Gå til innhold

Gutter: råd til jente 27 uten erfaring...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Tenkte jeg skulle legge litt ut om meg og mitt liv her. Jeg er en jente på 27 år som sliter med kjærligheten. Eller, i det hele tatt å få noe kjærlighet i livet mitt. I min alder er jeg faktisk totalt uerfaren hva det motsatte kjønn gjelder. Har hverken kysset eller hatt sex. Dette er det ingen som vet. Alle venner og familie vet at jeg ikke har hatt kjæreste, men ellers ikke noe. Med andre ord har jeg løyet til mine venner på denne fronten.

Det hele skyldes dårlig selvtillit..I starten var det mye nærheten som skremte meg, men de siste årene har det vært mangelen på erfaring med nærhet som skremmer meg! Jeg er i en dårlig sirkel.

Jeg er høyt utdannet og har fått meg en god jobb etter studiene, er advokat. Har også et bra utseende. Er høy, blond og slank..er dessverre blitt en ekspert på å avvise gutter+ være overlegen ovenfor gutter som viser interesse. Vet jeg derimot at gutten har kjæreste tørr jeg først være meg selv. Mange kompiser/venninner sier at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke har kjæreste.

Har også kjøpt egen leilighet, mange gode venner og familie jeg er veldig glad i. Har det med andre ord bra, men tomheten jeg har følt i det siste gjør meg svært lei meg :( Er ingen andres feil enn meg selv selvsagt!

Jeg har nå nådd en punkt hvor jeg ikke orker å være alene lenger..Er ensom og har lyst å være lykkelig for første gang i hele livet mitt.

Såå..nå har jeg to flotte gutter som er interessert i meg og jeg vurderer å date litt..

Må selvsagt være helt ærlig om min manglende erfaring (dersom vi kommer så langt), men hva hadde dere tenkt om det gutter? Ville dere blitt skremt, og tenkt: hva feiler det denne jenta? Hvordan bør jeg i så fall gå frem?

Anonymous poster hash: 18211...d6a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare hoppe i det. Det er ikke sikkert alt klaffer med den første, men bare forsøk deg med de du finner interessante som viser interesse for deg. Jeg hadde ikke sex før jeg var 27, men i ettertid har det tatt seg opp, gitt.

Anonymous poster hash: a2329...e58
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for dette i det hele tatt. Du trenger ikke gå i detaljer, kun nevne at du ikke har vært sammen med så mange, og ferdig med det.

Den fyren som virkelig ønsker å satse på deg, kommer ikke til å bry seg med om hvor mye eller lite erfaring du har. Han ønsker deg for den du er. Mange vil heller synes det er fint at jenta ikke er blant dem som har en masse ekser.

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ikke en mann, og jeg har heller ikke vært helt i din situasjon. Men jeg tror du rett og slett bare må gjøre som AB over her sier og kaste deg ut i det. Ta det litt rolig i starten, bli litt kjent med en du synes er interessant og la ting gå sin gang på en naturlig måte. Tør og ikke trekke deg unna alle fremstøt han evt gjør, men si ifra om han går langt utenfor din komfortsone. Alle snille og greie menn det er verd å satse på vil godta dette.

Hilsen en som valgte å kaste seg ut i det etter 12 år med frivillig tørke, skummelt var det. Men det var også helt klart verd det.

• Liker 1
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Mitt tips til deg er at du må lære deg å se på seksualitet som noe naturlig som er nedfelt i genene dine og ikke noe man trenger all verdens erfaring og øvelse for å få til.

Slapp av, følg instinktene dine og gjør det du har lyst til og det som føles godt. Lytt til instinktene og impulsene dine, ikke usikkerhetene dine. Lytt til kroppen din, ikke hodet ditt. Fortap deg i øyebliket. Enklere sagt enn gjort kanskje, men dette er faktisk veldig essensielt.

Personlig hadde det ikke vært noen problem om jeg hadde møtt deg og du ikke hadde erfaring. Jeg vurderer deg ut i fra hvordan jeg opplever deg, tiltrekning og kjemien oss i mellom, ikke hvor mange ganger en penis har gått inn og ut av vaginaen din før jeg møtte deg.

Om du selv føler at det er enklere å legge alle kortene på bordet, så gjør det, men det er ikke nødvendig om ikke. I så fall, vent til ting eskalerer fysisk og ikke fortell det en halvtime etter vi treffes for første gang, selv om det heller ikke hadde vært noen krise.

:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange veldig oppmuntrene og gode svar!

Setter virkelig stor pris på det :blomst:

Kommer til å følge deres råd og hoppe rett i det, selv om det blir skummelt..og gruer meg faktisk like mye til kyssinga som sexen, nesten.

- TS -

• Liker 1
Gjest Leo Nardo
Skrevet

...og gruer meg faktisk like mye til kyssinga som sexen, nesten.

- TS -

Øv deg på en softis.

;)

• Liker 1
Gjest Dude91
Skrevet

Hei,

Tenkte jeg skulle legge litt ut om meg og mitt liv her. Jeg er en jente på 27 år som sliter med kjærligheten. Eller, i det hele tatt å få noe kjærlighet i livet mitt. I min alder er jeg faktisk totalt uerfaren hva det motsatte kjønn gjelder. Har hverken kysset eller hatt sex. Dette er det ingen som vet. Alle venner og familie vet at jeg ikke har hatt kjæreste, men ellers ikke noe. Med andre ord har jeg løyet til mine venner på denne fronten.

Det hele skyldes dårlig selvtillit..I starten var det mye nærheten som skremte meg, men de siste årene har det vært mangelen på erfaring med nærhet som skremmer meg! Jeg er i en dårlig sirkel.

Jeg er høyt utdannet og har fått meg en god jobb etter studiene, er advokat. Har også et bra utseende. Er høy, blond og slank..er dessverre blitt en ekspert på å avvise gutter+ være overlegen ovenfor gutter som viser interesse. Vet jeg derimot at gutten har kjæreste tørr jeg først være meg selv. Mange kompiser/venninner sier at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke har kjæreste.

Har også kjøpt egen leilighet, mange gode venner og familie jeg er veldig glad i. Har det med andre ord bra, men tomheten jeg har følt i det siste gjør meg svært lei meg :( Er ingen andres feil enn meg selv selvsagt!

Jeg har nå nådd en punkt hvor jeg ikke orker å være alene lenger..Er ensom og har lyst å være lykkelig for første gang i hele livet mitt.

Såå..nå har jeg to flotte gutter som er interessert i meg og jeg vurderer å date litt..

Må selvsagt være helt ærlig om min manglende erfaring (dersom vi kommer så langt), men hva hadde dere tenkt om det gutter? Ville dere blitt skremt, og tenkt: hva feiler det denne jenta? Hvordan bør jeg i så fall gå frem?

Av det du sier her må jeg si at det er den avvisningsgreia jeg stusser mest på. Er det en slags kombo av bitterhet og stolthet som gjør at du oppfører deg slik mot interessenter, men ikke mot menn som allerede er i forhold? Skjønner ikke en dritt av tankegangen din. :)

Skrevet (endret)

Ingen grunn til å være skremt når du forteller sannheten rundt årsaken. Og nei, jeg hadde ikke tenkt så negativt på det om viljen til å prøve og lære er der.

Endret av Timza
Gjest stian86
Skrevet

Eg hadde hvertfalk ikke brydd meg overhode. Om det er skikkelig karer så spiller ikke dette noen rolle. Gå på date og kos deg, og vær deg sjøl :-)

Skrevet

Av det du sier her må jeg si at det er den avvisningsgreia jeg stusser mest på. Er det en slags kombo av bitterhet og stolthet som gjør at du oppfører deg slik mot interessenter, men ikke mot menn som allerede er i forhold? Skjønner ikke en dritt av tankegangen din. :)

Det er nok det at hun er redd for nærheten som hun selv påpekte,og når hun vet fyren har dame,trenger hun ikke være redd for å måtte avvise.

Hun avviser ikke for å være bitchy fordi hun er bitter som du hevder,men fordi hun er usikker.

• Liker 4
Skrevet

De aller fleste menn vil synes det er helt ok, til og med lutt sjarmerende, at du er uerfaren :)

ikke noe å være bekymret for.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Hei,

Jeg var i nesten samme situasjon da jeg var 25. Send meg en personlig melding. Jeg er nødt til å stikke nå, og sjansen er stor for at jeg glemmer denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

En farlig kombo som ihvertfall ville fått meg til å miste all interesse.

Viser du deg slik også for gutter du virkelig liker? ..sånn oppførsel tilhører jo fjortiser.

Anonymous poster hash: 02bab...438

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

De aller fleste menn vil synes det er helt ok, til og med lutt sjarmerende, at du er uerfaren :)

ikke noe å være bekymret for.

Problemet er å komme ut av tankemønsteret og måten man oppfører seg på rundt andre. Altså, hun støter menn vekk fra seg når hun egentlig vil det motsatte. Det er kjempesært, men for en som har vært på samme måte selv så var det som å tre ut av en boble når jeg forstod hva som måtte forandres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er å komme ut av tankemønsteret og måten man oppfører seg på rundt andre. Altså, hun støter menn vekk fra seg når hun egentlig vil det motsatte. Det er kjempesært, men for en som har vært på samme måte selv så var det som å tre ut av en boble når jeg forstod hva som måtte forandres.

Hva måtte forandres?

Jeg har akkurat samme problem som TS:)

(Trodde jeg var den eneste som var sånn!)

Anonymous poster hash: bf4a1...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Du skylder ikke en ny partner historikk om tidligere sex og forhold (eller fravær av det) så lenge det ikke dreier seg om smittsomme sykdommer eller noe annet som kan være helseskadelig for den nye partneren. Så lenge dere begge ønsker det og finner tonen så er det bare å ta det derfra.

Anonymous poster hash: 2a30e...850

Skrevet

Slapp av, de fleste gutter/menn drømmer om jomfruer.

Ved kyssing, bare si sånn forsiktig: -jeg er ikke så god på dette og le litt, Etterhvert så vil det komme frem av at du er jomfru

Gjest HarryDotter
Skrevet

Skal jeg snakke personlig, så er det null problem at en dame på 27 ikke har noe erfaring. Det tar man som det faller seg ;)

Skrevet

+1 på Leon Nardos råd.

Du må kaste deg ut i det. Ikke forvent at du klikker med den forste og beste og ikke forvent at kysset, sexen eller det hele stemmer med en gang.

Du sier du fungerer godt med menn du vet har dame, men ikke de andre? Er det da alle single menn, eller bare de du finner attraktive? At man blir selvbevisst og litt "awkward" rundt noen man er interessert i, er normalt. Men dersom du blir satt ut og nervos i samtale med en hvilken som helst mann så burde du trene deg opp i nettopp dette. Slå av en samtale med menn du treffer, på et ledig plan. Ha uforpliktende interaksjoner og gjerne i en flortende tone.

Jeg tror ikke din mangel på erfaring i seg selv er et problem for de fleste menn. Evt. problemer er vel heller de du skaper selv ved å overtenke, stresse eller tenke negativt.

Hvorvidt du skal snakke med en fyr om det bestemmer du selv. Du trenger uansett ikke utdype, du kan bare si, når du evt. treffer noen du liker og dere har datet en stund, at du ikke har mye erfaring. Du kan begrunne det med at du har fokusert på studier/jobb mens du er ung hvis du foler for det, hvilket er en del av sannheten. Men å legge ut om slikt tidlig i datingfasen er ikke nodvendig. Jeg tror det er bedre at du opplever dating slik folk flest opplever det, ikke sett gjennom et filter fordi noen behandler deg spesifikt som en jomfru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...