Gå til innhold

Fadderuke når man er alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykke til med studiene! :)

Hva er faget?

Anonymous poster hash: ebdae...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg!

Skjønner heller ikke hvorfor noen mener at når man er mor, så er det automatisk kun andre foreldre man burde ha i nettverket sitt, ikke single studenter uten barn. Jeg har jo mye mer til felles med studentene som er fem år yngre enn meg og er i samme livssituasjon med studietid, enn jeg har med mødrene som er ti år eldre enn meg og har mann, hus og fast jobb i tillegg til barn. Man trenger litt nettverk overalt, men hovedsaklig så føler jeg meg nærere de som er i samme periode i livet, selv om jeg i tillegg har barn.

Helt enig. Jeg har tidligere vært på en åpen barnehage der flesteparten av de andre foreldrene var godt etablerte. Flotte folk! men jeg hadde rett og slett veldig vanskelig for å connecte med de da de var i en helt annen livssituasjon enn det jeg er i. Jeg greide å føre an samtaler som omhandlet barn og lette temaer, men lenger gikk det ikke. Ser ikke for meg at det ville være så naturlig å dra å spise middag hos de eller invitere dem med på noe egentlig. Det er heller ikke gitt at absolutt alle med barn MÅ ha god kjemi heller :P Nettverk over alt sier jeg og.

-ts

Anonymous poster hash: 6ab09...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg har tidligere vært på en åpen barnehage der flesteparten av de andre foreldrene var godt etablerte. Flotte folk! men jeg hadde rett og slett veldig vanskelig for å connecte med de da de var i en helt annen livssituasjon enn det jeg er i. Jeg greide å føre an samtaler som omhandlet barn og lette temaer, men lenger gikk det ikke. Ser ikke for meg at det ville være så naturlig å dra å spise middag hos de eller invitere dem med på noe egentlig. Det er heller ikke gitt at absolutt alle med barn MÅ ha god kjemi heller :P Nettverk over alt sier jeg og.

-ts

Anonymous poster hash: 6ab09...2a1

Det er det jeg opplevde også. De som er alenemødre har sine venninner fra før (og eldre enn meg), de som er i par blir det ikke naturlig å omgås. Jeg er 28 år selv, og har vært alenemor i åtte år. Med en niåring så har jeg plutselig mye mer "frihet" enn jeg noensinne har hatt, og da er det godt å ha venner som heller ikke har barn som har tid til å finne på ting. De med barn på alderen med datteren min har ofte flere unger, de er eldre enn meg og ofte gift. De som er like gamle som meg er ofte i startfasen som foreldre, og dermed også i en helt annne situasjon. Ikke minst er det godt å snakke om noe annet enn unger hele tiden! :)

Jeg har store planer om å få med meg to fester i fadderuken som kommer nå ihvertfall, og jeg bytter også linje, så forhåpentligvis får jeg flere venner nå enn foregående året. :)

Så lenge barnet ditt er godt kjent med far og vant til samvær med han, så ser jeg ikke noe problem med at du får en langhelg, og evt en dag midt i uken. Det sosiale er viktig for å komme inn i "gjengen" med klassekamerater, noe jeg aldri klarte i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor dere over er så overbevist om at jeg skal på fyllefest. For det første så har jeg ikke energi og overskudd til en 7 dagers fyllefest, for det andre... hvordan skal jeg greie å bli kjent med noen som helst når jeg er drita hele tiden? Utfallet av det blir vel heller at jeg sitter innelåst i leiligheten min med fylleangst og null nettvert, hvorfor vil en frisk person det?

-ts

Anonymous poster hash: 6ab09...2a1

Jeg er ikke overbevist om det, det var derfor jeg spurte ;) For mange er fadderuke = fyllekalas. Men siden det altså ikke er fyllefest du planlegger, og da vil være skikkelig tilstede for barnet tiden dere er sammen, synes jeg det er greit å be om ekstra barnevakt akkurat denne uken. Men jeg synes fortsatt det er litt mye med hver dag, og foreslår fortsatt at du velger ut det som er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overbevist om det, det var derfor jeg spurte ;) For mange er fadderuke = fyllekalas. Men siden det altså ikke er fyllefest du planlegger, og da vil være skikkelig tilstede for barnet tiden dere er sammen, synes jeg det er greit å be om ekstra barnevakt akkurat denne uken. Men jeg synes fortsatt det er litt mye med hver dag, og foreslår fortsatt at du velger ut det som er viktigst.

jeg skal ikke ut hver dag nei. Satser på å være med på det jeg mener er viktigst ;) Det er ikke mange vanlige studenter som er med på absolutt alt heller :P

-TS

Anonymous poster hash: 6ab09...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...