xeno Skrevet 26. juli 2014 #21 Skrevet 26. juli 2014 Du vet kanskje, når folk er litt gira på jack daniels når det er helg, så kan det komme at det blir noen ord feil eller ikke riktig skrevet?? Det er mange ulike folk og det med mange år i Norge, jeg har nevnt før at jeg er Norsk. Far og Mor 100% Norsk. Over og ut! Nei, det kan det ikke. Som du ser at jeg har skrevet tidligere i denne tråden tar jeg ingen forholdsregler selv, og jeg lever akkurat som før, men du må sltute med de greiene om at det kan være en tulletelefon. Det er på det rene at trusselen ble oppdaget av en antiterrorgruppe, ikke at det ble ringt inn noen trussel, og at man vet hva slags miljø det er snakk om. Det er ingen som har lurt myndighetene her. Les en eneste avisartikkel. Videre er det bare sprøyt at 90 % av det som står i aviser er sprøyt. Dette er ikke ment vondt, men ut fra skrivemåten din er det tydelig at du ikke har vært så veldig mange år i Norge, og jeg antar at du derfor har et litt annet syn på medier enn nordmenn flest. Kanskje på grunn av medier i hjemlandet? Det skrives mye uinteressant og dumt i avisene her til lands, men de står ikke ledtog med korrupte politikere som prøver å lure oss eller noe sånt. Denne trusselen er ikke oppdiktet. Kanskje overvurderer folk flest den, det tror i hvert fall jeg at de gjør, men det er naturligvis ikke en tulletelefon og naturligvis ikke løgn fra media. Anonymous poster hash: 7263f...8ba
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #22 Skrevet 26. juli 2014 Du vet kanskje, når folk er litt gira på jack daniels når det er helg, så kan det komme at det blir noen ord feil eller ikke riktig skrevet?? Det er mange ulike folk og det med mange år i Norge, jeg har nevnt før at jeg er Norsk. Far og Mor 100% Norsk. Over og ut! hvordan mener du folk skal vite at du har nevnt det før? Ikke alle som leser hvert eneste innlegg du skriver vet du. Jeg er foresten ikke redd. Sansynligheten for at det skjer noe her jeg bor er veldig, veldig liten. Anonymous poster hash: b8e57...2b6 1
Vulpes Skrevet 26. juli 2014 #23 Skrevet 26. juli 2014 Er ikke redd. Har det fint og koser meg med ferie og varmt vær. Men, jeg synes så klart at det er uhyggelig med terrortrusselen, og jeg har det jo i bakhodet. Prater med venner og familie om det og følger med på nyhetene for å holde meg oppdatert.
Purple Basil Skrevet 26. juli 2014 #24 Skrevet 26. juli 2014 Nei, jeg er ikke redd. Dette er nok dessverre noe vi bare må bli vant til. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #25 Skrevet 26. juli 2014 Du vet kanskje, når folk er litt gira på jack daniels når det er helg, så kan det komme at det blir noen ord feil eller ikke riktig skrevet?? Det er mange ulike folk og det med mange år i Norge, jeg har nevnt før at jeg er Norsk. Far og Mor 100% Norsk. Over og ut! Skjønner. Var ingenting vondt i det, bare tenkte det var derfor du ikke helt visste hvordan norske medier var. Tabloide og surrete er de, men ikke kronisk løgnaktige og korrupte. Dette kan ikke være noen tulletelefon, og det vet du godt ut fra den informasjonen som er gitt. Det er ingen trusseltelefon, det er en antiterrorgruppe som har avdekket dette og de ønsker å "beskytte sine kilder", altså har det ikke kommet direkte fra denne terrorcellen. Men det går nok fint. Jeg beveger meg som sagt som vanlig i Oslo sentrum, sitter og spiser på uterestauranter og skal ta toget fra Oslo S i morgen. Det er ikke verdt å bekymre seg for. Jeg synes folk skal si fra om svært mistenkelige hendelser (og da mener jeg ikke en mørkhudet mann som ser stygt på deg, da mener jeg ting av reell betydning) og ellers leve som vanlig. Anonymous poster hash: 7263f...8ba 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #26 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er veldig redd. Ikke nødvendigvis for mitt eget liv, men for at jeg tror denne trusselen er meget reell. Anonymous poster hash: 188a7...e9d 2
Musaleem Skrevet 26. juli 2014 #27 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Nei, jeg lever som normalt og akter å gjøre det frem til myndighetene gir beskjed om annet. Det innebærer IKEA, kjøpesenter, sentrum, kollektivt og alt annet folksomt jeg kan finne på å gjøre. Endret 26. juli 2014 av Musaleem 1
Gjest Raptuza Skrevet 26. juli 2014 #28 Skrevet 26. juli 2014 Det er sånn verden er blitt. Desverre. Men mange land har det slik og lever med det så normalt som som mulig. Er ikke forskrekket.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #29 Skrevet 27. juli 2014 Er ikke redd, og tenker ikke over det. Tror ikke noe kommer til å skje. Anonymous poster hash: ddc05...b34 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #30 Skrevet 27. juli 2014 Jeg var ikke redd, og trodde ikke jeg kom til å bli det heller, helt til jeg dro inn til byen for å jobbe. Hadde en skummel hendelse med bussen, fikk noia når jeg gikk i store folkemengder og er så absolutt ikke vant med å se bevæpnet politi ettersom jeg kommer fra en veldig liten bygd ute på landet. Så jeg har funnet ut at frykten ikke var lett å styre gitt! Nå har jeg heldigvis ferie, så da dro jeg med halen mellom bena rett hjem til mor. Håper jeg klarer å slappe mer av her. Det er ikke gøy å være i byen når den ikke føles slik den pleier. Nå skal det sies at jeg har en lang historie med angst også, så det er ikke helt umulig at det påvirker meg. Anonymous poster hash: 36adf...d2c 1
Mann 42 Skrevet 27. juli 2014 #31 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tror ikke det kommer til å skje noe, men hvis noen har planlagt noe tror jeg ikke norsk politi kan stoppe det. Og det kan like gjerne skje etter at politiet har trappet ned innsatsen. Kommer sikkert til å kikke litt ekstra på medpassasjerer på banen mandag, men noen trusler kan ikke stoppe hverdagen. Har reist i land med lang større trusler hengende over seg tidligere. Anonymous poster hash: 087f6...a23 Du gir norsk politi for lite kred. Det har vært flere planlagte aksjoner som norsk politi har stoppet før de ble gjennomført, gjennom solid politiarbeid. 1
Wonders Skrevet 27. juli 2014 #32 Skrevet 27. juli 2014 Finnes ikke bekymra. Trist at det finnes steder i verden som bør få mere oppmerksomhet enn hva de får for tiden. Hvor det er virkelige konflikter. Flyrommet over Bergen kjennes uviktig i forhold til hva som egentlig foregår i verden nå for tiden... 1
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #33 Skrevet 27. juli 2014 Skal være helt ærlig å si at jeg er litt nervøs, men lever livet som før. Når folk plutselig forteller deg at stedet du jobber på er et mål gjør det noe med deg, rykter eller ikke. Og selvfølgelig: Rart å se bevæpnet politi.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #34 Skrevet 27. juli 2014 Terror livnærer seg på frykt. Uten frykt fungerer ikke terror. Så nei. Anonymous poster hash: 7dd52...f0e 1
Brunhilde Skrevet 27. juli 2014 #35 Skrevet 27. juli 2014 Nei - jeg går ikke rundt og er redd eller ser meg over skulderen.
Gjest Sprettballen Skrevet 27. juli 2014 #36 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Jeg føler av og til at jeg burde kanskje være mer bekymret og forsiktig enn jeg er, men jeg er ikke redd. Jeg bor relativt nært et såkalt "attraktivt mål", og vi merker økt helikoptertrafikk, og ser at anlegget har fått økt sikkerhet, men i stedet for å gjøre meg redd, gjør det meg bare tryggere på at de gjør det som er nødvendig for å redusere risikoen for et angrep. Ellers forholder jeg meg til råd gitt fra offisielle myndigheter, og de ber oss leve som vanlig, men være oppmerksomme. Det eneste jeg gjør annerledes enn før, er at jeg holder meg oppdatert på politi.no. Endret 27. juli 2014 av Sprettballen 1
Drizzt Skrevet 27. juli 2014 #37 Skrevet 27. juli 2014 Er du redd? Hva tror du vil skje? Jeg må ærlig talt innrømme at dette skremmer meg. Jeg er redd de vil gjøre noe stort som kan ta livet av svært mange og jeg er også redd for mitt eget liv. Jeg er ekstra påpasselig når jeg må ut på bussen eller noe annet og jeg er redd for hva de kan gjøre og om jeg vil være der da.Anonymous poster hash: d8b3b...82d Jeg er ikke redd, men synes det er urimelig at "norske" terrorister plutselig skal ødelegge landet som ga dem opphold og muligheter for et verdig liv. Prisen vi betaler for multikulti-politikken som de rødgrønne førte så intenst. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #38 Skrevet 27. juli 2014 Er ikke redd, og tenker ikke på det. Men ville nok ikke dratt på norway cup eller andre store arrangementer nå. Bor i Oslo. Holder meg nok unna sentrum en liten stund også, hvis jeg ikke glemmer meg bort. Anonymous poster hash: 51e41...95e
Teeny Skrevet 27. juli 2014 #39 Skrevet 27. juli 2014 Kan nok si jeg er mer redd ja... Men tror det er fordi jeg har fått barn for et par mnd siden og er mest redd for hans liv. Bor for tiden i en storby i Europa og det føles nesten litt farligere å bo her enn i Norge. Hva vil terrorister med lille Norge egentlig? 1
Gjest Tiaen Skrevet 27. juli 2014 #40 Skrevet 27. juli 2014 Jeg drømte i natt at vi ble bombet, herregud! Har visst tenkt litt for mye på dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå