Gå til innhold

Menn med kulemage

smilo

Anbefalte innlegg

Jeg observerer stadig at menn gjerne vil ha en ung og spretten dame. Og det er uansett alder. Men jeg ønsker meg en mann 40+ uten kulemage. Det er visst nesten umulig å innfri. Minst 90 % av alle menn jeg ser/møter i den alderen har fått alderstillegget. Hvordan kan disse mennene som ikke passer på sin egen kropp forvente å få en spretten dame?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de overvurderer utseendet sitt. De tror at bare de har en kuk å vifte med, kan de få hvem de vil.

Snakk om å leve i villfarelse.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener gutter inntil de når sånn ca 35 års alder så greier de å holde seg i helt grei form. Men det virker som det skjer veldig mye i alderen 35-45. Noe også statistikken viser i forhold til menn og overvekt. Jenter også, men prosentandelen er mye høyere for menn.

Har selv lagt merke til de jeg gikk i samme klasse med på ungdomsskolen, av 15 stk så er det bare jeg og et par-tre andre gutter som den dag i dag ikke er overvekt med dertil mage. Mange er litt sånn halvdvaske i 35-års alder, men så bare baller det seg på. Det går i mye usunn mat, øl og lite morsjon.

Klarer du som mann å holde deg under 95 cm i midjemål så ligger du bra an.

Hvorfor tror dere så mange menn ser ut til å ese utover etter 35 års alder? Er det høyt arbeidspress og tidklemma?

Anonymous poster hash: 60676...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rundt med faren min i byen da jeg var yngre, du skulle sett alle stygge blikkene vi fikk :sjokkert: Ikke døm så fort sier bare jeg.

Han liker sigarer, hadde kulemage og solbriller. En dag dro han meg med på en båtmesse. Jeg hadde lyst til å skrike at det er faren min, aldri følt meg så dømt og liten.

Endret av Evilposelos
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener gutter inntil de når sånn ca 35 års alder så greier de å holde seg i helt grei form. Men det virker som det skjer veldig mye i alderen 35-45. Noe også statistikken viser i forhold til menn og overvekt. Jenter også, men prosentandelen er mye høyere for menn.

Har selv lagt merke til de jeg gikk i samme klasse med på ungdomsskolen, av 15 stk så er det bare jeg og et par-tre andre gutter som den dag i dag ikke er overvekt med dertil mage. Mange er litt sånn halvdvaske i 35-års alder, men så bare baller det seg på. Det går i mye usunn mat, øl og lite morsjon.

Klarer du som mann å holde deg under 95 cm i midjemål så ligger du bra an.

Hvorfor tror dere så mange menn ser ut til å ese utover etter 35 års alder? Er det høyt arbeidspress og tidklemma?

Rent fysiologisk sett, så begynner jo testosteron nivået til menn å gå nedover fra de er ~30år og utover. Mindre testosteron = lettere for å legge på seg, mindre energi, og i kombinasjon med dårlig kosthold/lite trening.. vel... da er det ikke rart de fleste er dårlig trent og får kulemage.

Edit: Pga dette er det ENDA viktigere å trene som "gamling" & ha et greit kosthold/livsstil, nemlig for å opprettholde testosteron nivået best mulig. Da holder en seg ung lengre.. og ikke minst: Bedre livskvalitet!

Nå blir det forøvrig bare litt synsing fra min side, men samtidig som de er i denne alderen, så ligger de jo godt an økonomisk, og gir kanskje litt mere faen i hvordan de ser ut.. de har jo penger ? Er det ikke det alle kvinner vil ha da, en velstående mann? ;-)

Jeg mener alle har et ansvar for å holde seg noelunde i form, jeg. Det skal så lite til !

Endret av Rights
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at kvinners utseende fader bort når de passer 29 (i beste fall).

Hvordan kan jenter i 20-åra kritisere 40 år gamle menn som begynner å få kosepondus når de selv vil oppleve å få hengebuk, flaggermusarmer og halvmeterlange pupper om få år?

Menn på 40 år har som regel en solid økonomi, god selvtillit og et mye bedre utseende enn jevnaldrende kvinner, dette gir dem muligheten til å plukke smårips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har også lagt merke til at det er en stor overvekt av de som er ute å jogger er jenter/kvinner, mens gutta holder seg mest på gymmet. Og de som begir seg ut på utholdenhetstrening er mest syklister.

Skal du ned i vekt nytter det ikke dasse rundt på gymmet å løfte vekter. Du må få hjertet og pusten til å jobbe hardere.

Tror også mange av de mannlige syklistene ikke legger så mye innsats i treningsøkten. De velger den type kardiotrening fordi de får sitte på en fancy sykkel, kan sykle fort (nedoverbakke..). På sykkelen er du mye mer fristet til å slappe av da du tross alt fortsatt triller videre. På en løpeøkt er det ikke så enkelt å snike seg unna. Og du må uansett gå hjem igjen, noe som er mer energikrevende enn å sitte på sykkelen og trille..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn eldrer mye bedre enn kvinner generelt. Mye oftere at menn på 40-50 er attraktive, der kvinner som oftest ikke er det, med fett overalt samt celluitter, strekkmerker og andre uattraktive ting.

Anonymous poster hash: 108c4...530
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn eldrer mye bedre enn kvinner generelt. Mye oftere at menn på 40-50 er attraktive, der kvinner som oftest ikke er det, med fett overalt samt celluitter, strekkmerker og andre uattraktive ting.

Anonymous poster hash: 108c4...530

I ansiktet ja. Der er jeg enig at menn eldres mye bedre enn kvinner. Men ser du på kroppene...så hjelper det ikke med bra ansikt om kulemagen eser ut. Og de type menn er det mange av.

Du ser ikke mye kvinner med kulemage. Da er de som regel gjennomgående tykk. Men du kan se mange menn som har noen tynne pipestilker av noen bein, lita rumpe men med en mage som sier "hei, jeg er gravid". Og forunderlig nok så virker det som disse gravide mennene er fornøyd og stolt over magen sin?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kulemage-fenomenet er i stor grad et uttrykk for inaktiv livsstil og for mye og ofte for usunn mat/drikke.

Det er rimelig å forvente at litt eldre mennesker i 50-60årene legger på seg, men kulemager i 30- og starten av 40-årene er bare uattraktivt og det er få unnskyldninger man kan komme med for å se slik ut.

Som slank jente i 30-årene,som er opptatt av sunn livsstil og utseende ville jeg aldri vært sammen med en som så slik ut. Og ja - det samme gjaldt da jeg var i 20-årene også. Og uansett hvor mye penger vedkommende har.

Tiden der menn med dårlig utseende og fet lommebok kan sjanse på yngre vakre damer er i stor grad forbi.

Vi er opptatt av utseende, og heldigvis for oss finnes det mange slanke,atletiske høye og pene menn der ute. De av kulemagene som tror de kan få hvem som helst er i realiteten sjanseløse, og sirkulerer gjerne på datingsider i årevis før de kanskje innser realiteten. I beste fall kan de klare å importere en golddigger fra et eller annet u-land hvis de har økonomi til det. Ellers gjelder det å nedjustere kravene til potensielle partneres utseende og innse sin egen markedsverdi.

Anonymous poster hash: f131a...568
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvithai

De har trolig gått opp i vekt under damas graviditet:

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/vimenn/article464691.ece

Og i motsetning til kvinner som føder og dermed blir kvitt vekten, føder aldri mannen!

Man kan ikke velge hva man tenner på, men man kan velge hva man sier. Det er akkurat like usmakelig å kritisere menn som legger på seg under graviditeten som kvinnner.

Endret av Hvithai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I ansiktet ja. Der er jeg enig at menn eldres mye bedre enn kvinner. Men ser du på kroppene...så hjelper det ikke med bra ansikt om kulemagen eser ut. Og de type menn er det mange av.

Du ser ikke mye kvinner med kulemage. Da er de som regel gjennomgående tykk. Men du kan se mange menn som har noen tynne pipestilker av noen bein, lita rumpe men med en mage som sier "hei, jeg er gravid". Og forunderlig nok så virker det som disse gravide mennene er fornøyd og stolt over magen sin?

Hehe;) Minner meg om en liten gutt som var i følge med sin høygravide mor på bussen.

En "gravid" mann kom inn på bussen og den lille gutten ropte

"Se mamma, den mannen skal ogå ha baby akkurat sånn som deg"!

:fnise:

Forøvrig enig i det du skrev ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til at det er en stor overvekt av de som er ute å jogger er jenter/kvinner, mens gutta holder seg mest på gymmet. Og de som begir seg ut på utholdenhetstrening er mest syklister.

Skal du ned i vekt nytter det ikke dasse rundt på gymmet å løfte vekter. Du må få hjertet og pusten til å jobbe hardere.

Tror også mange av de mannlige syklistene ikke legger så mye innsats i treningsøkten. De velger den type kardiotrening fordi de får sitte på en fancy sykkel, kan sykle fort (nedoverbakke..). På sykkelen er du mye mer fristet til å slappe av da du tross alt fortsatt triller videre. På en løpeøkt er det ikke så enkelt å snike seg unna. Og du må uansett gå hjem igjen, noe som er mer energikrevende enn å sitte på sykkelen og trille..

Løfte vekter = ikke tape fettmasse? HAHAHAHAHHAHA KG logikk på sitt beste, dere kan jo ikke enn dritt om hvordan kroppen og fettforbrenning fungerer, så legger dere ut piss som dette.. Fine!!!B-)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg observerer stadig at menn gjerne vil ha en ung og spretten dame. Og det er uansett alder. Men jeg ønsker meg en mann 40+ uten kulemage. Det er visst nesten umulig å innfri. Minst 90 % av alle menn jeg ser/møter i den alderen har fått alderstillegget. Hvordan kan disse mennene som ikke passer på sin egen kropp forvente å få en spretten dame?

Er vel det indre som teller og ikke utseendet ? eller er det helt spesielle omstendigheter her som ikke har kommet frem i alle andre tråder vedr attraksjon o.l ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde 40 åringer gjerne ble treningsnarkomane. Selvsagt ikke alle, men en hel drøss som skal gjøre det bra på sykkelbirken,skibirken, triathlon, byhalvmarathon, osv, osv. Aner ikke om de ønsker en "spretten dame", virker mer som om alt de bryr seg om er å få en god tid på løpene.

Anonymous poster hash: 61515...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kulemage-fenomenet er i stor grad et uttrykk for inaktiv livsstil og for mye og ofte for usunn mat/drikke.

Det er rimelig å forvente at litt eldre mennesker i 50-60årene legger på seg, men kulemager i 30- og starten av 40-årene er bare uattraktivt og det er få unnskyldninger man kan komme med for å se slik ut.

Som slank jente i 30-årene,som er opptatt av sunn livsstil og utseende ville jeg aldri vært sammen med en som så slik ut. Og ja - det samme gjaldt da jeg var i 20-årene også. Og uansett hvor mye penger vedkommende har.

Tiden der menn med dårlig utseende og fet lommebok kan sjanse på yngre vakre damer er i stor grad forbi.

Vi er opptatt av utseende, og heldigvis for oss finnes det mange slanke,atletiske høye og pene menn der ute. De av kulemagene som tror de kan få hvem som helst er i realiteten sjanseløse, og sirkulerer gjerne på datingsider i årevis før de kanskje innser realiteten. I beste fall kan de klare å importere en golddigger fra et eller annet u-land hvis de har økonomi til det. Ellers gjelder det å nedjustere kravene til potensielle partneres utseende og innse sin egen markedsverdi.

Bortsett fra at studier da viser at kvinner fortsatt foretrekker relativt velbeholdte menn. Vi velger nok ikke så utradisjonelt som vi liker å tro, andelen barnløse menn bekrefter det, og det ble da funnet sterk korrelasjon mellom hans sosioøkonomiske status og familiestatus.

Anonymous poster hash: dc0d6...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ofte er det ikke snakk om ønsker men om at man ikke har tid. Det er menn som tar de mest tidskrevende jobbene og jeg kjenner mange som stort sett jobber døgnet rundt. Det blir det mye raske løsninger av og dessverre litt for dårlig mat og lite tid til trening. Likevel ser jeg ikke at kvinner står i kø for å ta disse jobbene.

Så har du også en annen gruppe vellykkede menn, disse konkurrerer både i sykkelritt, løp og idrett i høyere utstrekning enn kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kanskje vi har litt ulikt begrepsinnhold i 'kulemage'....

Det jeg kaller en liten kosemave har aldri vært avtennende.

En solid kulemage kombinert med fystikkben (som noen får etter fylte 55) er vel ikke helt optimalt sånn rent visuelt.

Men jeg synes majorieten på 40+ er uten kulemage og fystikkben, - de er derimot helt flott, normale menn som bærer sin alder individuelt.

- og ingen av dem har, så langt jeg har hørt i alle fall, satt noen urimelige krav om at de krever en 25 åring med sprettpupp og sixpack...

Jeg føler meg jo fryktelig heldig nå som tydeligvis omgås en annen type menn +40.

- dtete som info om at de absolutt finnes.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var det mange myter. Styrketrening er noe av det bedre du kan gjøre for å skape grunnlag for bedre forbrenning over tid. Mer muskelmasse/høyere styrke krever mer energi. Nei, du forbrenner som regel ikke like mange kalorier per treningsøkt på en styrkeøkt (ca 150 for en gjennomsnittlig trent mann) mot 400-600 på en lengre løpetur, men det er jo heller ikke poenget. Du kan oppnå en mye større langsiktig effekt når det gjelder forbrenning med en god porsjon styrketrening. Dasse rundt på gymmen anklager bør du nok heller rette mot kvinner - jeg har ikke tall på hvor ofte jeg ser kvinner som tar lengre pauser og skravler enn de trener, mens menn som "dasser rundt på gymmet" oftere trener mer intensivt og tar pause der det er naturlig i forkant av tunge løft. Så nei, skikkelig utført styrketrening vil kunne gi deg drømmekroppen om du ønsker. Kombiner så litt med løping/kardio og du kan bli ganske definert om man samtidig har et ok kosthold.

At mannlige syklister ikke legger så mye innsats i det er også en myte. Jeg kjenner drøssevis av relativt vellykkede menn som er med på løp som Trondheim-Oslo. Selvfølgelig triller man i nedoverbakker for å spare energi der man kan, men det er faktisk et ganske langt løp.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde 40 åringer gjerne ble treningsnarkomane. Selvsagt ikke alle, men en hel drøss som skal gjøre det bra på sykkelbirken,skibirken, triathlon, byhalvmarathon, osv, osv. Aner ikke om de ønsker en "spretten dame", virker mer som om alt de bryr seg om er å få en god tid på løpene.

Anonymous poster hash: 61515...683

Nå er det gjerne de som deltar i konkurranser på et visst nivå og som satser høyt som blir de best trente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...