Gå til innhold

Ex kona syk, vil vi skal ta oss av barna


Gjest Anki

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen

Jeg trodde faren også hadde rett til sykedager.. Det er kanskje en annen ordning vi har, for vi har rett til å ta ut sykedager begge to.. Jeg er ikke sikker på hvor mange dager jeg har rett på, men jeg har rett på flere dager enn ham siden jeg er alene med barnet. Han har vært hjemme når hun har vært syk han også og fått betalt.

Vi er skilt og han har henne annenhver helg ++..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Bridezillah-killah~
Samboerens ex er gravid, og hadde i går blitt sykemeldt. Hun ringer da til samboeren min og spør om han kan hente barna i dag og ta seg av de i helgen. Noe han sier ja til.  

Men det innebærer jo at han må ta seg fri fra jobb for å være hjemme sammen med barna i morgen. Noe jeg reagerte litt på, for han har ikke rett til sykefravær pga. ungene. Det er hun som har hovedomsorgen, og også rett til fri. Så enten må han ta en feriedag, eller permisjon uten lønn.  

HALLOOO???

Hva ville du gjort om det var dine barn???

Jeg håper inderlig du kommer til å bry deg mer om de barna du sjøl evt får enn et par skarve fraværsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOO???

Hva ville du gjort om det var dine barn???

Jeg håper inderlig du kommer til å bry deg mer om de barna du sjøl evt får enn et par skarve fraværsdager.

Det var da veldig til reaksjon?... Og skjønner ikke helt argumentene?

Når det gjelder mine barn så får jeg jo være hjemme med dem når de er syke med lønn?...

Jeg forventer ikke at min ex skal være hjemme med vårt barn når det er jeg som har rett på sykefravær for henne. Hvis min ex var hjemme med henne så hadde han ikke fått lønn den dagen, noe jeg vet han aldri hadde gått med på.

Tror de fleste med samværsrett ville synes at det var urimelig at de skulle være nødt til å ta seg fri uten lønn for å "passe" sine egne barn?... Spesielt siden det nåengang finnes støtteordninger for dette.

Men hvis du er rik nok til å la vær å ta imot lønn så er det jo fint for deg. Vi har dessverre ikke så romslig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke bare om din mann skal ta seg fri for å ha sine egne barn du irriterer deg over. Du legger ut om sladder som jeg kaller det. Du spør tilog med en tiåring om han vet hvem som er faren? Er du helt på styr.

Ta seg fri for å passe sine barn skriver du.Hallo. Man har omsorg for sine barn. Hva om det skjedde noe alvorlig med denne moren og dere måtte ha alle sammen?

Om far mener hu ikke kan ta på seg ansvaret fult ut for sine barn, og verre blir det med fem, hvorfor ikke han foreslå at de kan bo hos han?

Ødelegger for dere ved å få et barn til? Du, du er ikke kompetent nok til og bo sammen med en fyr med fire barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare om din mann skal ta seg fri for å ha sine egne barn du irriterer deg over. Du legger ut om sladder som jeg kaller det. Du spør tilog med en tiåring om han vet hvem som er faren? Er du helt på styr.

Ta seg fri for å passe sine barn skriver du.Hallo. Man har omsorg for sine barn. Hva om det skjedde noe alvorlig med denne moren og dere måtte ha alle sammen?

Om far mener hu ikke kan ta på seg ansvaret fult ut for sine barn, og verre blir det med fem, hvorfor ikke han foreslå at de kan bo hos han?

Ødelegger for dere ved å få et barn til? Du, du er ikke kompetent nok til og bo sammen med en fyr med fire barn.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du hisser deg sånn opp?

Hva er så galt med å spørre gutten om han vet hvem faren er? Synes du det er bedre at de tror at det er de selv som er faren, eller at samboeren min er det??? Jeg mener man skal fortelle sannheten til barn, ikke drive å føre de bak lyset for å dekke over noe man selv er flau over. Sannheten kommer jo for en dag likevel.

Hvis det skjedde noe alvorlig med denne moren og vi måtte ha alle barna, så hadde det betydd at de måtte flytte til oss, bytte skole, og vi ville tatt oss av de. Har jeg skrevet noe som har gitt inntrykk av at dette er noe vi ikke hadde gjort?

Vi HAR foreslått at de kan bo hos oss, men det vil ikke moren. Noe som vel er like bra siden jeg jo ikke er kompetent til å bo sammen med en fyr med fire barn, langt mindre faktisk bo sammen med barna hans antar jeg. :wink:

Hvis du mener det er uproblematisk at hun får et barn til alene når hun allerede har fire stykker å ta vare på, så har du større tro på henne enn jeg. Men så kjenner du heller ikke henne eller barna, og burde i grunnen bare holde din bedrevitende kjeft igjen. :evil:

Moren sa forøvrig ja til å sende brev til trygdekontoret slik at faren nå kan være hjemme med barna når det behøvs med lønn. Så far får vært mer sammen med barna, og mor får mer avlastning. :)

Men nå må jeg vel bare gå hjem til sambo og gjøre det slutt altså... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke noe om at dert er uproblematisk for mor å få et barn til. For jeg kjenner henne ikke.

Jeg skjønner nå at du er den typen som tar på deg og ordne opp. Du må skriver du. For han gjør det ikke.

Typisk kvinner!

Du tar også på deg bekymringer overfor en annen kvinne. At det blir problemer med flere barn osv. Dette er noe du ikke må.

Jeg hisser meg ikke opp som du skriver. Jeg sitter på utsiden som kvinne og ser hvilke oppgaver du tar på deg. Noe du IKKE må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke noe om at dert er uproblematisk for mor å få et barn til. For jeg kjenner henne ikke.

Jeg skjønner nå at du er den typen som tar på deg og ordne opp. Du må skriver du. For han gjør det ikke.

Typisk kvinner!

Du tar også på deg bekymringer overfor en annen kvinne. At det blir problemer med flere barn osv. Dette er noe du ikke må.

Jeg hisser meg ikke opp som du skriver. Jeg sitter på utsiden som kvinne og ser hvilke oppgaver du tar på deg. Noe du IKKE må.

Ja, jeg er typen til å ordne opp, er det galt det også nå da? :roll: Vil jo bare det beste for barna til samboeren min, hvis de har det vanskelig går det selvsagt utover samboeren min?! Han er jo glad i de!

Først anklager du meg for å sladre, at jeg ikke er kompetent til å bo sammen med en 4 barns far, for så å snu helt om og si at jeg ikke burde ta på meg ansvar i det hele tatt?...

Tror jeg gir opp å argumentere med deg, det er jo helt goddagmann økseskaft dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du (og mange andre i andre debatter) legger ut vel mye privat informasjon her. Dette er et åpent forum som alle med internett kan finne fram til, og lese.

For alt du vet kan det være jeg som er din manns ekskone. Eller det kan være min søster. Eller det kan være naboen min du snakker om, du har jo "outet" henne på et åpent forum, vi vet jo nå hvor hun bor til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belag deg på at det blir flere slike utenomavtaler. Hvis hun skal være alene med omsorgen for fire gutter og et spedbarn.......

*grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Bridezillah-killah~

Tror jeg gir opp å argumentere med deg, det er jo helt goddagmann økseskaft dette her.

I tilfelle du skulle tro det:

Jeg er ikke gjest her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg syns du (og mange andre i andre debatter) legger ut vel mye privat informasjon her. Dette er et åpent forum som alle med internett kan finne fram til, og lese.

For alt du vet kan det være jeg som er din manns ekskone. Eller det kan være min søster. Eller det kan være naboen min du snakker om, du har jo "outet" henne på et åpent forum, vi vet jo nå hvor hun bor til og med.

Ble dette litt personlig? Jeg har ikke fortalt hvor hun bor, hvis du mener at utfra det at jeg bor i Stavanger så bor hun her, for det gjør hun ikke. Har vridd en del på sannheten med henhold til hvor langt borte hun bor, noe som er ganske langt borte, og litt av den andre informasjonen som ikke hadde så mye å bety for det som ble diskutert.

Kjenner to damer som dette kan gjelde for personlig, og ser det som usansynlig at de er unike i norges land, så jeg tror ikke at hun/vi kan identifiseres ut fra dette.

Men skal ta innlegget ditt til etterretning, og ikke fortelle så mye detaljer heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...