Gå til innhold

klage på karakter...

Gjest ¤bella¤

Anbefalte innlegg

Man kan jo be om en begrunnelse før man klager. Det er jo ikke alltid like greit å klage "på bakgrunn av magefølelsen" heller.

Når man ber om begrunnelse kan man ikke sette ned karakteren din, men du vil få en begrunnelse for valget av karakter (og i enkelte fag som matematikk etc. vil jo dette gi deg en pekepinn om hvor langt unna neste karakter du er)

Da kan man iallfall føle seg litt sikrere når man klager, på at man iallfall ikke blir satt ned.

Nefretiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg synes det er utrolig rart at man ikke får en bregrunnlse i tilegg til karakter på vgs. Jeg vil heller ha en liten tekst hvor det står positive og negaive ting sensor har lagt vekt på.

Er det for sent å be om begrunnelse. Vil ikke klage, men bare ha en forklaring......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Hei Baby-E!

Det var leit å høre om eksamen din, var det mappeeksamen?

En oppgave til en elev i min gruppe var en av de som fikk oppgaven trukket ut til ekstern sensor, og den karakteren vår veileder, og den eksterne ga var mildt sagt ganske sprikende.

Han fikk stryk av den eksterne, og B av veilederen vår. Grunnen til at han fikk B, var at veilederen jo har siste ordet. Hun skjønte den eksterne, men var helt uenig i meningene hennes.

Det er mao. veldig forskjellig hvordan lærerne tolket oppgaven. Derfor gikk det sikkert sårlig med deg også.

Hadde jo vært fint om de hadde iallfall vært enige om HVORDAN oppgaven skulle være :roll:

Det er da eksterne sensoren som har det siste ordet. For ellers kunne jo den interne sette en kjempe karakter, for å få best mulig eksamensresultat. Derfor er det litt merkelig at det liksom er veilederen som skal ha det siste ordet. Men men uansett om det er den eksterne eller interne så er B en god karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...