Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi to... Våkner alltid rundt 2.30, og får ikke sove.. Så våkner lillemor rundt 6 for dagen og hun sover kun 1.5 time delt på to dupper i løpet av hele dagen så kan tro det blir lite søvn på mor..
På den måten blir ikke overgangen til nyfødt igjen så stor, siden jeg er vant til å sove lite nå, sett fra den positive siden :)

Jeg klarer ikke å sovne før 4-5 tiden. Helt håpløst og så utrolig slitsomt! Blir jo vandt til å være våken om natten da, men det er jo fint å ikke være helt zombi på dagtid :P Håper jeg får noen fulle netter før baby kommer.

Det er like spennende å oppdatere seg her, selv om det ikke skjer noe :P

Fødebaggen klar? :fnise:

Ha ha! Det skjer iiiiiiingenting her, så her inne blir det nok kjipt lite å oppdatere seg på de neste 14 dagene tenker jeg! Hvis ikke akupunkturen på onsdag gjør underverker da :kul:

.... Eh, nei? :nigo: Men den er NESTEN klar. Jeg tror jeg bare mangler å putte i hentesett til baby, joggebukse til meg, toalettartikler, helsekort, snacks og sånn. (vi får se når lista blir skrevet. haha)

Pakk den ;-) blir bare styr når mannen må gjøre det for deg :P

Ja, han aner jo ikke hvor sin egen tannbørste er omtrent, så jeg tror jeg gjør lurt i å pakke selv OG legge den i bilen for å få den med :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så hinsides j**** forbanna på den arbeidsplassen til samboer...............

De har i dag fora han med at han IKKE får lov til å være hjemme i 14 dager etter fødsel. ikke 7 engang.

De mente nemlig at kommunen her ikke er med på den regelen, men at de i NØD kunn gi han 2-3 dager med "velferdsordningsfri" når jeg er i fødsel, men at han måtte tilbake på jobb etter det.

FOR NOE PISS........ Jeg ble sur, har tatt kontakt med kommunen og de skal ordne opp/sjekke ut dette i morra.
Jeg har slengt hovedtariffloven, paragraf 8.3.5 i bordet hvor det står:

"I forbindelse med fødsel har faren rett til 2 ukers omsorgspermisjon med full lønn for å

bistå moren. " og jo, kommunen må følge lover og regler som alle andre.

:kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin babymage!! :)

Alle har rett til 14 dager fri etter fødsel for å være med mor og barn, men det er opp til arbeidsplassen om det er betalt eller ikke. Skulle tro at kommunen oppererer med at det er betalt fri. Jeg hadde klikka hvis jobben til R hadde begynt med noe sånt!!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er fiiin jeg :nigo: Ordentlig bebismage :nigo:

Ihi, takk :klem: ja, det er nok ikke noe liten baby inni der :fnise:

Åå for en fin babymage :hjerte::biggrin:

ÅÅe, takk! :hjertesmil::nigo:

Kjempefin babymage!! :)

Alle har rett til 14 dager fri etter fødsel for å være med mor og barn, men det er opp til arbeidsplassen om det er betalt eller ikke. Skulle tro at kommunen oppererer med at det er betalt fri. Jeg hadde klikka hvis jobben til R hadde begynt med noe sånt!!

Tusentakk :blomst:

Ja, jeg skjønner ikke hvordan de kan si noe annet en gang, og oppåtil er det hun på regnskap i kommunen som har gitt denne beskjeden til sjefen hans. Jeg har i hvert fall fått snakket med noen i kommunen som er enig med meg og skal ta en prat med hun på regnskap for å ordne opp i det her så fort som mulig!

De har drevet på noen måneder allerede og sagt at han ikke har rett til permisjon heller. Jeg blir så irritert.

Du ser ut som en million ♡

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nå begynner jeg å bli lei av å ikke sove om natten... Klokka har blitt tre og jeg gir opp.. Sitter i sofaen med et glass sitronvann. Klarer ikke å sove, og har full halsbrann..

Blir fint å stå opp om fire timer og ha full dag fra morgen til kveld!! Spørs om jeg får en time på øye i det hele tatt 😔

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...