Gå til innhold

Eggløsningssmerter - hva er vanlig?


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å tro at jeg kanskje merker en del mer ved eggløsning enn det mange andre gjør. Det murrer og stikker i eggstokk-området i mange dager, først på begge sider og så kun på dem egne siden. Jeg googlet litt rundt og fant en artikkel der det stod at hvis man hadde smerter i mer enn 3 dager måtte man ta kontakt med lege. Jeg vet ikke om mine murringer kan karakteriseres som smerter, men jeg har ihvertfall kjent det i 4-5 dager så langt denne syklusen (etter SA, så kan være den ikke er helt normal)

Jeg har til og med vært en tur på legevakten da jeg hadde opphold på p-piller for noen år siden. Jeg mistenkte blindtarmbetennelse :sjenert:

Noen som har informasjon om dette eller kan fortelle om hvordan de opplever EL mtp murring/smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vondt i kanskje en halvtime ved eggløsning, litt stikkende liksom. Som ved begynnende mens smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i eggstokkene i to-tre dager, varierer hvilken side som gjør vondt. I tillegg til at det kommer en del EL slim. Synes syklusen min inneholder flere "våte" dager enn "tørre", hmf %#"3¤!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha vondt opp til en uke enkelte sykluser. Men vanligvis 3-5 dager. Har veldig vondt, behov for smertestillende-vondt, men smertestillende hjelper ikke.

Er øm i hele mageregionen, det presser nedover og jeg har vondt for å sitte.

Har hatt eggløsningssmerter så lenge jeg kan huske, men er blitt enda verre etter at jeg fikk barn. Kunne glatt tatt tilbake menssmerterne som forsvant etter jeg fødte, for de kan jeg i det minste ta smertestillende mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg hatt det også. Kan kjenne det i flere dager, skikkelig menssmerter og stikkinger.
Kviser osv.
Har vært på legevakten der de trodde det var blindtarbetennelse og en gang trodde de det var cyste.
Så var det vist bare eggløsning.
Før jeg ble gravid har jeg slitt med sterke mellomblødninger og lange menstrasjoner. De fant ingenting "galt" med meg. Nå er det over 1 år siden jeg fødte og ting er mer normalt igjen.

Det er vist vanlig at det går over etter man har vært gravid ifølge gynekologen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha vondt opp til en uke enkelte sykluser. Men vanligvis 3-5 dager. Har veldig vondt, behov for smertestillende-vondt, men smertestillende hjelper ikke.

Er øm i hele mageregionen, det presser nedover og jeg har vondt for å sitte.

Har hatt eggløsningssmerter så lenge jeg kan huske, men er blitt enda verre etter at jeg fikk barn. Kunne glatt tatt tilbake menssmerterne som forsvant etter jeg fødte, for de kan jeg i det minste ta smertestillende mot.

Merkelig. Har helt motsatt erfaring angående etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt murringer i en dag eller så før det tar seg opp og jeg får kjempevondt. Første gang jeg kjente noe til eggløsningssmerter (forstod i ettertid hva det faktisk var), var jeg nesten sikker selv på at det var blindtarmbetennelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt vondt siden mandag. I går og i dag er det mer svake menssmerter/murringer, men jeg kjenner det likevel godt. Jeg tror at hvis du er kvalm, svimmel og har sterke smerter, må du bare kontakte lege med en gang.

Nå er jo dette noen dager siden - hvordan gikk det med smertene? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eggløsning 21.juli, så godt og vel en uke med murring. Det er heldigvis ikke sterke smerter, mer murring og en pressede følelse :) Jeg er faktisk usikker på hvilken side som vant denne gangen, murret mest på høyre side rundt eggløsning, men også litt på venstre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg smerter i 12 timer nå har jeg det i 1-5 dager litt varierende fra måned til måned. De gangene jeg har det lenge er smertene sterkere også. Kjenner smertene MYE bedre etter fødsel men har regelmessig syklus så jeg antar ingenting er galt. Særlig den første eggløsningen etter fødsel var veldig vond, så kamskje sa'en din har gjort en lignende virkning på deg?

Anonymous poster hash: 03af8...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker absolutt ingenting til eggløsning jeg..

Anonymous poster hash: e8da6...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt av å bevege meg når jeg har eggløsning. Jeg kjenner jevnt vondt i den siden jeg har eggløsning på, og det blir mye vondere ved bevegelse. Jeg fødte for ett år siden og hadde det nøyaktig likt før graviditeten også :) Jeg blir også skikkelig oppblåst og får vondt i bekkenet. Men jeg synes det er fint for da vet jeg når den er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuttepi

Jeg har murringer noen dager, før jeg har ganske sterke smerter på en av sidene. Av og til har jeg like vondt begge sider. De sterke smertene varer alt fra en til fem timer. Denne gangen murret det i fem dager før jeg kjente stikkene, så det kan også variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha smerter i opp til 5 dager, må da ta smertestillende hver 6 time for å holde ut. Smertene er lokalisert i hele nedre del av magen og korsryggen, men spesielt over eggstokkene. Var tidligere på ultralyd like etter eggløsning og da var eggstokken sprukket og jeg hadde væske i bukhulen. Var nokså normalt i følge gynekologen med sterkere eggløsningssmerter etter fylte 35 år og spesielt dersom man ikke brukte p-piller. Eller nettopp hadde sluttet på pillen. Håper det gir seg etter hvert, for jeg gruer meg til hver el nå.



Anonymous poster hash: 50aa4...b98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du til endometriose og wmertwr ved eggløsning?

Anonymous poster hash: 3bcf8...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...