Gå til innhold

Hvorfor ingen kristen-hets?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kristen mann massakrerer småbarn og sprenger regjeringsbygningen. Resultat: ingen hets, verken av kristendommen som religion eller av kristne generelt.

Noen muslimer truer med å gjennomføre en terrorhanding i Norge. Resultat: massiv hetsing av muslimer, og trakassering av islam på et nivå som grenser til blasfemi.

Hva er logikken i denne forskjellsbehandlingen?

Anonymous poster hash: 3c9dd...4e0
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som hetser muslimer, til tross for hvilken situasjon vi er i nå. Jeg tror du henger med feil mennesker.

Anonymous poster hash: 3768a...bb6
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

En kristen mann massakrerer småbarn og sprenger regjeringsbygningen. Resultat: ingen hets, verken av kristendommen som religion eller av kristne generelt.

Noen muslimer truer med å gjennomføre en terrorhanding i Norge. Resultat: massiv hetsing av muslimer, og trakassering av islam på et nivå som grenser til blasfemi.

Hvor er det denne "massive hetsingen" har funnet sted? Du må gjerne komme med kilder, vet du.

Blasfemitullet ditt er ikke verdt å kommentere, all religion er tull og bør behandles deretter.

Anonymous poster hash: 96db4...a9a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er at den "kristne" for det første ikke er kristen, for det andre ikke hadde religion som grunnlag for handlingene, men politikk/merkelig overbevisning pga politikk. Islamistiske terrorister bruker religionen som unnskyldning for å gjøre onde handlinger.

Sånn, nå vet du det :)

Anonymous poster hash: 48a09...a93

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det denne "massive hetsingen" har funnet sted? Du må gjerne komme med kilder, vet du.

Blasfemitullet ditt er ikke verdt å kommentere, all religion er tull og bør behandles deretter.

Den massive hetsingen finner sted på alle nettfora jeg frekventerer, og ikke minst i kommentarfeltene på sosiale medier. Folk skriver under fullt navn, så det er grunn til å tro at dette er ting de mener, men som de ikke tør si i butikken, på fest.

Religioner bør ikke hetses.

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg trur at det er fordi det er 1 kristen mann som har gjort noke, men veldig veldig mange muslimske folk.

Men eg har ikkje hørt noke hets om det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Religioner bidrar til enorme grusomheter i store deler av verden, og islam er enda et hakk verre enn de fleste andre. Religioner bør avsløres som akkurat så forferdelige som de er. "Blasfemi" forutsetter forøvrig at det er noe som er hellig i utgangspunktet, og det er det ikke. Det er ikke bare "det tror du, jeg tror noe annet". Jeg tror på fornuft. Religiøse tror på grusomheter fra eventyrbøker.

Anonymous poster hash: a6664...894

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Den massive hetsingen finner sted på alle nettfora jeg frekventerer, og ikke minst i kommentarfeltene på sosiale medier. Folk skriver under fullt navn, så det er grunn til å tro at dette er ting de mener, men som de ikke tør si i butikken, på fest.

Flertallet av de menneskene som kommenterer på sosiale medier med rasistiske utsagn er lavpanna mennesker som ikke tenker sånn særlig langt. Hvis du ser nøye i kommentarfeltene, så består de nesten bare av antagelser og generaliseringer og veldig lite av faktabaserte argumenter. Det er mye enklere å være frekk bak et tastatur enn ansikt til ansikt.

Du må ikke tenke at disse syke menneskene er den vanlige mannen i gata.

Anonymous poster hash: 3768a...bb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kristne for rundt som noen galninger for hundrevis av år siden. Så tok de til vettet og sluttet å bruke kristendommen som våpen.

Desverre kan det ikke sies om disse islamjævlene.

Anonymous poster hash: f081a...b0d
  • Liker 5
Skrevet

Hæ? Det er jo en helt annen sak. ABB var vel, såvidt jeg vet, ikke kristen. I tillegg, i Norge er det religionsfrihet. Det er nok ett av fåtall av Norges befolkning som er troende kristne og går i kirka hver søndag. I alle de muslimske landene derimot, blir du steinet, hengt og drept om du ikke er troende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noe muslimhets på sosiale medier, så du bør kanskje heller rydde opp i vennelista di?

Og selvfølgelig bør religion latterliggjøres og hetses. Få ting har medført så mye lidelse her i verden som religion.

• Liker 6
Skrevet (endret)

For det første er det der en jævlig urettferdig og overdreven fremstilling av nordmenn, og det vet du sikkert godt selv. Det har ikke vært noen "massiv hets mot muslimer" og "trakassering av islam". Og for det andre: "Blasfemi"?? Snakk om å blottgjøre det kulturkræsjet som mange nordmenn helt rettmessig er opptatt av. Skjønner godt at det er ubehagelig å bli koblet sammen med ting man ikke står for fordi man er medlem av "samme religion", men du må vel også skjønne at det er naturlig at folk trekker de paralellene. Og det skjønner du vel og, innerst inne, hvis ikke hadde du ikke vært så paranoid angående nordmenns holdning til muslimer. Du ser det vel selv, at "islam" ----> "terrorisme" er en helt naturlig linje å trekke, selv om virkeligheten så klart er langt mer sammensatt enn som så (noe de aller aller fleste nordmenn fortsatt er fullstendig klar over).

Endret av evnukken
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener ABB så utførte han ikke terror ut fra religiøs overbevisning. Religion var aldri noe tema.

Muslimer derimot utøver terror ut fra religiøs overbevisning.

Logisk nok?

Anonymous poster hash: 7fa05...c2a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jo, alle religioner må tåle hets!

Anonymous poster hash: a9110...a39

• Liker 3
Skrevet

Jeg visste ikke at ABB var så religiøs og at han utførte handlingene i kristendommens navn. :sjokkert: Har du kilder?

• Liker 4
Skrevet

Vi kjenner kristendommen og de ulike konfliktene mellom avartene.

Vi kjenner lite om islam, og islam sine interne konflikter er ikke så tilgjengelig i offentlig debatt.

Derfor er vi istand til å vurdere ABB kristen argumentasjon som bullskitt, men ikke i stand til å gjøre det samme med radikal islam.

• Liker 2
Skrevet

Jeg visste ikke at ABB var så religiøs og at han utførte handlingene i kristendommens navn. :sjokkert: Har du kilder?

Hele opplegget hans var modelert i korsfarer tankegang, så jo, han mente seg religiøst motivert.

Men vi annerkjenner ikke korsfarer etikken som kristen, på samme måte som muslimer flest ikke annerkjenner radikale muslimer.

Skrevet

Hele opplegget hans var modelert i korsfarer tankegang, så jo, han mente seg religiøst motivert.

Men vi annerkjenner ikke korsfarer etikken som kristen, på samme måte som muslimer flest ikke annerkjenner radikale muslimer.

Javel, mener du virkelig at han angrep Ap i kristendommens navn? ;) Å være mot islamisering av Norge og angripe Ap betyr ikke at man selv er radikal kristen, vet du.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En religion som ikke tåler å bli gjort narr av, er en svak religion. En religion som krever at det ikke stilles spørsmål ved den, er en avmektig religion. En religion hvor "martyrer" får x antall jomfruer er en seksuell pervertert religion.

Anonymous poster hash: 03b80...28e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir faktisk skremt over holdningene, som blir vist på nett, til muslimer. Det er så mye fælt som skrives i kommentarfelter på nettaviser, og jeg merker jeg rett og slett skammer meg litt over å være norsk i slike tilfeller. På onsdag, da dette først kom ut, leste jeg i kommentarfeltet på Dagbladet. Der var det kommentarer som "alle muslimer er avskum av værste sort og burde ikke hatt livets rett" og at "muslimer burde brennes levende", at alle muslimer i Norge burde kastes ut, osv. Syns det er fælt at så mange klarer å lire av seg slike ekle kommentarer.

Det er greit at folk ikke er enige i religionen, men det betyr da ikke at menneskene som tilhører den er fæle. Det finnes jo tross alt normale kristne, og det finnes ekstreme kristne. Se på sektene borte i USA f.eks. Det skjer mye fælt der i den kristne Guds navn! Ingen som brøler om at blodet til alle kristne skal flyte for det.

Anonymous poster hash: 40f00...71a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...