Gå til innhold

Venninne hadde med eget snop, delte ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.7.2014 den 19.40, AnonymBruker skrev:

I går var vi samlet hos meg, fire stk., og hadde spillekveld. Jeg serverte både brus, snop og snacks.

 

Og så var det en venninne som hadde en liten godtepose som nede i veska som hun tok fra av og til, prøvde å skjule det men jeg så det. Hun forsynte seg også av det jeg hadde framme. La oss kalle henne Ronja.

 

Så jeg sa "Ronja, har du godtesnop?", med en sterk antydning om at jeg synes det var merkelig at hun i så fall ikke satte det fram sammen med det jeg hadde servert. Så begynte hun bare å le! Jeg gjentok "HAR du sjokoladesnop, Ronja?" Og nå begynte de faktisk å le av meg alle tre, fordi de mente godtesnop/sjokoladesnop var så barnslig å si!!

 

Jeg ble opprørt innvending men lot det ligge og sa ikke noe mer. Merker at jeg fortsatt er irritert, hva synes dere? Er det ikke frekt å komme på besøk hos andre og ta av det man blir servert og samtidig ikke dele på det man selv har med seg?

 

Synes du tenker for mye over ingenting. Men hvis dette er et gjentakende mønster bør du vurdere vennskapet deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli

Jeg har aldri skjønt humoren i denne tråden, men jeg er glad for at den gir så mange så mye glede.

Ellers har jenta som skrev denne tråden snakket med "Kvinneguidens venner" og vi vet hva som skjedde den kvelden og hvordan det gikk etterpå. De omtalte jentene vet om tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, loveli said:

Jeg har aldri skjønt humoren i denne tråden, men jeg er glad for at den gir så mange så mye glede.

Ellers har jenta som skrev denne tråden snakket med "Kvinneguidens venner" og vi vet hva som skjedde den kvelden og hvordan det gikk etterpå. De omtalte jentene vet om tråden.

Mulig "dere" vet, men "vi" vet ikke. Ikke at det bryr meg egentlig. Har heller aldri sett poenget eller humoren med denne tråden. 

Anonymkode: 21465...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært meg, men samtidig ikke. 🤔 Er det egoistisk å ikke dele, ja. Må man alltid spandere, ehm... nei. Er man nødvendigvis en dårlig person, nei. 

Liker alltid å kjøpe for mye godis, slik at jeg er sikret min "kvote". Noen ganger kan jeg til og med kjøpe med en pose til hver med snacks. Ja, jeg er grådig, men også veldig spandabel. 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler gjerne godtesnop, men kom ikke her og be meg om å dele ølalkoholen min. 

Hilsen periodevis alkoholikermisbrukerrusavhengig. 

Anonymkode: 0e278...2fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 23.30, loveli skrev:

Jeg har aldri skjønt humoren i denne tråden, men jeg er glad for at den gir så mange så mye glede.

Ellers har jenta som skrev denne tråden snakket med "Kvinneguidens venner" og vi vet hva som skjedde den kvelden og hvordan det gikk etterpå. De omtalte jentene vet om tråden.

Hvilken episode omhandler dette?

Anonymkode: 1b72c...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken episode omhandler dette?

Anonymkode: 1b72c...290

Episode 58, 24. februar, fra ca. 12.20 min. 

Anonymkode: fd035...0d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering; fortelleren i denne tråden er egentlig en av de andre gjestene. 

De vokste opp sammen, men har lite kontakt i dag, de er alle fra et lite tettsted. 

Godtesnopet er egentlig nøttesnop, og var ikke medbragt (?) om jeg skjønte det rett :P hihi. 
 

Alle gjestene vet om denne tråden. Det er et uoppklart mysterie om verten er klar over den. 
 

 

Anonymkode: abf33...dcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både rart av henne å ta med og ikke dele, men også rart- om ikke mer - at du spør henne om hun har snop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lothlorien- skrev:

Både rart av henne å ta med og ikke dele, men også rart- om ikke mer - at du spør henne om hun har snop.

Dette er vel omtrent det samme som ble svart i det andre svaret i tråden.

Anonymkode: fd035...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
På 16.7.2014 den 19.40, AnonymBruker skrev:

I går var vi samlet hos meg, fire stk., og hadde spillekveld. Jeg serverte både brus, snop og snacks.

 

Og så var det en venninne som hadde en liten godtepose som nede i veska som hun tok fra av og til, prøvde å skjule det men jeg så det. Hun forsynte seg også av det jeg hadde framme. La oss kalle henne Ronja.

 

Så jeg sa "Ronja, har du godtesnop?",

Sier man virkelig "godtesnop"? Det er smør på flesk. Holder med enten "godt" eller "snop". Sånn var det.

Anonymkode: f6e8a...a60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier man virkelig "godtesnop"? Det er smør på flesk. Holder med enten "godt" eller "snop". Sånn var det.

Anonymkode: f6e8a...a60

Men smør på flesk er jo kjempegodt! :opplyser:

Så godtesnop er nok dobbelt så godt (pling) som bare snop eller godt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 4.7.2020 den 19.14, Dr. A. Kula skrev:

Men smør på flesk er jo kjempegodt! :opplyser:

Så godtesnop er nok dobbelt så godt (pling) som bare snop eller godt. 

Riktig. 

Anonymkode: 45b6f...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker dere spritvodka på fest og spiser potetgullchips? 

Anonymkode: 1d51d...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maryland
På 28.5.2020 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Oppsummering; fortelleren i denne tråden er egentlig en av de andre gjestene. 

De vokste opp sammen, men har lite kontakt i dag, de er alle fra et lite tettsted. 

Godtesnopet er egentlig nøttesnop, og var ikke medbragt (?) om jeg skjønte det rett :P hihi. 
 

Alle gjestene vet om denne tråden. Det er et uoppklart mysterie om verten er klar over den. 
 

 

Anonymkode: abf33...dcb

Hva betyr dette?? Episode hvor og hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maryland
På 22.5.2020 den 23.30, loveli skrev:

Jeg har aldri skjønt humoren i denne tråden, men jeg er glad for at den gir så mange så mye glede.

Ellers har jenta som skrev denne tråden snakket med "Kvinneguidens venner" og vi vet hva som skjedde den kvelden og hvordan det gikk etterpå. De omtalte jentene vet om tråden.

Episode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 time siden, maryland skrev:

Episode?

Husker dessverre ikke. Mener det var en episode rundt juletider (husker ikke hvilket år), men det kan også være jeg bare hørte episoden rundt juletider. 😛

Edit: ser at du har fått svar lenger opp på siden her; Episode 58, 24. februar, fra ca. 12.20 min.

Ellers skjønner jeg fortsatt ikke humoren i tråden. Beklager. Hvordan kan det være underholdende med 46 sider med de samme ordspillene på repeat? Og folk som enda påpeker unødvendigheten av å kalle godteriet for godtesnop? Hvordan kunne dette bli tråden?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...