Anemone Skrevet 28. juni 2004 #1 Del Skrevet 28. juni 2004 vi skal på bilferie om en mnd, og skal kjøre langs kysten (nordfra). jeg vil gjerne innom geirangerfjorden da. må man ta båt da? elr... og så har jeg så lyst til å vandre opp på fjellet, se på gamle gårder som ligger ved stupene.. er dette turer man må betale for,eller kan man selv vandre som man vil? noen som har tips til gård(er) man burde se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 28. juni 2004 #2 Del Skrevet 28. juni 2004 Var der senest forrige uke! Dere kan komme til Geiranger på flere måter: 1. Kjøre til Hellesylt og ta ferje til Geiranger. Den tar en time, og er guidet på forskjellige språk. Da får du se "alt", flere gårder, elver osv. Det lønner seg å la bilen stå på Hellesylt, det er ganske dyrt å ta den med. 2. Kjøre over Grotli og ned til Geiranger, for så å ta ferje til Hellesylt og videre dit dere måtte ønske. 3. Kjøre fra f. eks. Ålesund til Linge. Der går det ferje til Eidsdal, og dere kjører derfra til Geiranger. Da kommer dere ned til bygda via Ørneveien, som er en svingete vei à la Trollstigen. Hvis man vil besøke en fjellgård, må man nok ta båt. Er ikke sikker på hvor man bestiller det, men det finnes helt sikkert organiserte turer. Av fjellgårdene anbefaler jeg Skageflå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 28. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 28. juni 2004 tusen takk for svar!! nå gleder jeg meg bare enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. juni 2004 #4 Del Skrevet 28. juni 2004 Fjellgårder kan også besøkes om man går fottur i den siste del av Aurlandsdalen (vet ikke om dere skal dit, da). En nyyyydelig tur på 18 km,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. juni 2004 #5 Del Skrevet 28. juni 2004 Dersom dere reiser fra Ålesund eller Molde tar dere av mot Geiranger på et sted som heter Sjøholt. Når du kommer til Dyrkorn (rett før Stordal - ca 20-30 minutter fra Sjøholt) ligger en gård som heter Ytste Skotet tvers over fjorden (Storfjorden) Den blir drevet slik at folk kan komme og se hvordan det er der. http://home.online.no/~skotet/ Reiser dere fra Hellesylt bør dere ta en tur innom Peer Gynt Museet der. Det er en opplevelse!! Kjører dere over Grotli kjører dere rett forbi hotellet til Arne Brimi (Fossheim) på Lom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #6 Del Skrevet 28. juni 2004 Skal krysse fingrene og håpe på fint vær for deg, Geiranger er en utrolig fin plass i solskinn, men kan være en utrolig tragisk plass i regnvær.... God tur!! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 29. juni 2004 tuuuuuuuuusen takk for mange tips!! elsker slike fjellgårder (selv om det er slitsomt), og kjæresten liker at det er slitsomt (selv om han ikke er interessert i gården), så... hehe. skal prøve å få besøkt så mange som mulig gleeeeder mg! og håper på fint vær ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #8 Del Skrevet 5. juli 2004 Hei! Du kan gå til gården Skageflå uten å ta båt. Da går du fra Geiranger på sørsida av fjorden, til slutten av veien, og over Homlongsetra. Det tar et par timer hver vei. Men Geiranger fjordservice setter deg av nede ved fjorden nedenfor Skageflå dersom du vil ta båten ut og gå tilbake. Det koster ikke så mye, tror jeg. Skageflå er vel den mest populære av fjellgårdene i Geirangerfjorden - det er den kongeparet var på da de var på signingsferd eller sølvbryllupstur eller hva det nå var. Sjekk forresten www.geiranger.no for mer info om Geiranger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2004 #9 Del Skrevet 18. juli 2004 Turen til Skageflå er flott. Du kan be om å bli satt av fra båten, ja, nederst i fjæra. Der er det ingenting anna en skog og stein, og dei andre turistane på båten kjem til å sjå veldig rart på deg, at du skal av der! Du kan også avtale at dei skal hente deg igjen på den samme plassen eit visst klokkeslett. Og da må du vere der, ellers berre kjører dei forbi!! Litt dumt å bli ståande igjen i fjæra der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå