Gå til innhold

Hva er dine tanker om silikonpupper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Jeg gir F i hva som er politisk korrekt. Diskuterer vi terminologi er det terminologisk korrekte som gjelder.

Det er tydelig at du har mye imot silikon, og hvor dette sinnet kommer fra lurer jeg på. Jeg bryr meg ikke om hva andre foretar med sine kropper. Det er deres kropper ikke min. Jeg synes også det er ok om en annen kvinne tar abort selv om jeg ikke ville klart det selv. Og her har vi problemet med feminismen; "kvinner skal stå fritt til å ta egne valg - så lenge det er valg jeg er enige i".

Anonymous poster hash: bc39e...fe8

Fy søren nå trykket jeg med en feil på "omdømme" knappen igjen... du skal altså ikke ha ros for dette innlegget . :fnise:

Men for å svare deg. Hvor tar du det fra at jeg har et sinne ? Jeg deler en mening på et diskusjonsforum. Og finnes ikke sint på noen som helst måte. Hva du velger å gjøre med meg i tanken dine må du stå for selv.

Problemet med unødvendige kosmetiske skjønnhetsinngrep er at man forandre et samfunn. Man forteller unge jenter og gutter at man skal se ut på en spesiell måte. Dette er uoppnåelig og unaturlig. Resultatet blir at mange unge mennesker går rundt og føler at de ikke er god nok fordi de ikke ser ut som kroppsidealet. Kroppsidealet er unaturlig, usunt, retusjert, kjøpt og betalt. Derfor er jeg ikke tilhenger av silikonpupper.

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Rapportert, gal kildebruk.

Anonymous poster hash: bc39e...fe8

Hva er gal kildebruk ? Bildet er et illustrasjonsbilde. Tallene finner du på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skal vi møtes så du kan møte en "silikondame" uten et forvridd og føkka syn på egen kropp?

Jeg er fornøyd med kroppen min, noe jeg var før silikonen også. Jeg ville bli mer proporsjonal. Små pupper til brede hofter og skuldre samt smal midje så feil ut. Jeg ville kjøpe topper som jeg ikke måtte sy inn i brystet og knyte stroppene øverst. Når man er en "stor" dame, i den forstand at man er høy og bred, så vil man gjerne ha attributter som er feminine. Jeg var og er fornøyd med kroppen min, men nå er jeg mer fornøyd med kroppen min. Det er uansett bare en liten del av meg og min personlighet.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Feil? Eh, brede hofter, smal midje og små pupper er en ekstremt vanlig kombinasjon. Jeg har det selv, og har aldri tenkt at det ser "feil" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Feil? Eh, brede hofter, smal midje og små pupper er en ekstremt vanlig kombinasjon. Jeg har det selv, og har aldri tenkt at det ser "feil" ut.

Nam !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil? Eh, brede hofter, smal midje og små pupper er en ekstremt vanlig kombinasjon. Jeg har det selv, og har aldri tenkt at det ser "feil" ut.

Da har du nok en bedre sammensetning enn meg. Jeg har brede skuldre også. Så puppen lå veldig sentrert på en måte. Fantes ikke bher som passet til. Mange jenter har en veldig pen pæreform, men min kropp gikk ikke inn i den kategorien engang.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med å være sunn og frisk å gjøre. At det er unaturlig er det liten tvil om. Det kommer man ikke utenom. Og så kan man spørre om man er mentalt sunn og frisk når man velger å kjøpe nye pupper fordi man har problemer med kroppen sin. Jeg påstår hverken det ene eller andre, bare stiller spørsmålet.

Er jo du som dro inn dette med sunn og frisk. Du skriver i en setning at implantater er unaturlig og i en annen at sunn og frisk er naturlig. Derfor jeg kommenterte at man kan ha en sunn og frisk kropp selv med implantater og da lurte på om du syntes det i disse tilfeller er naturlig, eller om du da rett og slett tenker at man ikke har sunn og frisk kropp hvis man har implantater. Hvis du tenkte mer i retningen av psykisk frisk og sunn, så kom ikke det frem i innlegget ditt. Ikke som jeg så i hvertfall, men vi alle tolker ting forskjellig så da var det nok bare forskjellig tankegang som gjorde at jeg misforstod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil? Eh, brede hofter, smal midje og små pupper er en ekstremt vanlig kombinasjon. Jeg har det selv, og har aldri tenkt at det ser "feil" ut.

Og i tillegg til det tror jeg vi har forskjellig syn på hva "små" pupper er. Er SÅ lei av folk som sier A og B-cup er lite. Jeg har B nå, det er stort.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg syns selvsagt ikke at brystimplantater er naturlig. En sunn og frisk kvinnekropp er for meg naturlig. Hårfjerning er vel i dag blitt naturlig og det syns jeg er helt greit. Hårfjerning praktiseres i ulike former og det ene er sett på som like greit som det andre. Når det kommer til kroppsideal så syns jeg det er skummelt at vi mennesker ikke blir sett på som gode nok fra naturens side, så lenge vi er sunne og friske.

Er jo du som dro inn dette med sunn og frisk. Du skriver i en setning at implantater er unaturlig og i en annen at sunn og frisk er naturlig. Derfor jeg kommenterte at man kan ha en sunn og frisk kropp selv med implantater og da lurte på om du syntes det i disse tilfeller er naturlig, eller om du da rett og slett tenker at man ikke har sunn og frisk kropp hvis man har implantater. Hvis du tenkte mer i retningen av psykisk frisk og sunn, så kom ikke det frem i innlegget ditt. Ikke som jeg så i hvertfall, men vi alle tolker ting forskjellig så da var det nok bare forskjellig tankegang som gjorde at jeg misforstod.

Jeg skrev: "En sunn og frisk kvinnekropp for meg er naturlig". Med det så mener jeg at så lenge kroppen er sunn og frisk og ligner mest på den kroppen vi er født med, så er den naturlig. Jeg har ikke skrevet noe om at man ikke kan være sunn og frisk selv om man har silikon, det er to helt ulike ting.. Jeg svarte på hva jeg syns er en naturlig kropp - da var svaret altså at en en sunn og frisk ( som de fleste av oss blir født med).

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "En sunn og frisk kvinnekropp for meg er naturlig". Med det så mener jeg at så lenge kroppen er sunn og frisk og ligner mest på den kroppen vi er født med, så er den naturlig. Jeg har ikke skrevet noe om at man ikke kan være sunn og frisk selv om man har silikon, det er to helt ulike ting.. Jeg svarte på hva jeg syns er en naturlig kropp - da var svaret altså at en en sunn og frisk ( som de fleste av oss blir født med).

Ja, det var jo det jeg lurte på. Som jeg sa så har alle forskjellige tankeganger og jeg så ikke helt hva du mente med innlegget først. Derfor jeg spurte. :) men da skjønner jeg hva du mener.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Ja, det var jo det jeg lurte på. Som jeg sa så har alle forskjellige tankeganger og jeg så ikke helt hva du mente med innlegget først. Derfor jeg spurte. :) men da skjønner jeg hva du mener.

Så flott at vi forstår hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Da har du nok en bedre sammensetning enn meg. Jeg har brede skuldre også. Så puppen lå veldig sentrert på en måte. Fantes ikke bher som passet til. Mange jenter har en veldig pen pæreform, men min kropp gikk ikke inn i den kategorien engang.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Jeg har også brede skuldre. Har aldri hatt problemer med å finne BH da, synes det høres rart ut hvis du har små pupper. Er vel som regel de med store som sliter med å finne BHer.

Evt er det du som er veldig selvkritisk/opphengt i egne skjønnhetsfeil..?

Og i tillegg til det tror jeg vi har forskjellig syn på hva "små" pupper er. Er SÅ lei av folk som sier A og B-cup er lite. Jeg har B nå, det er stort.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8 [/acronym

Hvorvidt A og B er lite, kommer an på omkretsen. BH-størrelser er laget så lite logisk at cupen blir større jo større omkretsen blir... 70C har f.eks like stor skål som 75B og 80A. Så en person som bruker 85A har ganske store pupper, men en som bruker 70A har små.

Jeg bruker B-cup, med 65 eller 70 i omkrets, og har små pupper. Ikke flat, men sånn at jeg bruker BH mer for å gi inntrykk av fyldigere byste enn for å holde og støtte, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har B-cup. Ikke store, ikke flate, en håndfull.

Kjæresten sier at han først la merke til ansiktet, så overkroppen. I perioder er han helt opptatt av puppene mine, mens andre ganger helt opptatt av rumpa.

Han sier selv at han elsker kroppen min, og jeg har ved flere anledninger merket at han løfter dyna får å se på kroppen min i sengen, puppene mens jeg sover osv.

Noe av det første samboeren min la merke til med meg var overkroppen min, han liker tydeligvis veldig godt hvordan puppene mine ligger, og ser ut fra alle mulige vinkler med eller uten klær. Jeg har spurt han om han synes de er for små og nevnte silikon ved noen anledninger, da får jeg praktisk talt kjeft.

Han har aldri likt veldig store pupper, dette kan jo bare være løgn, men han virker ærlig sådan. Han har sett silikonpupper på strippeklubb en gang for 1 år siden og nevnte at de store puppene var ødeleggende.

Jeg vet ikke, jeg. Har bare fått komplimenter, men så tiltrekker jeg meg ikke de som elsker store pupper heller. Håper jeg.

At typen min ikke liker store pupper, gjør ikke store pupper stygge i mine øyne. Pupper er vakkert og fint og sensuelt, vær fornøyd.



Anonymous poster hash: 93bcf...49c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt sett silikonpupper kan være veldig bra, men ikke om du er helt rett i hoftene. Da ser du ikke bra ut i mine øyne uansett, og de som vil ha deg, vil nok heller ha deg flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi møtes så du kan møte en "silikondame" uten et forvridd og føkka syn på egen kropp?

Jeg er fornøyd med kroppen min, noe jeg var før silikonen også.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Det sier alle sammen. Det gjør venninna mi som har silikon også. Men nei, det er et fucka selvbilde som ligger der innerst inne. Hun er en flott jente, men hun er fullstendig opptatt av cm og lesestoff om utseendet og sminke og trange kjoler.

Jeg kunne tenkt meg å bli mer proposjonal i trynet, men det er noe i meg som sier: kom igjen, skaff deg heller bedre selvtillit i stedet for å legge deg under kniven.

Anonymous poster hash: 90d4d...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier alle sammen. Det gjør venninna mi som har silikon også. Men nei, det er et fucka selvbilde som ligger der innerst inne. Hun er en flott jente, men hun er fullstendig opptatt av cm og lesestoff om utseendet og sminke og trange kjoler.

Jeg kunne tenkt meg å bli mer proposjonal i trynet, men det er noe i meg som sier: kom igjen, skaff deg heller bedre selvtillit i stedet for å legge deg under kniven.

Anonymous poster hash: 90d4d...36c

Åhhh herregud som du nailet den..;) Ingen kan si imot deg på det siste du skrev..;)

Anonymous poster hash: d24fb...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det sier alle sammen. Det gjør venninna mi som har silikon også. Men nei, det er et fucka selvbilde som ligger der innerst inne. Hun er en flott jente, men hun er fullstendig opptatt av cm og lesestoff om utseendet og sminke og trange kjoler.

Jeg kunne tenkt meg å bli mer proposjonal i trynet, men det er noe i meg som sier: kom igjen, skaff deg heller bedre selvtillit i stedet for å legge deg under kniven.

Anonymous poster hash: 90d4d...36c

Jeg bruker ikke sminke, bruker ikke trange kjoler og finnes ikke interessert i cm eller lesestoff om utseende. Er ikke noe galt med selvtilliten min selv om du har ei venninne som har det.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får deg en datter eller sønn, hva slags signaler er det egentlig silikonberter og plastikkfolk med den gode selvtilliten sin prøver å fortelle?



Anonymous poster hash: 90d4d...36c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får deg en datter eller sønn, hva slags signaler er det egentlig silikonberter og plastikkfolk med den gode selvtilliten sin prøver å fortelle?

Anonymous poster hash: 90d4d...36c

At det er ok å gi faen i hva andre måtte mene og hvis man er misfornøyd med noe på egen kropp så har man full rett til å bestemme over egen kropp som man vil.

Anonymous poster hash: ab33a...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Ikke lenge siden jeg leste om en jente som ble en "grønnsak" etter hun skulle ta silikon pga komplikasjoner. Jeg har akkurat måtte ha en enkel kikhullkirurgi i magen og med tanke på risiko ved narkose og de smertene jeg hadde i mange dager etterpå så ville jeg aaaldri lagt meg under kniven om det ikke var nødvendig. I tillegg må man jo ta dem ut etter noen år pga at de kapsler seg eller at man ikke lenger liker å ha silikon, og da må man operere enda en gang. Jeg ser derfor ingenting positivt ved å ta silikon når man har friske pupper

Har du en link til den saken om hun jenta? :S

Anonymous poster hash: b9a8f...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...