Gå til innhold

Imovane sovetabeletter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min bruker disse og har mange skumle bivirkninger. Han sier masse vhelt ville og sårende ting før han sovner, og husker aldri noe av det etterpå. Han snøvler og blir ekstremt sløv etter bare 5 minutter. Han glemmer også mye vi har snakket om igår, inkludert avtaler. De gangene han har tatt de med alkohol (veldig dårlig kombinasjon) mister han følelsen i bena og sovner på gulvet. Han er så tung at jeg ikke får han i seng. Andre som har erfaringer med Imovane? Detre skremmer meg!

Anonymous poster hash: ac7ce...b43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du absolutt ta opp med legen hans.

Anonymous poster hash: 34cb7...25f

• Liker 3
Skrevet

Ja. Og det er slik de virker før en utvikler toleranse. Altså en følelse av å være beruset, og få hukommelsessvikt. Ganske normalt vil jeg tro at en etter en tids bruk ikke får tilsvarende kraftig effekt.

MEN, nå skal jo ikke disse brukes på permanent basis.

AnonymBruker
Skrevet

Litt samme bivirkninger her. Jeg chatter på fb, avtaler ting og husker ikke en dritt dagen etter. Får også rare ideer og kan plutselig finne på å begynne å male stuen, eller ommøblere

Anonymous poster hash: 760f2...302

Skrevet

Litt samme bivirkninger her. Jeg chatter på fb, avtaler ting og husker ikke en dritt dagen etter. Får også rare ideer og kan plutselig finne på å begynne å male stuen, eller ommøblere

Anonymous poster hash: 760f2...302

Stemmer. Og det er kanskje grunnen til at den bør tas på sengekanten :fnise:

Skrevet

Man skal ikke ta de tablettene før man sitter på sengekanten om kvelden, kanskje mannen din til og med burde legge seg alene først og konsentrere seg om å sovne; i hvert fall bør dere ikke ha viktige samtaler etter at han har tatt dem.

Og de skal IKKE blandes med alkohol!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og de skal IKKE blandes med alkohol!

Hvilke tabletter er det igjen som skal blandes med alkohol? Vet du det?

Anonymous poster hash: 78a2b...a3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Imovane til og fra i mange år pga insomnia. Men vær forsiktig og ta pauser ellers blir man avhengig.

Det værste er å drikke alkohol etter at man han tatt det, da kan du gjøre ting du ikke husker at du har gjort. Har hatt noen dårlige erfaringer med det. Med fornuftig bruk er det god help i dårlige perioder.

Imovane er innsovningstabletter og man bør sovne innen en halv time, etter det virker de ikke på meg.

Anonymous poster hash: ad176...e78
Skrevet (endret)

Jeg har brukt Imovane på netter hvor jeg absolutt ikke får sove, men opplever ikke slike bivirkninger som du forteller. Det hadde ikke vært en ide å ta en prat med legen og eventuelt forhøre seg om Circadin (melatonin)?

Endret av dillyduzit
Skrevet

Det høres ikke ut som det er noe for han... Det er sterke greier. Melatonin er mye tryggere, har kun gode erfaringer med det (har brukt mye forskjellig sovemedisin).

AnonymBruker
Skrevet

Ts: jeg har tatt dette opp med legen vår (vi har samme lege) men han trodde ikke på meg. Det jeg fortalte virket så usannsynlig, sa han. Mannen min har i tillegg bipolar 1 som gjør at han tar endel rare beslutninger, og har maniske og depresive perioder. På det verste har han tatt 7 imovane på en kveld (prøvde å stoppe han). Det er også han som ønsker å diskutere etter å ha tatt pillen. Jeg prøver å være mest mulig rolig og stille pga. de dårlige erfaringene.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som det er noe for han... Det er sterke greier. Melatonin er mye tryggere, har kun gode erfaringer med det (har brukt mye forskjellig sovemedisin).

Ts: takk for tipset. Hsn har prøvd melatonin før og mente det var for svakt. Men det er verdt å prøve på nytt. For dette er skremmende. Han har gått på imovane i 15 år. Skulle tro kroppen hadde vendt seg til det da.

Skrevet

Altså, det står i pakningsvedlegget at Imovane er sentralstimulerende og en ikke skal blande disse sammen med alkohol, beroligende medikamenter eller sterke smertestillende og at de skal tas umiddelbart før sengetid.

Hvis en gjør det, reduseres disse "merkelige bivirkningene" og skjønner ikke helt hvorfor en skal ta det opp med legen da alle disse som har vært nevnt også står der som nokså vanlige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er Bipolar1 vil Imovane trigge ham. Går ut fra at han har medisin for hans bipolare tilstand. Kanskje disse medisinene går dårlig sammen. De maniske periodene vil bli sterkere. Kanskje legen kan justere medisinene hans. Maniske perioder kan på en måte være positive, mye blir gjort, men hos en med bipolar 1 vil nedturene komme.

Skrevet (endret)

Ts: jeg har tatt dette opp med legen vår (vi har samme lege) men han trodde ikke på meg. Det jeg fortalte virket så usannsynlig, sa han. Mannen min har i tillegg bipolar 1 som gjør at han tar endel rare beslutninger, og har maniske og depresive perioder. På det verste har han tatt 7 imovane på en kveld (prøvde å stoppe han). Det er også han som ønsker å diskutere etter å ha tatt pillen. Jeg prøver å være mest mulig rolig og stille pga. de dårlige erfaringene.

Har du lest pakningsvedlegget? Det står at det IKKE skal brukes mot depresjon.

7 Imovane hjelper ikke med å sove, det medfører kun hukommelsestap og følelesen av rus (og sikkert personlighetsforandringer). 15 år med et slikt forbruk er galskap, og jeg syns det er merkelig at legen ikke har fått refs for å ha skrevet ut dette så lenge. Det er ingen tvil om at de mann har utviklet avhengighet og kan ikke lenger sove uten, og har i tillegg fysiske symptomer som svetting,hjertebank og følelsen av uro når han ikke tar disse.

Men Circadin 2mg, som er de eneste som fåes i Norge kan jeg nesten garantere at ikke har noen effekt på en slik med vedvarende og store søvnproblemer. Kan hende at Vallergan kan avhjelpe noe, men det er ikke mirakelpiller det heller.

Det er på tide og bestille time hos legen og se på alternativer, for dette har gått helt av hengslene.

Endret av Kontormus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på Imovane en (LITEN) stund sendte jeg xx antall rare meldinger på facebook til typen hvor jeg skrev at folk skulle drepe meg, og at det var noen som stirret på meg. (Hallusinerte tydeligvis) Og så filmet jeg meg selv når jeg gikk bortover gulvet, for jeg syntes tydeligvis det var så utrolig morsomt at beina mine ikke "fungerte", mens jeg mumlet helt uforståelige ting.

Når jeg prøvde Imovane igjen en uke etterpå spøy jeg 3 rene dager i strekk, kroppen var 100% gåen.

Hvis jeg skal komme med et tips, så må det bli FINN ET ANNET ALTERNATIV.

Anonymous poster hash: bc04c...462
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det står i pakningsvedlegget at Imovane er sentralstimulerende og en ikke skal blande disse sammen med alkohol, beroligende medikamenter eller sterke smertestillende og at de skal tas umiddelbart før sengetid.

Hvis en gjør det, reduseres disse "merkelige bivirkningene" og skjønner ikke helt hvorfor en skal ta det opp med legen da alle disse som har vært nevnt også står der som nokså vanlige.

Ts : jeg skjønner godt hvorfor du skriver dette. Jeg har lest pakningsvedlegget og har en god del å gjøre med medisiner i jobben min. Men et av problemene er as t mannen min ofte ikke vil ta disse forhåndsreglene. Han drikker nesten hver helg og tar pillen likevel. Ofte går han også på do eller henter seg mat/drikke etter å ha tatt pillen. Jeg prøver å stoppe han men han er så sta. Skulle ønske legen kunne seponere dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er Bipolar1 vil Imovane trigge ham. Går ut fra at han har medisin for hans bipolare tilstand. Kanskje disse medisinene går dårlig sammen. De maniske periodene vil bli sterkere. Kanskje legen kan justere medisinene hans. Maniske perioder kan på en måte være positive, mye blir gjort, men hos en med bipolar 1 vil nedturene komme.

Ts: ja jeg har også tenkt på dette og tatt det opp med legen. De mente det skulle gå fint. Dersom han har glemt sine andre medisiner får han hvertfall ikke sovna. Da er han så oppgira eller depressiv.

Skrevet

Ts : jeg skjønner godt hvorfor du skriver dette. Jeg har lest pakningsvedlegget og har en god del å gjøre med medisiner i jobben min. Men et av problemene er as t mannen min ofte ikke vil ta disse forhåndsreglene. Han drikker nesten hver helg og tar pillen likevel. Ofte går han også på do eller henter seg mat/drikke etter å ha tatt pillen. Jeg prøver å stoppe han men han er så sta. Skulle ønske legen kunne seponere dette.

Det er mulig å skrive resepten slik at han ikke kan hente ut så mye av gangen, f.eks. bare for 1 uke. Tar han alle i løpet av de to første dagene (nettene), er det ingen igjen til de neste 5. Og det vil han erfare at kommer til å bli et helvete, så da tvinges han til å holde seg til riktig dose.

For riktig dose fungerer enda, hvis han tar pillene på den måten han skal. Men det han gjør nå er å ruse seg på dem. Rett og slett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det han gjør nå er å ruse seg på dem. Rett og slett.

Unnskyld for at jeg er nysgjerrig samtidig som jeg er uvitende, men hvordan kan man ruse seg på SOVEtabletter? Jeg liker å sove, for all del :P Men hvordan er det rusemiddel?

Anonymous poster hash: 78a2b...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...