Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

3D UL er genialt! Fikk masse fine bilder, og selv om hun lå litt feil så brukte de nok tid slik at hun flyttet litt på seg. Det eneste som var litt "dumt" var at jeg fikk følelsen av å ikke bli tatt helt på alvor, som om dette bare var noe jeg gjorde for å få fine bilder av vesla. Jeg ville vite mål og sånt, og måtte nesten spørre om hun dama kunne se om alt var i orden. Men det har veldig koselig å se henne igjen, og man kunne helt tydelig se at hun lignet på storebror, slik han så ut da han var født! :) Anbefales!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3D UL er genialt! Fikk masse fine bilder, og selv om hun lå litt feil så brukte de nok tid slik at hun flyttet litt på seg. Det eneste som var litt "dumt" var at jeg fikk følelsen av å ikke bli tatt helt på alvor, som om dette bare var noe jeg gjorde for å få fine bilder av vesla. Jeg ville vite mål og sånt, og måtte nesten spørre om hun dama kunne se om alt var i orden. Men det har veldig koselig å se henne igjen, og man kunne helt tydelig se at hun lignet på storebror, slik han så ut da han var født! :) Anbefales!

Jøss, så rart :sjokkert: Han vi var hos viste oss hvordan alle målene var i forhold til normalen og sånt (på en kurve) :)

Ja da er du faktisk på god vei :) hvilken vogn har du kjøpt ?

Vi gikk for Emmaljunga Super Nitro :) Fremhjulene er svingbare, men kan låses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart ja!! Men det beviser kanskje st det er mange slm bare gjør det for bildenes del... Det står faktisk presisert på hjemmesiden deres at "...selv lm det er hyggelig å fæ fi e bilder av sitt ufødte barn, bør det være medisinske grunner til at man velger å gå til ultralyd.." Sikkert mange "turister" der da! Men hun virket en smule lettet da ueg stilte spørsmål om alt mulig rart og ikke bare var i tereseert k å få vesla til å være søt! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror emmaljunga er den store vinneren ja! Hører mange anbefaler denne fremfor tradisjonelle brio osv.

Jeg har satt dom kriterium at den må være tresatt - altså dypvogn, sittedel når de blir litt større, med bilsete som kan plasseres på og enkel å slå sammen og stable i bilen. Og det er ikke mange som oppfyller det i en og samme pakke / kjøp! Men nå er jo dette en helt ny verden for meg. Finnes utallige vogner der ute og jeg har aldri tatt meg bryet å se på det før. Før nå ... Nå nistirrer jeg på alle vogner hvor enn jeg går 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på du kan få adapter til Emmaljunga :) Altså når du har valgt bilstol, så får du adapter sånn at du kan klikke bilstolen på understellet ^^ Bagdel må man kjøpe utenom, vi satset på en form for mykbag (quadrolift) oppi sportsdelen i stedet for egen bagdel, siden vår ikke må ha mye klær oppi bagen så lenge :) Hun kommer jo i februar, så på sommeren trenger hun liksom ikke såå mye ekstra varme/klær ^^ Så sa hun i butikken at de fleste begynner å ville sitte litt selv når de er ca. 6 mnd, så da går man jo over til sportsdelen :) I august for vår del, ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var smart tanke gang ja for veldig mange av disse dypvognene virker så små i størrelsen. Men ja babyen skal jo komme i april måned så ikke snakk om så mye klær her heller faktisk. Sånn hadde jeg ikke tenkt på det!

Ja vet at adoptere er å få kjøpt, men da pleier det jo å bli dyrere ganske fort. Prøver å finne noen til pakkepris hvor alt medfølger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypvogner blir jo større enn mykbager, men som sagt så trengte ikke vi dypbag ^^ De er jo så små i starten uansett, tenker jeg :)

Ahaa, det har jeg ikke hørt om før, at man får noe som alle tre ting passer på uten adapter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god du det bildet fikk meg til å slappe litt mer av ja! Jeg har faktisk mer mage enn deg. Hehe. Takk kjære deg.

Så bra at det var til hjelp! :)

Ang. graviddrømmer så er det helt sykt hvor livlig drømmene kan være når man er gravid. Jeg har x antall ganger våknet at at jeg roper/kjefter/gråter i søvne. :P I natt våknet jeg av min egne hysteriske gråt og R som sa "går det bra lille venn?" :P Det verste av alt er at jeg fortsetter å gråte, fordi jeg ikke klarer å skjønne helt at det var en drøm. Tar liksom litt tid å komme til seg selv. :P

Edit: Ang. vognsnakk så ville jeg ikke selv hatt mykbag. Synes vanlig vognbag er mye bedre. :) Vi har Emmaljunga City Cross. Den er jeg kjempefornøyd med. Den kan også legges sammen med bagdelen/sportsdelen på slik at man slipper å ta understell og sitte/liggedel fra hverandre. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle tipsene med meg :) takk takk!!!

I dag var jeg innom lege for å hente ut sykemeldingen og da fra at nå vil jeg prøve meg i 100 prosent stilling. Har fått ny lege og hun var veldig hyggelig :) meget forståelseFull og virket

Som hun hadde god tid! Hun sa : du ringer så fort det er noe og du skal få time på dagen! Betryggende !

Hun fortalte at man kjenner ikke noen regelmessighet i spark før etter uke 24. I tillegg anbefalte hun faktisk ikke influensavaksinen! Hun sa vel egentlig hverken eller. Men informerte om at folk var jo gravide før i tiden uten vaksinen og det gikk som regel fint. I tillegg sa hun at man gjerne kan få en svak influensa virkning av vaksinen. Siden jeg aldri hR tatt den før så vet vi heller ikke hvordsn jeg vil reagere på den!

Videre sa hun at jeg må begynne å nyte dette!!! Hun sa at fra uke 23 så gjør dem jo alt for å redde babyen hvis den blir født og det går som regel bra! Hun ba meg faktisk om å be om en ekstra ultralyd etter uke 23. Er alt bra da har vi nådd en siste milepæl og kanskje jeg psykisk sett kan slappe av litt mer!

Litt artig at hun nevnte det siste. For rett før timen hadde jeg og mannen snakket om å kjøpe ting. Han har vært veldig bastant på å vente lengst mulig. Men i dag spurte han om hvor stor sannsynligheten var for at dette gikk bra! Vi googlet og fant at det var 99 prosent sikkert etter oul. Da sa han at vi kanskje skulle si at vi ønsket oss babyting tiø jul allikevel. Men nå hAr jeg vært så påståelige på den kanten og sagt at babyting til jul er ikke lov og for tidlig! Vi kan ikke snu på den! Men tvert om kan vi vente til januar salget og da er vi enda nærmere! Han sa at vi skulle kjøpe ting for kanskje jeg ble mer Happy når fikk tingene i hus. Og viktigste for han var at jeg nøt denne tiden. Litt søt er han jo også. Men jeg synes det er for tidlig å kjøpe vogn :( jeg får meg lissom ikke til det! Nå tror jeg at jeg har funnet vognen. Den er på tilbud og kun to stk igjen. Siden det er 2013 modell så tas den ikke inn igjen heller. Men den er rimelig! Så da er tanken : skal skal ikke. Hørt at det betyr ulykke å tA vognen i hus før fødsel. Og jeg som er så overtroisk og opptatt Av karma skjelver av tanken bare.. Men det er en fin vogn og mye penger å spare ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn, tenk så deilig å slippe stresset med å handle inn alt mot slutten når man egentlig burde slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg blir å gjøre det! Men jeg blir ikke å ta den inn i hus. Blir å sette den hos mamma tenker jeg. Denne overtroen tar meg. Og går det galt så står den der og kan sikkert selges - men uansett så skal jeg ha barn engang!

Nå er vognen i netthandel da så får ikke prøvd den. Men omtaler skryter av den! Litt usikker ... Hjelp !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogna vi kjøpte var også over nett!:) ble storfornøyd. Og lever den ikke opp til forventningene dine kan du nok alltids få ordnet opp i det så lenge den er ubrukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvilken vogn det er :jepp: Og må si meg enig med de andre, at jeg ville kjøpt den :) Vi får jo vogna vår i neste uke :fnise:

Når det gjelder dette med når man skal kjøpe babyting, så begynner jeg å bli utålmodig på å få alt i hus nå! Tenker liksom "Hva om hun kommer for tidlig, og vi ikke har det viktigste klart?". Tror nok jeg får slappet av litt mer når vi har vogn, bilstol, vogge og stellebord i hus, som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

Sendt nettbutikken en Mail og spurt om det lar seg gjøre å bytte den dersom den ikke står til forventningene. Avventer det svaret først.

Nå sitter jeg på mobil så får ikke vedlagt bilde. Men søk opp : Hauck malibu 3 in 1 duovogn. Vi har valgt svart og hvit

Kom med ærlige tilbKemeldinger.

Sitter forresten hjemme i dag. Har elektriker på besøk som har tatt strømmen i hele huset og det er så stivt å sitte sånn på vent mens en fremmed er i huset. Dyrt er det også! Hehe. Her skal hele sikrinsskapet byttes ut. Så får vi se hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrikeren er sikker vant med stive damer som venter på at han skal gå igjen! :fnise: Dyre saker, men gurimalla så godt å bli ferdig med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha så den kom litt feil ut!

Han holder på enda. Så sitter her i mørket og googler barnevogner. Tilbød han kaffe eller noe kaldt men det skulle han ikke ha! Alkurat som om jeg skulle ha forgiftet han lissom! 🙈🙈🙈

Nettopp snakket med en venninne som har kjøpt en del vogner gjennom sin tid og jobber i barnehage. Hun anbefalte meg ikke den vognen jeg tittet på. Dette på balgrunn av dekkene. De var visst for tynne og ikke luftdempene. Det var visstnok pri en! For en jungel 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...