AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Jeg skal ut og fly om noen dager og jeg er virkelig livredd. Jeg sliter med flyskrekk. Men jeg liker å reise og denne måte er jo enklest å komme seg frem på. Jeg vet at det er sikkert å fly, det sier de alle. Men en dag smeller det. Og den ene gange så kan det være meg det går utover eller noen av mine nærmeste. Og ikke gjør det lettere å lese om de siste flystyrtene. Jeg gråter bare ved tanken på hva som skjedde med ofrene og de berørte. Det er så meningsløst det som skjedde, skulle aldri ha skjedd :,( Syns det blir bare verre og verre å sette seg inn i ett fly. Jeg har fått noe beroligende av legen. Hjelper litt , men jeg er mest redd for å miste kontroll. Jeg liker å ha kontroll, når jeg sitter i fly så her jeg ikke kontrollen. Kan ikke bare si stopp for å komme meg av. Redd for panikken. Uff, skulle ønske jeg ikke hadde det sånt. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut. Jeg vil bare komme oss trygt frem ( og hjem igjen ) og nyte ferien med familien min Hilsen meg som hater å fly Anonymous poster hash: 02a52...d10 Anonymous poster hash: 02a52...d10
Gjest AquaFina Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Alt du sier er som om jeg skulle ha skrevet dette , vet virkelig hvordan du har det , :-( er så ille , er gravid og i tillegg skal jeg fly hjem snart ALENE blir helt dårlig av tanken :-( Skal du fly langt ? mange timer ?
Gjest iGirl Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Jeg synes du skal ta det du har fått foreskrevet av legen (vival?) og prøve å slappe av så godt du kan. Møt godt forberedt og i god tid slik det ikke blir noe ekstra stess på forhånd. Jeg regner med reisefølget ditt kjenner til flyskrekken din? Hvis ikke synes jeg du skal være helt ærlig med de, slik at de tar hensyn til deg og hjelper deg mest mulig slik at du får lov å kun tenke på deg selv under reisen. Husk å puste rolig, trekk pusten godt ned i lungene, og vær positiv ovenfor deg selv. Tenk tanker som at "dette går fint" og "å fly er ikke så ille som jeg tror".. det høres kanskje tullete ut, men det hjelper faktisk. Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Hei, jeg er helikopterpilot, og jeg vet ikke om dette hjelper, men det skal virkelig ekstremt mye til for at det skal gå gale. Maskinene er skikkelige, og pilotene er veldig flinke og erfarne, og det er veldig strenge krav til maskiner, mannskap og sikkerhet. De gangene du hører om flyulykker blir det selvsagt en kjempestor greie, det er jo stort! Men det er utrolig mange ganger farligere å kjøre bil eller ta buss uten bilbelte, hvor mange bilulykker er det i verden hver eneste dag.. Min anbefaling til deg er å prøve å se det store bildet. Og si ifra til cabin personalet om at du har flyskrekk. Noen ganger får man komme fram og se i cockpit og snakke litt med pilotene om man vil, det kan kanskje hjelpe! Lykke til!Anonymous poster hash: c4328...645 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Turen er ikke så lang. Nesten 4 timer. Reisefølget mitt vet om min flyskrekk, men han syns det å fly er så behagelig og han forstår ikke hvor ille det egentlig er for meg. Jeg liker å ha god tid. Jeg har lest en del bøker angående å vinne over flyskrekken, prøvd tankefelt terapi, men ingenting hjelper. Kan også nevne at jeg sliter med angst i andre situasjoner også. Men jeg elsker å reise, hadde det ikke vært for flyskrekken så hadde jeg/ vi reist enda mer. Anonymous poster hash: 02a52...d10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Kanskje det hjelper å se filmen, "Hjelp, vi flyr!"? Bare et lite velment filmtips! http://www.imdb.com/title/tt0080339/?ref_=ttrel_rel_tt Anonymous poster hash: 76b38...6cb
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Hei, jeg er helikopterpilot, og jeg vet ikke om dette hjelper, men det skal virkelig ekstremt mye til for at det skal gå gale. Maskinene er skikkelige, og pilotene er veldig flinke og erfarne, og det er veldig strenge krav til maskiner, mannskap og sikkerhet. De gangene du hører om flyulykker blir det selvsagt en kjempestor greie, det er jo stort! Men det er utrolig mange ganger farligere å kjøre bil eller ta buss uten bilbelte, hvor mange bilulykker er det i verden hver eneste dag.. Min anbefaling til deg er å prøve å se det store bildet. Og si ifra til cabin personalet om at du har flyskrekk. Noen ganger får man komme fram og se i cockpit og snakke litt med pilotene om man vil, det kan kanskje hjelpe! Lykke til!Anonymous poster hash: c4328...645 Takk for svar. Det beroliger litt å høre dette fra piloter / fly personell. En gang da jeg var ute og fløy ( Fløy alene ) . Det var litt turbulens på veien og jeg var stiv av skrekk. Det satt heldigvis ei ved siden av meg som var flyvertinne. Hun var flink å " ta seg av meg " for å si det sånt. Jeg håper og tror at turen vil gå fint. Anonymous poster hash: 02a52...d10
Løvefrøken Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Jeg er selv ikke glad i å fly, men føler det funker hvis jeg kan sovne omtrent idet jeg setter meg i stolen. Derfor prøver jeg å være trøtt på forhånd. Flyr sjelden langt, men er veldig fornøyd de gangene jeg sovner før vi tar av og våkner i det vi tar bakken igjen
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Hei, jeg er helikopterpilot, og jeg vet ikke om dette hjelper, men det skal virkelig ekstremt mye til for at det skal gå gale. Maskinene er skikkelige, og pilotene er veldig flinke og erfarne, og det er veldig strenge krav til maskiner, mannskap og sikkerhet. De gangene du hører om flyulykker blir det selvsagt en kjempestor greie, det er jo stort! Men det er utrolig mange ganger farligere å kjøre bil eller ta buss uten bilbelte, hvor mange bilulykker er det i verden hver eneste dag.. Min anbefaling til deg er å prøve å se det store bildet. Og si ifra til cabin personalet om at du har flyskrekk. Noen ganger får man komme fram og se i cockpit og snakke litt med pilotene om man vil, det kan kanskje hjelpe! Lykke til!Anonymous poster hash: c4328...645 Ja. Du er helt sikkert helikopterpilot . Convince me. Anonymous poster hash: c1fad...87e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Ja. Du er helt sikkert helikopterpilot . Convince me.Anonymous poster hash: c1fad...87e Er ikke så vanskelig å bli helikopterpilot da. Så hvorfor skulle han ikke være det?Anonymous poster hash: c36ec...907
Gjest iGirl Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Ja. Du er helt sikkert helikopterpilot . Convince me. Anonymous poster hash: c1fad...87e Hva er det som er så spesielt med det?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Jeg antar du er klar over alle statistikkene, som at det rent statistisk er langt farligere å kjøre til flyplassen enn å fly. Skjønner tankene om det å føle man har kontroll selv, men det påvirker altså ikke sjansen for at noe går galt, og du har ikke kontroll i f.eks. buss heller. Ellers er det jo slik at fly er utstyrt slik at de aller fleste ting har en backup eller tre. Men det er klart dette i bunn og grunn er en irrasjonell frykt, du forstår også at det i realiteten er kjempetrygt og mye tryggere enn andre ting du foretar deg, men det hjelper antagelig lite når du først setter deg inn i flyet. Der finnes det jo også profesjonell hjelp - denne turen kommer kanskje litt raskt, men det er flere seriøse aktører som driver med flyskrekkurs. Anonymous poster hash: ba3ba...174 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Ja. Du er helt sikkert helikopterpilot . Convince me. Anonymous poster hash: c1fad...87e Øh. Det virker da ikke så rart. Hvis han hadde sagt at han kunne fly ved å vifte med armene hadde jeg reagert sånn, men at han er helikopterpilot er det ingen grunn til å tvile på. Det er en jobb som andre jobber, ikke noe helt vanvittig og urealistisk. Anonymous poster hash: ba3ba...174
Viktualia Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 Prøv dette: http://www.fearofflyinghelp.com/ Masse fakta om sikkerhet og hvordan fly egentlig flyr osv, kombinert med noen enkle avslappingsøvelser.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #15 Skrevet 21. juli 2014 Er ikke så vanskelig å bli helikopterpilot da. Så hvorfor skulle han ikke være det?Anonymous poster hash: c36ec...907 Hvorfor måtte det være en han? Øh. Det virker da ikke så rart. Hvis han hadde sagt at han kunne fly ved å vifte med armene hadde jeg reagert sånn, men at han er helikopterpilot er det ingen grunn til å tvile på. Det er en jobb som andre jobber, ikke noe helt vanvittig og urealistisk. Anonymous poster hash: ba3ba...174 Hvorfor måtte det være en han? Anonymous poster hash: c1fad...87e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #16 Skrevet 21. juli 2014 Er ikke så vanskelig å bli helikopterpilot da. Så hvorfor skulle han ikke være det?Anonymous poster hash: c36ec...907 Hun*. Trenger vel ikke å overbevise noen om hvilken utdannelse jeg har jeg vet ihvertfall hva jeg snakker om, og håper at det hjalp ts litt.Anonymous poster hash: c4328...645 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #17 Skrevet 21. juli 2014 Jeg forstår tankegangen din, jeg tenker sånn selv, men har etterhvert skjønt at det er veldig irrasjonelt. Grunnen til at man er mer redd for å fly enn å feks kjøre bil til tross for at det er millioner ganger så sikkert å fly er nok det at man har en mer innbilt kontroll når man er i en bil. Når det er sagt så har det som har roa meg vært å sette meg inn i en del ting som lyder, lest om alle de lydene som er helt normale å høre, lest Om hvor mye som faktisk kan svikte på er fly uten at det går galt (det kan feks fly langt på kun en motor, eller uten motor i det hele tatt, det er fysisk umulig for flyet å snurre rundt osv osv. Turbulens er ikke noe risikabelt i det hele tatt. Les deg opp! I tillegg bør du forsøke å se det store bildet om hvor ekstremt mange fly som er i farta hele tiden over hele verden. Da er den ene flyulykken en så minimal prosent at det ikke går an å regne en gang. Dessuten så har det som regel alltid vært noe rart med de store flyulykkene, det har ikke akkurat bare styrtet ut av det blå. Husk at fly er laget for å være i lufta.Anonymous poster hash: ad640...db8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #18 Skrevet 21. juli 2014 Hvorfor måtte det være en han? Anonymous poster hash: c1fad...87e Godt poeng, beklager den. Er mann selv, er sikkert derfor jeg skrev det såpass automatisk, i tillegg til at det allerede sto "han" i et innlegg. Det lå ingenting vondt bak det. Anonymous poster hash: ba3ba...174
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #19 Skrevet 21. juli 2014 Hun*. Trenger vel ikke å overbevise noen om hvilken utdannelse jeg har jeg vet ihvertfall hva jeg snakker om, og håper at det hjalp ts litt.Anonymous poster hash: c4328...645 Hahahahahaha. Joda, du er nok pilot, ja. Dette er hevet over all tvil, skjønner jeg . Kunne du ikke ha funnet på noe bedre? Men, du kan fortsatt overbevise meg, da ? Anonymous poster hash: c1fad...87e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #20 Skrevet 21. juli 2014 Hahahahahaha. Joda, du er nok pilot, ja. Dette er hevet over all tvil, skjønner jeg . Kunne du ikke ha funnet på noe bedre? Men, du kan fortsatt overbevise meg, da ? Anonymous poster hash: c1fad...87e Er det lov å spørre om hvorfor du synes det virker så rart? Det finnes en del helikopterpiloter her i landet, noen av dem er helt sikkert på KG, og det er også naturlig å anta at de trekkes mot slike tråder mer enn de fleste. Det er også naturlig å trekke inn når man svarer i en slik tråd. Aner ikke hvorfor du går helt av skaftete, det virker da fullt mulig at det er en helikopterpilot. Anonymous poster hash: ba3ba...174 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå