AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Er du redd? Hva tror du vil skje? Jeg må ærlig talt innrømme at dette skremmer meg. Jeg er redd de vil gjøre noe stort som kan ta livet av svært mange og jeg er også redd for mitt eget liv. Jeg er ekstra påpasselig når jeg må ut på bussen eller noe annet og jeg er redd for hva de kan gjøre og om jeg vil være der da. Anonymous poster hash: d8b3b...82d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Nei er ikke redd. Det virker som justisministeren er litt glad, så tror de bruker dette mest politisk. Anonymous poster hash: eeee7...3ae 6
Wonderbitch Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Håper selvfølgelig ikke det skjer noe denne gangen ( eller senere) men går ikke rundt å bekymrer meg. Jeg må prioritere hva jeg orker å bruke energi på i denne varmen:-) Men føler med dere som blir redde og engstelige, er sikkert ikke så lett å gjøre noe med. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er ikke overveldende redd, men jeg tar visse forholdsregler likevel. Jeg holder meg unna sentrum, jeg drar ikke til store kjøpesentrer og jeg tar ikke kollektivtrafikk. Dette er ting som ikke hemmer hverdagen min, eller preger meg stort, det er bare å ikke handle der jeg pleier og ta bilen fremfor t-banen. Jeg tror ikke det kommer til å skje noe, men hvis det gjør det, har jeg en følelse på Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter eller et sted i sentrum. Jeg kan faktisk tenke meg at planene til terroristene endrer seg ettersom de ser hvor store sikkerhetstiltat det er som har blirr iværksatt. Anonymous poster hash: ef1e1...078
Silfen Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre. Men fikk telefon fra hysterisk fjortis isted som trodde fyrverkeriet i sentrum var bomber ... 9
Trimsi Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Ja, jeg er selvfølgelig bekymret, men går ikke rundt å tenker på dette veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Overhodet ikke redd, og absolutt ingenting kommer til å skje.Anonymous poster hash: 50153...536 1
Gjest Lino Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 Kunne ikke brydd meg mindre. Men fikk telefon fra hysterisk fjortis isted som trodde fyrverkeriet i sentrum var bomber ... Mhm! Og kanonene i forrige går.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Småbekymra, og tror ikke det skjer noe nå. Men en dag, når vi ikke er forberedt. Hvis det skjer noe nå snart, så er det nok på Norway cup det skjer. Anonymous poster hash: 4cf5e...647
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 Mange land lever med sånne trusler hver eneste dag. Som oftest skjer det ingenting, de bare ønsker å kontrollere med frykt. Og om noe skulle skje så er det ingenting vi kan gjøre med det heller. Synes alle kan slappe av. Anonymous poster hash: f28dd...3f0 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #11 Skrevet 26. juli 2014 Jeg tror ikke det kommer til å skje noe, men hvis noen har planlagt noe tror jeg ikke norsk politi kan stoppe det. Og det kan like gjerne skje etter at politiet har trappet ned innsatsen. Kommer sikkert til å kikke litt ekstra på medpassasjerer på banen mandag, men noen trusler kan ikke stoppe hverdagen. Har reist i land med lang større trusler hengende over seg tidligere. Anonymous poster hash: 087f6...a23 1
skruf Skrevet 26. juli 2014 #12 Skrevet 26. juli 2014 Orker ikke bekymre meg, og tviler på at noe skjer. Eneste bekymringa her er 10-åringen som har fått det med seg på nyhetene og er ekstremt bekymret.
Gjest crazycatlady Skrevet 26. juli 2014 #13 Skrevet 26. juli 2014 Er ikke direkte redd og går ikke rundt og tenker på det hele tiden, men det er jo litt skummelt også. Kommer ikke til å ta tog eller t-bane med mindre jeg må. Syns det er ekkelt å tenke på norway cup og hva som kan skje der.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #14 Skrevet 26. juli 2014 Ikke redd i det hele tatt. Har senket terskelen min for å kontakte politiet om jeg skulle se noe mistenkelig litt, og det er det eneste jeg gjør. Beveger meg som vanlig i Oslo sentrum. Faren for at det skjer meg noe er minimal, og jeg er heller ikke videre interessert i å la dem lykkes med å spre frykt. Lever som før. Anonymous poster hash: 7263f...8ba 2
Gjest Tiaen Skrevet 26. juli 2014 #15 Skrevet 26. juli 2014 Nei er ikke redd. Det virker som justisministeren er litt glad, så tror de bruker dette mest politisk. Anonymous poster hash: eeee7...3ae Stakkars politikere som blir beskyldt for alt mulig nå til dags. Skal ikke være lett å leve altså.
xeno Skrevet 26. juli 2014 #16 Skrevet 26. juli 2014 Jeg holder bare leeee og leeeee hahaha. For hver eneste dag åpnes det om terror greier tråder osv osv. Som jeg sa fra den første dag, det kan være noen som tulla og ringte bare. Det ser ut som at dere tror på media, avisa osv osv hva de sier og skriver. Kan garantere 90% det de skriver og sier er løgn og feil 10% er sant. Dere må bare sol dere, reise rundt, ha sex, feste whatever! Sommer 2014 er hærrlliiiigggg :D Skååålllll!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #17 Skrevet 26. juli 2014 Er absolutt ikke bekymret og tenker mye mer på barna i Gaza enn terrortrussel her hjemme. Lever helt som normalt og skal fly neste uke. Har ikke tenkt et eneste sekund på å utsette turen min. I dag har jeg vært på festival og innom flyplass for å hente noen venner. Ser bare normale og blide folk uten tegn til redsel. Noe mer synlig politi i området, men dette er jeg vant med fra mange reiser i det store utlandet. Reagerer ikke på at politiet har våpen, dette er jo helt normalt i mange land jeg jevnlig besøker. Det eneste som nesten bekymrer meg litt er hvor mange som lar dette påvirke hverdagen sin i stor grad. Jeg leser mye på nettet og fatter faktisk ikke at folk lar dette begrense ferieaktivitetene sine eller lar være å gå på jobb. Jeg forstår virkelig ikke denne redselen og gleder meg til mandag er over uten at det har skjedd noen ting. Anonymous poster hash: a7643...7b8 3
happiest Skrevet 26. juli 2014 #18 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er jo selvfølgelig litt bekymret, men jeg gjør som vanlig. Må jeg på et kjøpesenter, så må jeg. Det eneste jeg har grublet litt på, er om jeg skal tørre å gå på kino. Stor kinosal=mange folk? Har ikke lest om andre som har tenkt på det, men tanken dukket plutselig opp da en venninne spurte om jeg ville være med.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #19 Skrevet 26. juli 2014 Jeg holder bare leeee og leeeee hahaha. For hver eneste dag åpnes det om terror greier tråder osv osv. Som jeg sa fra den første dag, det kan være noen som tulla og ringte bare. Det ser ut som at dere tror på media, avisa osv osv hva de sier og skriver. Kan garantere 90% det de skriver og sier er løgn og feil 10% er sant. Dere må bare sol dere, reise rundt, ha sex, feste whatever! Sommer 2014 er hærrlliiiigggg :D Skååålllll! Nei, det kan det ikke. Som du ser at jeg har skrevet tidligere i denne tråden tar jeg ingen forholdsregler selv, og jeg lever akkurat som før, men du må sltute med de greiene om at det kan være en tulletelefon. Det er på det rene at trusselen ble oppdaget av en antiterrorgruppe, ikke at det ble ringt inn noen trussel, og at man vet hva slags miljø det er snakk om. Det er ingen som har lurt myndighetene her. Les en eneste avisartikkel. Videre er det bare sprøyt at 90 % av det som står i aviser er sprøyt. Dette er ikke ment vondt, men ut fra skrivemåten din er det tydelig at du ikke har vært så veldig mange år i Norge, og jeg antar at du derfor har et litt annet syn på medier enn nordmenn flest. Kanskje på grunn av medier i hjemlandet? Det skrives mye uinteressant og dumt i avisene her til lands, men de står ikke ledtog med korrupte politikere som prøver å lure oss eller noe sånt. Denne trusselen er ikke oppdiktet. Kanskje overvurderer folk flest den, det tror i hvert fall jeg at de gjør, men det er naturligvis ikke en tulletelefon og naturligvis ikke løgn fra media. Anonymous poster hash: 7263f...8ba 17
Trimsi Skrevet 26. juli 2014 #20 Skrevet 26. juli 2014 Jeg holder bare leeee og leeeee hahaha. For hver eneste dag åpnes det om terror greier tråder osv osv. Som jeg sa fra den første dag, det kan være noen som tulla og ringte bare. Det ser ut som at dere tror på media, avisa osv osv hva de sier og skriver. Kan garantere 90% det de skriver og sier er løgn og feil 10% er sant. Dere må bare sol dere, reise rundt, ha sex, feste whatever! Sommer 2014 er hærrlliiiigggg :D Skååålllll! Du bør kanskje vurdere å trappe ned litt på drikkinga blir fort litt for mye i varmen... Dette er nok dessverre ikke en tulletelefon, men resultatet av lang tids etteretning og konkrete tips fra både Norge og andre land. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå