Gå til innhold

Venninne hadde med eget snop, delte ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Winza
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Hva tror dere? Vil datteren få godtesnop?

Hun vil få melk i hvert fall (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Winza said:

Hun vil få melk i hvert fall (forhåpentligvis)

Jeg tenkte jo mer sånn om noen år, da. Eller kanskje hun spiser så mye jordbærgodtesnop at det blir jordbærsmak på melka. Da deler hun på en måte, men uten å dele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hun ikke spiser for mye cognackulegodtesnop så, sånn at det blir cognacsmak på melka. :hoho: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Bare hun ikke spiser for mye cognackulegodtesnop så, sånn at det blir cognacsmak på melka. :hoho: 

 

Gamlehesten min het Salka, så kallenavnet ditt er herlig for meg. :)

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Regn skrev:

 

Gamlehesten min het Salka, så kallenavnet ditt er herlig for meg. :)

Å, så koselig. :) Jeg syns det navnet er så fint, så da måtte jeg bruke det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Å, så koselig. :) Jeg syns det navnet er så fint, så da måtte jeg bruke det. 

 

Hun var en svensk halvblodshoppe som er borte for lenge siden. Vennlig, men sterk som en okse. God i dressur. :) Ja, det er koselig og trivelig at du bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Regn skrev:

 

Hun var en svensk halvblodshoppe som er borte for lenge siden. Vennlig, men sterk som en okse. God i dressur. :) Ja, det er koselig og trivelig at du bruker det.

Så kult at en svensk halvblods hadde islandsk navn. :) Var sikker på at det var islandshest du hadde jeg. Halvblodser er kjempeflotte hester, men mangler to gir, hehe. Så bra at du syns det er koselig og trivelig. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Så kult at en svensk halvblods hadde islandsk navn. :) Var sikker på at det var islandshest du hadde jeg. Halvblodser er kjempeflotte hester, men mangler to gir, hehe. Så bra at du syns det er koselig og trivelig. :) 

Er det islandsk? Ante jeg ikke. Hva betyr det? Jeg har ingen erfaring med islandshester, men jeg vet at hestene hadde mange underlige navn hos oppdretteren til Salka. Halvbroren ble kalt Ari og det var heller ikke supervanlig på slutten av 1980tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.. nå avsporer dere... ;) Fint hvis dere tar det på PM i stedet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Regn skrev:

Er det islandsk? Ante jeg ikke. Hva betyr det? Jeg har ingen erfaring med islandshester, men jeg vet at hestene hadde mange underlige navn hos oppdretteren til Salka. Halvbroren ble kalt Ari og det var heller ikke supervanlig på slutten av 1980tallet.

Det er det. :) Jeg husker ikke hva det betyr, men jeg har en bok med islandske hestenavn som jeg kan sjekke. :) Hehe, Ari er også islandsk. Det betyr ørn. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Det er det. :) Jeg husker ikke hva det betyr, men jeg har en bok med islandske hestenavn som jeg kan sjekke. :) Hehe, Ari er også islandsk. Det betyr ørn. :) 

 

Kult. Kanskje oppdretter hadde oppheng på islandsk? ;) Fortell gjerne hva du finner ut. Driver du med islandshest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Regn skrev:

 

Kult. Kanskje oppdretter hadde oppheng på islandsk? ;) Fortell gjerne hva du finner ut. Driver du med islandshest?

Virker sånn, hehe. :) Det gjør jeg. :) Sender en pm jeg, så slipper vi å avspore mer. :) 

 

Nå er det den 16 juli og KG's beste tråd er hele 4 år! Gratulerer til både Ronja og ts! :nordvesta:

Endret av Salka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
16 minutter siden, Polly Ester skrev:

Hey.. nå avsporer dere... ;) Fint hvis dere tar det på PM i stedet? 

Det viktigste er at vi har det gøyt i tråden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det ikke bare et jubileum for denne tråden, men faktisk har storebroren til «Ronja» også bursdag. Gratulerer!

Grunnen til at jeg vet dette er naturligvis at jeg kjenner ham. Men også fordi jeg en gang for lenge siden kjøpte noen opptakskasetter av ham, hvor han hadde glemt at han hadde spilt inn noen «låter». Den ene gikk slik: «Jeg heter xxx, og er 11 år. Den 16. juli, fyller jeg 12 år. Jeg har en kjæreste, men jeg vil ikke si hva hun heter!» osv.

Men den beste låten var en hvor han sang «pappa sin bæsj den er stor, større enn vår jord!», hvor «Ronja» faktisk koret i bakgrunnen.. Og, hold dere fast, TS eller den som gir seg ut for å være TS, var også med og koret..

Anonymkode: dae77...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 15.26, Salka skrev:

:rodme: Takker og bukker! :yvonne:

Venninnen skal selvsagt også hylles for å ha delt dette fantastiske uttrykket med oss. Men hadde det ikke vært for Ronja hadde nok ingen av oss lagt dette flotte ordet på våre lepper og tastaturer. :duskedame: 

Ronja var et ekstremt godt navnevalg. :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja kan faktisk rørepåsegdanse og ha det skikkelig morogøy, så lenge man ikke ødelegger stemninga helt med å spørre om å få smake på godtesnopet...

WeCsPEr.jpg

Anonymkode: e8d82...41a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ronja kan faktisk rørepåsegdanse og ha det skikkelig morogøy, så lenge man ikke ødelegger stemninga helt med å spørre om å få smake på godtesnopet...

WeCsPEr.jpg

Anonymkode: e8d82...41a

#Mesnop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd cookiekjeks, legger fotobilde ut ettehvert. Noen som har nummeret til Ronja? Tenkte å vise hvordan man deler🙂

Anonymkode: ac8e7...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...