Gå til innhold

Er det greit at en singel dame prater med mannen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange kvinner flørter med menn uten at de vet om det selv. De har rett og slett ikke "lært" å snakke med menn uten å flørte med dem.

Synes det er merkelig at du blir utsatt for såpass mye sjalusi, TS. I mine år som singel har dette aldri skjedd meg. Kanskje du bør tenke litt på måten du kommuniserer på også?

Anonymous poster hash: 26aeb...0b3

Enig i at noen kvinner er slik, men det er veldig mange som opplever det uansett.

En annen kommenterte det jo i tråden - at samboeren hans blir sjalu når han prater med en flott kvinne, uansett. Mange som skriver på KG i andre sammenhenger tilstår jo at de sliter med mye sjalusi.

Så det er ingen grunn til å tro at dette ligger hos TS. De fleste single (attraktive) kvinner opplever det iblant.

Anonymous poster hash: 8bf2b...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for mange svar!

Skal prøve å gi noen eksempler.

Var på fest hos en venninne. Hadde en interessant samtale med en mann som jeg visste var gift, altså ingen flørting. Tror vi diskuterte politikk. Kona hans kom bort, sendte meg et stygt blikk og dro med seg mannen sin.

En nabokone pleier å rope inn mannen hvis han prater med meg.

Kona til en jeg har truffet på tur i skogen sa at mannen hennes hadde fortalt om meg, hun stilte meg mange merkelige spørsmål. Hun virket irritert. Etter det sluttet mannen hennes å prate med meg. Nå sier han bare hei når vi møtes.

Jeg har høy moral og ville aldri flørtet med en gift mann. Inviterer dem selvsagt ikke hjem til meg eller på date. Det er kun vanlig samtaler som jeg like gjerne kunne hatt med en dame.

Har et helt normalt utseende, ikke penere enn konene deres.

Anonymous poster hash: 7d754...5ed

Endel vil bli sure for sånt - jeg blir det overhodet ikke.

For min del må du gjerne småflørte også om du skulle ønske det med akkurat min ektefelle - sålenge du respekterer at han faktisk er gift med meg og innser det.

Det eneste jeg har "problemer" med er de som over tid ignorerer det faktum at han er opptatt, og viser totalt manglende respekt for min eksistens. Ikke at jeg har så mye problemer med det heller egentlig, jeg bare stusser litt.

Jeg både snakker og små"flørter" med andre jeg, uten intensjon om noe som helst :)

Altså, flørting i den forstand at det er en over snittet hyggelig samtale(som man kan ha med begge kjønn, glimt i øyet liksom) men at begge skjønner det ikke ligger noe særlig mer der.

Det gjør ikke meg noe at en annen kvinne har lyst på min mann sålenge hun respekterer våre spilleregler :)

Men nå har jo ikke alle single kvinner lyst på enhver mann - så jeg anser det ikke som et veldig stort problem.

Anonymous poster hash: 0f9af...40a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å inkludere dama når hun kommer, i samtalen. Om du bare stirrer på han og ignorerer henne, kommer de som er over gjennomsnittet sjalu til å dra til seg mannen. For du er jo ikke interessert i han som noe annet enn en venn? Da burde jo dama hans stille på samme linje.

Det fungerer for min del, prøv det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er singel og er usikker på om det er greit å prate med gifte menn jeg treffer på tur i skogen, på fest hos venner, eller med naboer som er gift. Får lett kontakt med menn, men har inntrykk av at noen damer misliker at jeg prater med mannen deres. Det ingen flørting, bare vanlige samtaler.

Det kommer an på settingen. Hvis samboer slår av en prat med en tilfeldig singel kvinne, betyr det jo ingen ting. Men hvis det er slik at de stadig vekk møtes og det hver eneste gang skal prates hadde det nok irritert meg.

Samboer kjente en singel i begynnelsen vi var sammen som hele tiden skulle snakke. Både på nett og i rl. Hun kommenterte hver eneste innlegg han la ut på fb, og var han på chat så skulle hun snakke. Hun likte alt han gjorde, og blandet seg i hver eneste diskusjon han var med på.

Når de møttes, skulle hun alltid snakke om et eller annet. Selv om jeg aldri oppfattet at hun var etter ham, så irriterte dette meg så mye at jeg ba samboer om å tone ned litt.

Du snakker antagelig om ikke om slike tilfeller, men som flere har vært inne på, er det noen som er veldig flørtete uten å være klar over det selv, det hadde jeg selvfølgelig ikke likt.

Men de fleste samtaler samboer har med andre enten de er single eller ikke er helt uproblematiske.

Anonymous poster hash: 379d5...7c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke ekteskap det samme som fangenskap. Han kan snakke med hvem han vil.

Må være slitsomt å være i et forhold der man nesten ikke kan gå utenfor huset fordi partneren blir sjalu. Da ville jeg heller vært singel

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er delt i dette. I prinsippet synes jeg det er helt greit. Han har fått heftige tilbud av både single og opptatte damer. Dette forteller han til meg og jeg observerer det,

Vi er som regel sammen på ulike festligheter og mannen min er glad i å danse. Han er en populær dansepartner.

Dette bryr meg lite, han forteller meg det og jeg stoler på han.

Det er verre med de som prater bare med han, enser såvidt meg hvis jeg kommer bort og inntar en veldig flørtende tone ovenfor mannen min, ikke fordi jeg ikke stoler på mannen min, det er bare noe med holdningen. Jeg har erfart en tidligere single nabo som "stengte" meg ute av samtalen, hun snudde på en måte ryggen til meg og lagde et vi av henne og mannen min. Det var også en opptatt dame som kledde seg med minimalt med klær som ofte trengte hjelp av min mann, han svarte bare at det kunne vel mannen hennes klare;-) Dette synes jeg ikke er ok.

Samtale med, diskutere, snakke med i forbifarten er helt ok.

Nå er ikke mannen min en som har venniner, men jeg tror ikke jeg hadde synes det var ok om han begynte å planlegge aktiviteter med en single vennine.

Anonymous poster hash: c9444...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med at han snakker med noen.
Det er ikke veldig lett for hverken han eller damen å vite om den andre er opptatt eller ikke, og jeg misliker så intenst folk som skal fortelle deg at de er opptatt i det du tar de i hånda. Han har det på samme måte, så det er sånt som nevnes når det passer i samtalen. Altså der hvor man snakker om hvor "vi" var på ferie, eller hvordan "vi" gjorde eller ble enig om noe :) Så jeg antar han snakker med single damer, jeg antar han snakker med opptatte damer, og jeg vet han kommer hjem til meg, eller blir med meg hjem igjen når kvelden er over :)

Hvis noen han snakker med er ekskluderende overfor er jeg sikker på at han klarer å inkludere meg, eller avslutte samtalen med de om det trengs for å få igjennom beskjeden om at han ikke er på markedet. Hvis damene er litt ekskluderende fordi de diskuterer hans fagområde og jeg ikke kan bidra så mye så går jeg bare videre, jeg har ingen behov for å avslutte det jeg antar er en interessant samtale for to parter bare fordi jeg er samboeren hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Ville jo vært veldig trist om man ikke kunne snakke med andre mennesker med mindre man har tatt en bakgrunnsjekk på sivil status først! For et kjipt liv single mennesker må ha da!

I så fall vil jeg si at det må være megakjipt å være gift, etter som man da tydeligvis bare kan snakke med mennesker av samme kjønn. Jeg vet jo at det finnes overkontrollerende, sjalu damer der ute, som helst ville stukket øynene ut på mannen ved alteret, men at dette skal være så vanlig som TS beskriver, er jo skremmende. Selvsagt får mannen snakke med akkurat hvem han vil, og det samme gjør jeg.

De damene som er så kontrollerende - er de med mannen sin på jobb også, for å godkjenne hvem han kan snakke med? Det må være slitsomt å være så usikker på seg selv og det forholdet man er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En del av meg sier at dette må jo være OK. Det kan jo ikke være slik at man skal "beskytte" mannen sin mot alle single damer der ute.

MEN; så er det litt hvordan dama "byr seg frem". Inviterer hun til lett kroppskontakt, og er veeeeldig opphengt i han, så ville jeg blitt mistenksom. Hvis jeg i tillegg kommer bort, og hun plutselig endrer personlighet, så hadde jeg blitt enda mer sjalu.

Anonymous poster hash: 48cca...5f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg er singel og er usikker på om det er greit å prate med gifte menn jeg treffer på tur i skogen, på fest hos venner, eller med naboer som er gift. Får lett kontakt med menn, men har inntrykk av at noen damer misliker at jeg prater med mannen deres. Det ingen flørting, bare vanlige samtaler.

Som singel kvinne blir du en "trussel" for de damerne som er usikre i forholdet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk gjerne i vei med min mann :) Han er et sosialt vesen som liker å skravle med alle, så det er bare hyggelig!

Jeg skjønner imidlertid godt hva du mener med at andre kvinner blir skeptiske. Jeg har alltid hatt kompiser, men i single perioder har jeg dessverre mistet flere av dem fordi kona ikke har likt at mannen har hatt et sosialt liv utenom henne og venninnene hennes. Synd, men selvfølgelig noe jeg respekterer.

Jeg kan ikke skjønne damer som er så til de grader usikre på seg selv (og mannen), at de tror at alle med pupper kommer til å kaste seg over mannen deres hvis de snur ryggen til..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en fest for noen måneder siden samboeren min var der også noe alle visste, snakket med en dame. Joda jeg likte henne og hadde jeg vært single så kunne jeg prøvd meg på henne. Så gikk jeg på do, og hun "made a run for it" hun prøvde rett og slett å komme inn på do med meg. Lurer den dag i dag på hva hun ville, hadde hun tenkt å se på at jeg tisset? Suge meg etter at jeg hadde tisset? Det var litt knapt toalett fasilitet på det stedet så man gikk når man virkelig måtte. Eller var hun bare frilynt og ville fikse håret mens jeg tisset? Selv har jeg gått for det siste. Men kleint ble det når hun ikke fikk komme inn.

Anonymous poster hash: c86f1...d20
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Det er ikke forskjell på om dama er singel eller gift selv, hvis hun går over akseptabel flørtestrek er det ikke OK.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er tilfeldige kvinner som plutselig viser interesse, men at de sitter der og mistenker venninnene sine for å være ute etter mannen sin bare pga en uskyldig samtale, er ikke greit. Da er vennskapet over for min side i hvertfall, for jeg bakker ikke unna pga ei usikker kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...