Gjest baby-E Skrevet 24. juni 2004 #1 Del Skrevet 24. juni 2004 hei... Må bare få ut litt irritasjon.... Jeg klaget på en karakter jeg fikk......så fikk jeg svar i posten i dag. STRYK!!(som i ikke bestått!!) :veldigsur: Hvordan i alle dager kunne jeg være så dum å klage!?! Nå kunne jeg egentlig hatt en fin sommer, men i stedet må jeg bare gå og vente på at jeg skal ha eksamen... Det er så typisk meg å aldri bli fornøyd... Den sonesoren som rettet eksamen, syns enkelt og greit at oppgaven ikke var bra nok....det er ikke henne jeg er sint på, men meg selv.... Hva skal jeg si til sjefen på jobb da? ... Må jo ha fri de dagene eksamen er....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 24. juni 2004 #2 Del Skrevet 24. juni 2004 Så utrolig kjipt! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 24. juni 2004 #3 Del Skrevet 24. juni 2004 Så utrooolig kjedelig! :trøste: Bare sånn ut av ren nyskjerrighet... Følte du selv at du hadde gjort det veldig bra på denne eksamenen? Hva fikk du før du klaga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juni 2004 #4 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er kjipt. Husker selv vi ble advart mot det når det gjaldt klaging på eksamen, at man måtte være ganske sikker på at man hadde rett for karakteren kunne like gjerne bli forandret nedover som oppover. Men, du klaget fordi du ikke var fornøyd, det er kjipt å ta eksamen om igjen, men nå har du sjansen til å få den karakteren du ønsket i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. juni 2004 #5 Del Skrevet 24. juni 2004 takk for medfølelse..! Katriana:Følte at jeg hadde gjort det kjempe bra....Var skikkelig fornøyd. Fikk D, blei skikkelig skuffa, og klagde..... Arkana: Jepp, nå har jeg sjansen til å virkelig vise dem! Men en ting er hvertfall sikkert....aldri mer klaging fra min side!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #6 Del Skrevet 24. juni 2004 unnskyld om jeg sporer av her men på hva slags skoler får man bokstavkarakterer? er det som det amerikanske systemet hvor A er best og F er stryk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. juni 2004 #7 Del Skrevet 24. juni 2004 unnskyld om jeg sporer av her men på hva slags skoler får man bokstavkarakterer? er det som det amerikanske systemet hvor A er best og F er stryk? på høyskonen får man det hvertfall... Internasjonalisering heter det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #8 Del Skrevet 24. juni 2004 internasjonalisering høres forresten ut som en god ide går man f.eks på videregående (yrkesrettet eller kun studiekompetansegivende) i norge, hvordan forklarer man dette til en amerikaner, hva kan de sammenligne det med? senior high eller college? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. juni 2004 #9 Del Skrevet 24. juni 2004 internasjonalisering høres forresten ut som en god ide går man f.eks på videregående (yrkesrettet eller kun studiekompetansegivende) i norge, hvordan forklarer man dette til en amerikaner, hva kan de sammenligne det med? senior high eller college? Videregående = senior High Høyskole= University College Universitet= University Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #10 Del Skrevet 24. juni 2004 poirot; la oss si at noen studerer til å bli helsesekretær på videregående. slikt har man da vel ikke mulighet til i senior high vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 24. juni 2004 #11 Del Skrevet 24. juni 2004 Leit å høre Baby-E. Hadde en eksamen i mai som jeg trodde var "piece of cake". Følte at det gikk greit på eksamen også. Trodde jeg skulle få en B eller C, men neida fikk E. :o Fikk helt sjokk jeg. Jeg skal klage for jeg vil jo ta den opp uansett så da har jeg ingenting å tape. Vil jo ikke ha noen E! :evil: Trøster meg med at flere jeg kjenner også fikk E'er og D'er da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 24. juni 2004 #12 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei Baby-E! Det var leit å høre om eksamen din, var det mappeeksamen? En oppgave til en elev i min gruppe var en av de som fikk oppgaven trukket ut til ekstern sensor, og den karakteren vår veileder, og den eksterne ga var mildt sagt ganske sprikende. Han fikk stryk av den eksterne, og B av veilederen vår. Grunnen til at han fikk B, var at veilederen jo har siste ordet. Hun skjønte den eksterne, men var helt uenig i meningene hennes. Det er mao. veldig forskjellig hvordan lærerne tolket oppgaven. Derfor gikk det sikkert sårlig med deg også. Hadde jo vært fint om de hadde iallfall vært enige om HVORDAN oppgaven skulle være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. juni 2004 #13 Del Skrevet 24. juni 2004 poirot; la oss si at noen studerer til å bli helsesekretær på videregående. slikt har man da vel ikke mulighet til i senior high vel? Skjønner ikke hva du spør om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. juni 2004 #14 Del Skrevet 24. juni 2004 Takk for omtanke Sandra og Lala å ja...det var mappa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #15 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg mener: trodde high school var obligatorisk i u.s. og det er vgs ikke i norge.... og at man på high school ikke kan velge retning og faktisk få en yrkestittel etter endt senior high eksamen.... slik man kan på norsk vgs. trodde jeg uttrykte meg meget klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 24. juni 2004 #16 Del Skrevet 24. juni 2004 Uff, trist å høre! :trøste: Skal klage selv, fordi jeg fikk C på hovedfag, men nå ble jeg litt redd... Føler jeg også at jeg har gjort det veldig bra, og de sier at C skal være en bra karakter fordi den = gjennomsnittet, og det var høyt på hovedfag før (2.3 på humanistiske fag), men en C høres ikke så bra ut i mine ører når det er to karakterer som er bedre. Men du gjorde i hvert fall det du mente var riktig, selv om det ikke gikk bra denne gangen. Man kan jo ikke gå rundt å være redd for å gjøre det man mener er rett fordi det kan gå galt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 24. juni 2004 #17 Del Skrevet 24. juni 2004 du får prøve å gjøre den litt bedre neste gang. Når vet du hvilken studiekrav du skal skrive om da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 28. juni 2004 #18 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg mener: trodde high school var obligatorisk i u.s. og det er vgs ikke i norge.... og at man på high school ikke kan velge retning og faktisk få en yrkestittel etter endt senior high eksamen.... slik man kan på norsk vgs. trodde jeg uttrykte meg meget klart. Det stemmer, men den obligatoriske skolen i USA tilsvarer likevel like mange år som t.o.m. videregående er i Norge. Systemene er dog helt forskjellige, i USA får man en allmenn/lik utdannelse alle disse årene, mens man i Norge kan velge yrkesfaglige utdannelser de siste tre-fire årene. (Det finnes også noen slike yrkesfaglige high schools i USA, men det er ikke mye brukt, er mest for "problemelever" som man regner med ikke klarer/gidder teoretisk utdanning i den normerte tiden, eller som har strøket og må gå om igjen.) For å få tilsvarende disse norske yrkesskolene etterpå, må du så gå ett år eller to på college, eller vocational schools, som det ofte heter hvis det er yrkesfaglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #19 Del Skrevet 30. juni 2004 Videregående er da vel ikke obligatorsik her heller? Det er en rett vi har, ikke et krav. Og denne retten går ut på at vi kan få inntil 4 års skolegang i løpet av et visst antall år. High school i amerika er også veldig forskjellig, du kan ta fag som gjør deg mer skikket i yrker (på et år på high school der, tok jeg bl.a. sying), men om det er like yrkes rettet som her vet jeg ikke. I mange yrker holder det ikke bare med fagbrev i Norge heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #20 Del Skrevet 30. juni 2004 Videregående er da vel ikke obligatorsik her heller? Det er en rett vi har' date=' ikke et krav. Og denne retten går ut på at vi kan få inntil 4 års skolegang i løpet av et visst antall år. .[/quote'] Det er vel heller ingen her som har sagt at det var obligatorisk!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå