Gå til innhold

Nakenhet er ukomfortabelt

Fremhevede innlegg

Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg er 19, men har hatt det slik så lenge jeg kan huske. Jeg vil ikke nødvendigvis ha mega pupper, bare bedre selvtillitt til å vise fram de jeg har uten å føle meg dårlig, så silikon vil jeg egentlig ikke ha. Psykolog er ikke så fristende, men kanskje...

-ts

Anonymous poster hash: 68dc0...362

Det hjelper å stålsette seg litt og gå imot det man føler setter grenser i sitt eget liv TS. Jeg har selv hatt komplekser for ting ved kroppen min, men har til slutt blitt forbannet på hvorfor noe så idiotisk skal hindre meg i å utfolde meg og ha glede i livet. Ta et oppgjør med det mentale. Som eksempel...er man livredd for edderkopper, kan det faktisk være lurt å bevisst plukke en opp og holde på den til den værste redselen gir seg. Det fungerer faktisk utrolig bra! Jeg har tatt slike oppgjør med meg selv flere ganger, og man blir faktisk friere til sinns.

Om puppene dine er store eller små betyr da ingenting! Vil tippe at de rundt deg som har sett deg skifte ikke har tenkt tanken på hvordan kroppen din er skrudd sammen engang. Se deg rundt....på stranden og i garderober. Det er bare masse forskjellige kropper der. Vær bevisst på at du ikke skal gjemme deg bort for noen!

:blomst:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra førsteinnlegget er det åpenbart at puppestørrelsen setter store begrensninger på denne jentas livskvalitet.

Faktisk ikke. Jeg har pupper som er mindre enn 70a. Jeg følte at de hindret min livskvalitet da jeg var 19, og opererte dem. Det hjalp, jeg slappet mer av, men ble aldri komfortabel med gummipupper i intime situasjoner og var redd for å bli avslørt av andre utenom. De føltes ikke naturlige. Det var en stor lettelse å ta dem ut igjen, selv om jeg igjen har en størrelse som ikke selges i vanlige butikker.

Det er skammen og følelsen av å måtte skjule seg som hemmer livskvaliteten. Å til og med føle seg uvel foran venner. Beste løsningen er å eksponere seg. Skifte med andre, gå i svømmehall, bruke tettsittende overdelen, unngå store innlegg. Ved å eksponere seg ser en hvor lite hindring det er å ha en kropp som er litt utenfor standard. Folk hverken mobber eller dåner, og små pupper er en av mange typer fine pupper.

De fleste kan få det godt på egenhånd uten psykolog.

Anonymous poster hash: 147d3...4c8

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Faktisk ikke. Jeg har pupper som er mindre enn 70a. Jeg følte at de hindret min livskvalitet da jeg var 19, og opererte dem. Det hjalp, jeg slappet mer av, men ble aldri komfortabel med gummipupper i intime situasjoner og var redd for å bli avslørt av andre utenom. De føltes ikke naturlige. Det var en stor lettelse å ta dem ut igjen, selv om jeg igjen har en størrelse som ikke selges i vanlige butikker.

Det er skammen og følelsen av å måtte skjule seg som hemmer livskvaliteten. Å til og med føle seg uvel foran venner. Beste løsningen er å eksponere seg. Skifte med andre, gå i svømmehall, bruke tettsittende overdelen, unngå store innlegg. Ved å eksponere seg ser en hvor lite hindring det er å ha en kropp som er litt utenfor standard. Folk hverken mobber eller dåner, og små pupper er en av mange typer fine pupper.

De fleste kan få det godt på egenhånd uten psykolog.

Anonymous poster hash: 147d3...4c8

Dritbra skrevet! Det fungerer faktisk veldig godt. Man må lære seg å gi faen i hva andre syntes om en selv. Strutt av selvtillit med det man har fått og man slipper unødige bekymringer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper å stålsette seg litt og gå imot det man føler setter grenser i sitt eget liv TS. Jeg har selv hatt komplekser for ting ved kroppen min, men har til slutt blitt forbannet på hvorfor noe så idiotisk skal hindre meg i å utfolde meg og ha glede i livet. Ta et oppgjør med det mentale. Som eksempel...er man livredd for edderkopper, kan det faktisk være lurt å bevisst plukke en opp og holde på den til den værste redselen gir seg. Det fungerer faktisk utrolig bra! Jeg har tatt slike oppgjør med meg selv flere ganger, og man blir faktisk friere til sinns.

Om puppene dine er store eller små betyr da ingenting! Vil tippe at de rundt deg som har sett deg skifte ikke har tenkt tanken på hvordan kroppen din er skrudd sammen engang. Se deg rundt....på stranden og i garderober. Det er bare masse forskjellige kropper der. Vær bevisst på at du ikke skal gjemme deg bort for noen!

:blomst:

Det er ikke så lett :( Virker som om sånne menn som liker små pupper bare eksisterer på internett. Jeg vil ikke ende opp med en som kan "se bort ifra" mine manglende former og tenke at jeg er bra til tross for det, men heller synes at det er sexy og flott.

Det er ikke så gøy når folk tullespør, selv med klær på, om jeg kanskje ikke skal vurdere litt silikon eller om jeg faktisk har kommet i puberteten... Det er selvfølgelig ikke ofte at folk sier sånne ting, men det setter seg godt i minnet.-ts

Gjest Imaginary
Skrevet (endret)

.

Endret av Imaginary
Gjest HarryDotter
Skrevet

Det er ikke så lett :( Virker som om sånne menn som liker små pupper bare eksisterer på internett. Jeg vil ikke ende opp med en som kan "se bort ifra" mine manglende former og tenke at jeg er bra til tross for det, men heller synes at det er sexy og flott.

Det er ikke så gøy når folk tullespør, selv med klær på, om jeg kanskje ikke skal vurdere litt silikon eller om jeg faktisk har kommet i puberteten... Det er selvfølgelig ikke ofte at folk sier sånne ting, men det setter seg godt i minnet.-ts

Er helt utrolig hvordan noe negativt setter seg fast kontra det positive. Og noen guttebarn (ja vi kaller menn som utaler seg om pupper på den måten for det) Kommer med sånt ræl, er bare patetisk.

Det vil alltid eksistere overfladiske menn OG kvinner. Cluet er bare å finne dem som ikke er sånn. Hvordan er de gutta du henger med (er i miljøet med) ?

Vet mange menn kan bli bråkjekke når de er "i flokk" om du skjønner? De skal liksom forsøke å fremstå som kresne og Alfahann i andres påsyn og presterer dermed å lire av seg sånt møl!

Er de alene vil nok pipa få en annen lyd tenker jeg.

Gjest Imaginary
Skrevet

Er helt utrolig hvordan noe negativt setter seg fast kontra det positive. Og noen guttebarn (ja vi kaller menn som utaler seg om pupper på den måten for det) Kommer med sånt ræl, er bare patetisk.

Det vil alltid eksistere overfladiske menn OG kvinner. Cluet er bare å finne dem som ikke er sånn. Hvordan er de gutta du henger med (er i miljøet med) ?

Vet mange menn kan bli bråkjekke når de er "i flokk" om du skjønner? De skal liksom forsøke å fremstå som kresne og Alfahann i andres påsyn og presterer dermed å lire av seg sånt møl!

Er de alene vil nok pipa få en annen lyd tenker jeg.

Helt enig i dette!

Gjest HarryDotter
Skrevet

Samme her, har fått høre "du har jo ingenting..." og "hvorfor går du med den toppen, du har jo små pupper" osv. Ikke kjekt :) Skulle tro det irriterte noen folk nesten.

Det er en viss type hannkjønn som uttaler seg slikt. Ignorer dem! Det finnes folk som stjeler uten kvaler...det finnes folk som dreper uten kvaler og det finnes folk som slenger dritt til andre uten kvaler. Du ser hvor jeg vil hen?

Dette er en egen kategori mennesker...enten det er kvinner som avviser menn pga liten pikk, eller mannfolk som disser damer for små pupper. Det er på et så lavt nivå både intellektuellt og emosjonellt at jeg sliter med å sette ord på det!

Trøst dere med at dere slipper så utrolig mye skit ved å ikke bli sammen med den typen folk ;) Når de ikke har antenner på små ting som slike stikk, vil de antagelig mangle mye annet når det kommer til et samliv også

Det er helt greit å ha preferanser på ting man liker ekstra godt, men at størrelse eller fasong på EN enkelt kroppsdel blir en turn-off er bare latterlig spør du meg.

Gjest avocadoen
Skrevet

Det er en viss type hannkjønn som uttaler seg slikt. Ignorer dem! Det finnes folk som stjeler uten kvaler...det finnes folk som dreper uten kvaler og det finnes folk som slenger dritt til andre uten kvaler. Du ser hvor jeg vil hen?

Dette er en egen kategori mennesker...enten det er kvinner som avviser menn pga liten pikk, eller mannfolk som disser damer for små pupper. Det er på et så lavt nivå både intellektuellt og emosjonellt at jeg sliter med å sette ord på det!

Trøst dere med at dere slipper så utrolig mye skit ved å ikke bli sammen med den typen folk ;) Når de ikke har antenner på små ting som slike stikk, vil de antagelig mangle mye annet når det kommer til et samliv også

Det er helt greit å ha preferanser på ting man liker ekstra godt, men at størrelse eller fasong på EN enkelt kroppsdel blir en turn-off er bare latterlig spør du meg.

Enig!

TS: om du bor i en mellomstor eller stor by så har dere sikkert tilbud om psykolog eller psyk sykepleier på helsestasjon for ungdom. Der får du gå gratis :)

Ikke bry deg om de som sier dette tullet med silikon. Du får ikke noe bedre selvtillit av det. Du vil ikke føle deg mer komfortabel av det. Selvtillit kommer innenfra. Det er ikke noe som tar en time å fikse, men om du jobber med deg selv og aksepterer at du ser ut som du ser ut så vil det nok bli bra om ikke så lenge :)

Har slitt med selvtilliten selv, så jeg vet hvordan det er. Men det blir bra :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, har fått høre "du har jo ingenting..." og "hvorfor går du med den toppen, du har jo små pupper" osv. Ikke kjekt :) Skulle tro det irriterte noen folk nesten.

Altså: hvor treffer dere sånne vesener? Under en sten? :sjokkert:

og hvorfor omgås dere dem igjen uten å sette bordet der bordet skal stå?

Jeg har små pupper. Type aa. De selger ikke bh'er små nok engang, og uansett er de så små at jeg kun trenger bh om jeg trener. Har gått rundt uten bh siden jeg var 19 år, i tettsittende klær (verden fårhåndtere det - slik er det behagelig for meg) og den Eneste kommentaren jeg har fått på størrelse er det året jeg sluttet bruke bh. Gutta på studiet bestemte seg for å fortelle meg hvor megasexy små pupper var. Kollektivt. :ler: Jeg var vel litt sånn: "hva f*" men fy søren hvor kult.

Gutter og menn er megasøte når det gjelder skavanker og svakheter. Noen få raringer her og der, men generelt bare digger de damer og pupper sånn de får dem servert. Det er jentene ts bør passe seg for. De kan være noen hurper.

Men jeg holder meg de over, ts. Gå ut og vis deg frem. Ikke naken, selvsagt. Prøv på ferie først, om det hjelper å være hjemmefra. Folk bryr seg helt ærlig ikke det spor.

Anonymous poster hash: 71dfe...819

Gjest Imaginary
Skrevet

Jeg har små pupper. Type aa. De selger ikke bh'er små nok engang, og uansett er de så små at jeg kun trenger bh om jeg trener. Har gått rundt uten bh siden jeg var 19 år, i tettsittende klær (verden fårhåndtere det - slik er det behagelig for meg) og den Eneste kommentaren jeg har fått på størrelse er det året jeg sluttet bruke bh. Gutta på studiet bestemte seg for å fortelle meg hvor megasexy små pupper var. Kollektivt. :ler: Jeg var vel litt sånn: "hva f*" men fy søren hvor kult.

Gutter og menn er megasøte når det gjelder skavanker og svakheter. Noen få raringer her og der, men generelt bare digger de damer og pupper sånn de får dem servert. Det er jentene ts bør passe seg for. De kan være noen hurper.

Men jeg holder meg de over, ts. Gå ut og vis deg frem. Ikke naken, selvsagt. Prøv på ferie først, om det hjelper å være hjemmefra. Folk bryr seg helt ærlig ikke det spor.

Haha, ja jeg lurer og veldig på hva som får folk til å kommentere slike ting. Mine B-cups var visst ikke godt nok for mine (tidligere) venninner.. :vetikke:

Enig i det andre du skriver og!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det :) Jeg hadde også store komplekser for puppene, og jeg hadde kjempeproblemer med å vise meg da jeg fikk meg kjæreste.. Men man må bare våge å gi litt faen! Jeg oppdaga at han elsket puppene mine akkurat sånn som de er, han koste, kysset og sa aldri et ord om det jeg var missfornøyd med. Nå i dag kan jeg gå toppløs foran ham og være STOLT over meg selv, det er en total forandring! Når jeg begynte på universitetet etter vgs. bestemte jeg meg også for at kompleksene ikke skulle "bli med på flyttelasset", og fra dag en av viste jeg meg frem i garderoben og ga faen, og jeg fikk ikke så mye som et eneste blikk. :) Helt ærlig, det er ingen andre enn deg selv som bryr seg! Jeg tenker utrolig mye over egen kropp og eget utseende, men jeg tenker aldri over mine venners utseende.. Så jeg regner med at de er likedan, de tenker over sine egne komplekser (for det har vi alle!) ikke over mine pupper. :) Det kan jo kanskje ha noe med alderen å gjøre også da, jeg kjenner at jeg er mer fornøyd med kroppen min i dag enn jeg var for noen år siden.. Man vokser liksom litt opp :)

Anonymous poster hash: 82032...b41
Gjest HarryDotter
Skrevet

Der tror jeg du treffer spikeren på hodet. Enkelt oppsumert syntes jeg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg holder meg de over, ts. Gå ut og vis deg frem. Ikke naken, selvsagt. Prøv på ferie først, om det hjelper å være hjemmefra. Folk bryr seg helt ærlig ikke det spor.Anonymous poster hash: 71dfe...819

Jeg elsker pupper, store som små. Det er et større problem når dama ikke liker kroppen sin. Heller alt for store eller små enn modellstørrelse med en missfornøyd eier.

Du skriver "Gå ut og vis deg frem. Ikke naken, selvsagt". Naken innebærer vel at man går på en naturiststrand. Det er vel ingen sted folk er så tolerante som der enten de er store eller små, man har fjerne det ene eller har piercing, tatoveringer, arr eller hudsykdommer. Hvis du vil styrke selvtillitten over kroppen din vil jeg derimot anbefale deg å prøve en naturiststrand.

Anonymous poster hash: 608b6...3c9

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg lurer også på hva slags folk dere omgås når dere får høre sånt :overrasket:

Jeg har også små pupper, og har inntrykk av at de fleste menn liker det/ikke bryr seg så mye om puppestørrelsen. Finn noen eldre/mer modne menn, er mitt tips....

Gjest KateW
Skrevet

Når man ikke klarer å skrive skuffen, så blir jeg så skuffa over at du velger å kalle noen dum! Å forstørre puppene er ikke en dum idé det da. Det er det veldig mange som er fornøyd med å ha gjort.

Skuffen / Skuffa er valgfritt på bokmål.

Skrevet

Jeg har erfart at pupper kommer med alderen :) Jeg har alltid hatt små pupper, hvertfall frem til jeg ble over 20 år. Har brukt bh helt ned i størrelse 65AA. 70A frem til jeg ble rundt 20 år. Når jeg da også la på meg litt, bruker jeg nå 75B :) Så jeg har erfart at pupper kommer med alderen! I dag er jeg 23 år, og har fine pupper :) De er fortsatt faste og fine, henger ikke, og jeg er ganske fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...