Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. juli 2014 #21 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Forfengelige og kroppsfokuserte (egen) menn er visst det eneste som finnes der ute. Hvor er mennene ? Hvor er "Lars "Monserne" som ser ut og oppfører seg som menn og ikke dårlig og maskuling utgaver av kvinner. Vi vil ha menn som tåler en støyt. Som tåler å bli møkkete og tåler svette. Uredde Menn som fremdeles har kontakt med naturen. Menn som kan føre gode meningsfylte samtaler og som vet hvor tomt og meningsløst det er å dra ut på byen for å jakte på meningsløs sex for bekreftelse av egenverdet. Det er en grunn til at de fleste kvinner liker Monsen og stemte han frem på "mest sexy" lista !Anonymous poster hash: 619c8...f77 Her. Men vi er allerede opptatt. Fluefiske og jakt. Problemet er at feministgenerasjonen har alet opp en generasjon femigutter som bryr seg mer om buksa sitter godt enn skikkelige kule ting som fisking, jakt, fjellturer og selvsagt andre bra ting. Jeg tror den siste generasjonen siste menn er oss på rundt 30. Vi har vel alt? Fortsatt litt menn, men også utdannede og smaker forskjell på en amarone og ripasso. Dagens unge på rundt 20 virker bare opptatt av mobiltelefoner, chatting og buksestørrelse. Endret 10. juli 2014 av FuturePrimitive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leo Nardo Skrevet 10. juli 2014 #22 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg kjenner til mange møkkete og svette menn som kjører gravemaskin og bulldoser, men som definitivt ikke er menn, slik jeg synes ordet bør defineres eller hvordan jeg mener en mann bør oppføre seg for å kunne bli kalt en mann. Hva maskulinitet faktisk er synes jeg er et litt interessant tema. Det samme med femininitet. Jeg vet at jeg har noen begrep og oppfatninger om temaet, men jeg vet ikke om det er korrekt. Mye av det er sosiale konstruksjoner og oppfatninger som ikke nødvendigvis betyr noe i seg selv. Igjen, det samme med femininitet. Men jeg er enig i at det er mindre "maskulinitet" (om vi kan bli enige om hva det egentlig er) i verden i dag. Kanskje også mindre "femininitet". Både menn og kvinner har vel blitt mer androgyne på det jevne. Hvorfor skulle jeg være interessert i å være noe kvinner vil ha når jeg kan være noe jeg selv vil? Vakker setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brian O'Conner Skrevet 11. juli 2014 #23 Del Skrevet 11. juli 2014 Har hår på bryste! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 11. juli 2014 #24 Del Skrevet 11. juli 2014 Her. Men vi er allerede opptatt. Fluefiske og jakt. Problemet er at feministgenerasjonen har alet opp en generasjon femigutter som bryr seg mer om buksa sitter godt enn skikkelige kule ting som fisking, jakt, fjellturer og selvsagt andre bra ting. Jeg tror den siste generasjonen siste menn er oss på rundt 30. Vi har vel alt? Fortsatt litt menn, men også utdannede og smaker forskjell på en amarone og ripasso. Dagens unge på rundt 20 virker bare opptatt av mobiltelefoner, chatting og buksestørrelse. Det er ikke utelukkende feminismen som har skylda for dette men mere sosiale normer om hva som er rett. Og det er helt greit å kunne kle seg,bruke parfyme,vaske seg osv og fremdeles være mann. Virker som om det er de ekstreme sidene som settes opp mot hverandre her,den barske mannemannen som såvidt dusjer og femigutten som låner maskara og brunkrem. De fleste er nok midt imellom og det er en bra ting. Heller en mann som har litt kulturell interesse,kan kle seg/vaske seg,har reist litt og vet litt enn huleboermannen som digger øl,fotball og pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. juli 2014 #25 Del Skrevet 11. juli 2014 Det er ikke utelukkende feminismen som har skylda for dette men mere sosiale normer om hva som er rett. Og det er helt greit å kunne kle seg,bruke parfyme,vaske seg osv og fremdeles være mann. Virker som om det er de ekstreme sidene som settes opp mot hverandre her,den barske mannemannen som såvidt dusjer og femigutten som låner maskara og brunkrem. De fleste er nok midt imellom og det er en bra ting. Heller en mann som har litt kulturell interesse,kan kle seg/vaske seg,har reist litt og vet litt enn huleboermannen som digger øl,fotball og pupper. Ja, det er akuratt sånn jeg er. Hater fotball, liker biler for det estetiske (hadde dog stått og sparket i dekket om noe gikk gæernt med motoren), elsker fluefiske, drikker øl men også vin, og trives litt bedre i telt enn på storbyferie selv om det er helt greit det også. Jeg får bare ikke inntrykk av at den helt yngste garde er like "perfekte" (neida - men..allsidige kanskje) som oss 30-40 åringer. Men det kan jo være fordi de er unge også da, hehe. Ikke sikkert jeg var så allsidig da jeg var 20 heller.. Jeg har flere tanker omkring temaet, men vi får ta det en annen gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #26 Del Skrevet 11. juli 2014 Det er ikke utelukkende feminismen som har skylda for dette men mere sosiale normer om hva som er rett. Og det er helt greit å kunne kle seg,bruke parfyme,vaske seg osv og fremdeles være mann. Virker som om det er de ekstreme sidene som settes opp mot hverandre her,den barske mannemannen som såvidt dusjer og femigutten som låner maskara og brunkrem. De fleste er nok midt imellom og det er en bra ting. Heller en mann som har litt kulturell interesse,kan kle seg/vaske seg,har reist litt og vet litt enn huleboermannen som digger øl,fotball og pupper. Ja, men de samme sosiale normene er jo påvirket av strømningene de siste tiårene, der en av disse et tradisjonell maskulinitet har blitt sett ned på en stund. Men dette gjelder det som kommer til uttrykk, for når kvinner velger partnere viser det seg gang på gang at de heller velger en som heller mer mot huleboeren enn en som heller mot det motsatte ytterpunktet. Tråder som dette er jo da et eksempel på hva mange kvinner egentlig vil ha når man ser bort fra hva som er sosiokulturelt korrekt. Anonymous poster hash: 6bcbe...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tadasvein Skrevet 15. juli 2014 #27 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Disse "Mennene" kan du finne i kvinnegruppa ottar http://kvinnegruppa-ottar.no/no/ Å skikkelige manfolk liker ikke jenter som har tid til å skrive 1 692 302 innlegg på kvinneguiden. -Mvh murmester fra sørlandet, som like å se kjekk ut på byen Endret 15. juli 2014 av tadasvein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå