkelse han skal ha! Så han blander ut noe pulver med navn endofalk i vann og drikker. Det skal to poser til i en halvliter vann også drikkes. Han lagde seg en flaske med liter vann og to spiseskjeer pulver for å drikke om natten. Selvfølgelig hadde han isbiter i og satte dette på nattbordet mitt. Jeg kom og la meg tok flasken og tok et par slurker! gjett om jeg ble redd!!! Heldigvis hadde han lite i men allikevel fikk jo panikk. Vi googlet men det finnes ingen studier på bruk av denne samtidig med graviditet. Det stod at drt kan overveies å gi til gravide hvis behovet er stort. Får virkelig håpe at jeg fikk i meg lite og uten at det betyr noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 4. desember 2014 #1218 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Hvordan går det med deg og lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1219 Del Skrevet 8. desember 2014 Her går det mentalt og psykisk ikke så Bra! Jeg sliter nok mer enn jeg vil innrømme og det har kokt over for meg! Nå har jeg takket ja til psykolog hjelp for å Kanskke kunne snakke ut om bekymringene mine og mwg personlig. I tillegg får jeg en tettere oppfølging fra både lege og sykehus. Det er mye som skjer i hodet mitt. Bekymringer omkring graviditeten og ting som kan gå Galt. Ja jeg hører daglig at alt er fint og bra osv. Folk sier jeg skal kose meg og nyte tiden og jeg ville sagt det samme til alle andre. Men hos meg går Det ikke inn! Jeg fordtår, men klarer ikke etterleve! Jeg tørr ikke glede meg eller snakke om graviditeten. Ikke tør jeg kjøpe noe heller. Tenker at om jeg så gjør vil jeg miste eller noe annet vil skje. Og det er min feil. Min skyld og skamfult! Jeg er ikke redd for fødsel eller smerter eller noe - men redd for denne ventetiden og det som kan skje. Det er et endeløst mareritt. Jeg fordtår godt selv at min tankegang og humør påvirker babyen men jeg klarer allikevel ikke slappe av. Jeg kjenner stadig etter spark. Smiler for meg selv når jeg kjenner og tenker at dette går jo bra. Så går det en time og jeg kjenner ingenting of panikken begynner! Og ja, jeg vet at det er for tidlig å kjenne hele tiden hver dag men hjernen min forstår det ikke! Da får jeg panikk og dytter på magen, drikker søtt og Gjør alt for å kjenne et dult. Forrige uke falt jeg på isen! Det gjorde ikke saken bedre! Jeg falt heldigvis på Siden. Traff ikke magen. Men tankene begynte mwd engang at nå har jeg ødelagt babyen - nå mister jeg. Googlet fall og leser skrekk historier. Heldigvis har jeg kjent spark og ingen smerte eller blødninger. Men allikevel tenker jeg at kanskje jeg ødela noe? Lagde jeg skade på babyen? Sparker den mindre enn før? Så fallet gjorde ikke saken bedre. Jeg tørr nesten ikke gå ute. Det resulterte i at jeg sykemeldte meg delvis. Tørr ikke gå til jobben pg blir kjørt hver dag! Hver eneste lille smerte jeg kjenner tror jeg er noe galt. Selvom de sier at dette er ligamentsmerter. Jeg sammenligner magen min med andre og synes min er liten. Jeg ser en feil i alt og tror alt er galt. Jeg sover knapt nok om natten fordi jeg tenker, ufrivillig! I tillegg har jeg folk rundt mg i form av familie medlemmer som sliter med sine ting og legger det på meg. De stiller ultimatum og tenker kun på seg selv. Jeg lider av snill pike syndromet og tenker alltid på alle andre enn meg. Jeg er så lei av det! Så jeg retter meg jo så klart etter vedkommende for at vedkommende skal få det bedre. Vedkommende sa til meg at h#n sliter psykisk. Så da må jeg bite i det sure eplet. Til andres fordel igjen! Keg prøvde fortelle at jeg sliter med mine ting men fikk tilbake at det var unødvendig og bla bla bla. Er ganske lei med andre ord..... Det ender med angst følelse og mye gråt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. desember 2014 #1220 Del Skrevet 8. desember 2014 Huff cinderella, dette hørtes ikke noe greit ut Vondt at redselen og angsten skal ta slik overhånd og styre livet ditt. Godt at du nå får hjelp til å takle det. Slike ting skal man ikke sitte med alene også vondt å se at du må ta så mye hensyn til de rundt deg, og at de ikke kan gjøre det samme. Ang fallet så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Det er utrolig hva de tåler og de ligger godt polstret der inne, heldigvis! Men hvis det også blir en ekstra bekymring så går det jo an å be om en ekstra ultralyd pga fallet, for å se at alt står bra til? En stor til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå