Gå til innhold

Kommunikasjon og visuelle medier ved UiA


McKibben

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved andre studier jeg har vært interessert i så har det stått litt i dybden om hvordan undervisningen er lagt opp, ca antall obligatoriske forelesninger og lignende. Har ikke klart å finne noe særlig om kommunikasjon og visuelle medier ved UiA, utenom: "I sammensetningen av emner er det lagt vekt på at det i hvert semester skal tilbys varierte arbeidsformer og problemstillinger. Undervisningsopplegget kombinerer forelesninger, seminar, gruppearbeid og individuelle oppgaver. Undervisningen er basert på aktuell forskning. Undervisningsspråket er norsk, men enkelte emner kan gis på engelsk."

Det er særlig det med obligatoriske forelesninger og hvor mye tid man faktisk tilbringer på skolen jeg er interessert i å vite. Jeg lurer derfor på om noen her enten vet hvor denne informasjonen kan finnes, eller aller helst: selv har studert dette og kan fortelle litt om studiehverdagen :)

Endret av McKibben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått dette studiet (årsstudium i kommunikasjon, het det den gang). Jeg brukte dette året på å "komme inn" i det å studere, og ble helt revet med av at det VAR SÅ MYE FRI. Det var 3-4 forelesninger i uken og ikke noe gruppearbeid da jeg tok dette studiet (2008/2009), og resten av tiden brukte jeg til alt annet enn studier. Leste et par uker før eksamen og gikk ut av studiet med bare Aer og Ber og en C. Fikk blant annet eksamen om TV-serien The Wire, jeg fikk B på denne uten å ha sett The Wire, bare googlet litt rundt. Yeeeah.

Hvis du lurer på noe mer konkret, kan du jo spørre :) Men det var ikke et spesielt tid- eller arbeidskrevende studium da jeg tok det, tvert i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta den, waste of time. Det er "liksom"-data studie men uten noe tekniske fag, og uten noen menning. Og etterpå kan du jobbe på Vero Moda f.eks., men ingen relevant jobb.

Anonymous poster hash: 7cb3d...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke går ut med en spesifikk tittel så betyr ikke det at man blir stuck med å jobbe på Vero Moda, anonym, men takk for advarslen. :)

Jeg har gått dette studiet (årsstudium i kommunikasjon, het det den gang). Jeg brukte dette året på å "komme inn" i det å studere, og ble helt revet med av at det VAR SÅ MYE FRI. Det var 3-4 forelesninger i uken og ikke noe gruppearbeid da jeg tok dette studiet (2008/2009), og resten av tiden brukte jeg til alt annet enn studier. Leste et par uker før eksamen og gikk ut av studiet med bare Aer og Ber og en C. Fikk blant annet eksamen om TV-serien The Wire, jeg fikk B på denne uten å ha sett The Wire, bare googlet litt rundt. Yeeeah.

Hvis du lurer på noe mer konkret, kan du jo spørre :) Men det var ikke et spesielt tid- eller arbeidskrevende studium da jeg tok det, tvert i mot!

Så gøy! Hvordan syns du studiet var sånn generelt? Trivdes du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke går ut med en spesifikk tittel så betyr ikke det at man blir stuck med å jobbe på Vero Moda, anonym, men takk for advarslen. :)

Så gøy! Hvordan syns du studiet var sånn generelt? Trivdes du? :)

Jeg tok meg bryet med å sjekke hjemmesidene til UIA nå, og jeg tror studet jeg gikk var mer likt "Tekst- og medieanalyse" enn "Visuelle medier". Men ser at noen av fagene er de samme.

Ja, det vil jeg si at jeg trivdes, sånn jevnt over. Blei med i studentfrivilligheten, så traff flesteparten av vennene mine der, men fikk et par på studiet. Det sosiale var ikke sånn kjempebra da jeg gikk der (mye middelaldrende damer som tok studiepoeng i livets høst), men jeg fikk en liten gjeng som jeg hang masse med. Fikk ikke noe glimrende inntrykk av Kristiansand som studieby, studentmiljøet opplevdes som lite, men ikke spesielt tett. Fadderuka på studiet mitt var også litt stusselig. Men fin by, bra størrelse og sjarmerende sørlendinger! Har flytta til Trondheim nå, studiemiljøet her er en million ganger bedre etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker som svarte blander forresten med "IT og informasjonssystemer". Jeg er dog enig med han angående det studiet, og jeg kjenner flere som har tatt master på dette studiet. Anbefales visstnok ikke.

Men du må nok regne med å være ganske kreativ og nytenkende om du skal klare å score noen relevant jobb innenfor studiet du har kikket på også, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å ta master da, regner ikke med å få relevant jobb rett etter ferdig bachelor liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Anonym bruker som svarte blander forresten med "IT og informasjonssystemer". Jeg er dog enig med han angående det studiet, og jeg kjenner flere som har tatt master på dette studiet. Anbefales visstnok ikke.

Men du må nok regne med å være ganske kreativ og nytenkende om du skal klare å score noen relevant jobb innenfor studiet du har kikket på også, TS :)

Hva er galt med IT/IS? Får ikke man jobb?

Anonymous poster hash: 9e742...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...