Gjest Blomst83 Skrevet 9. juli 2014 #21 Skrevet 9. juli 2014 Jeg syns det var vanskelig i starten, da hadde jeg alarm på telefonen til faste tider, men det ble bare surr fordi jeg står ikke opp til samme tid hver dag. Etter at jeg byttet til å bruke nedtelling med alarm så fungerer det bedre. Jeg tar pillene også setter jeg på nedtelling på 3,5time også restarter jeg nedtellinga igjen når jeg har tatt pilla neste gang. Noen dager kan det tulle seg litt til for hvis jeg ikke tar pilla i det alarmen går av så kan det gå litt tid før jeg kommer på det. Også er det noen ganger jeg glemmer å sette på nedtellinga. Hvor høy dagsdose går du på? Jeg tar 2 x 10mg 3ganger om dagen, tilsammen 60mg i tabletter. I kapsler fikk jeg 30mg x 2, samme totale dagsdose, men ettersom depot har lengre virketid og doserer seg selv i kroppen så er en kapsel på 30mg tilsvarende 15mg dose på tabletter hvis du skjønner. Jeg skulle hatt 40mg x 2 i kapsler, da kan det hende det hadde vært bedre effektAnonymous poster hash: 8774c...5ee Jeg hadde også alarm,men det ble bare styr for meg Jeg tar 2 ganger 30 om morningen. Ja jeg skjønner hva du mener med dose og virkning.Er glad det fungerer for meg.
ekkoet Skrevet 9. juli 2014 #22 Skrevet 9. juli 2014 Som nevn tidligere i tråden sa jeg at jeg tok allergipiller når jeg tok disse tablettene 3 ganger om dagen.Dette gjorde jeg i 5 år uten at det ble stilt noe spørsmål rundt dette. Ser den. For å si det litt mer direkte så kunne jeg ha funnet på å spørre. Men kommer an på folkene hun omgåes med.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #23 Skrevet 9. juli 2014 Bare ta pillene når du må uten å skjule det og om de spør forteller du bare sannheten? Det er jo ingenting å skamme seg over. Evt kan jo smile og si at det bare er noen medisiner du tar. Det vil de fleste godta. Anonymous poster hash: 8f49b...850
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #24 Skrevet 9. juli 2014 Bare ta pillene når du må uten å skjule det og om de spør forteller du bare sannheten? Det er jo ingenting å skamme seg over. Evt kan jo smile og si at det bare er noen medisiner du tar. Det vil de fleste godta. Anonymous poster hash: 8f49b...850 Jeg ser for meg et rabalder uten like som kommer til å ødelegge hele turen. En gang snakket vi om fibromyalgi fordi jeg har veldig mye leddsmerter som ikke kan forklares med blodprøver o.l, da fikk jeg virkelig høre det at slike "sykdommer" bare var unnskyldninger fra late folk. Jeg kan jo si at det er ritalin og håpe på at hun ikke bryr seg mer om det, men ser for meg at hun vil spørre og grave mer da enn om jeg sier det er allergipiller. Kan fint klare å ta pillene i skjul når ting ligger til rette for det, men jeg vet at jeg ikke vil få til å skjule det hele oppholdet. Anonymous poster hash: 8774c...5ee
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #25 Skrevet 9. juli 2014 Jeg HAR allergi, og hver gang det nevnes, uansett hvilken sammenheng, så virker det som "alle" har peiling på det og stiller spørsmål: allergi mot hva, når er det verst, hvilken type medisin bruker jeg, har jeg prøvd det og det, hvorfor skiftet jeg til det jeg bruker nå? Synes jeg Cetirizin funker bedre enn Loratadin, og hva er fordelen med å bruke Aerius i stedet? Osv... Ellers kan det også nevnes at man kun tar én allergitablett hver dag. Forskning viser i at det ikke gir noen bedre virkning av å ta to stk hver dag, og i alle fall ikke tre! Disse må heller ikke tas til faste tidspunkter og ikke med mat... For all del, TS, skyld på en imaginær allergi du har, men vær forberedt på spørsmål... Anonymous poster hash: 586c6...b25 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #26 Skrevet 9. juli 2014 Jeg HAR allergi, og hver gang det nevnes, uansett hvilken sammenheng, så virker det som "alle" har peiling på det og stiller spørsmål: allergi mot hva, når er det verst, hvilken type medisin bruker jeg, har jeg prøvd det og det, hvorfor skiftet jeg til det jeg bruker nå? Synes jeg Cetirizin funker bedre enn Loratadin, og hva er fordelen med å bruke Aerius i stedet? Osv... Ellers kan det også nevnes at man kun tar én allergitablett hver dag. Forskning viser i at det ikke gir noen bedre virkning av å ta to stk hver dag, og i alle fall ikke tre! Disse må heller ikke tas til faste tidspunkter og ikke med mat... For all del, TS, skyld på en imaginær allergi du har, men vær forberedt på spørsmål... Anonymous poster hash: 586c6...b25 Nja, disse folkene jeg skal til er ikke leger akkurat så om jeg sier at jeg må ta mine allergipiller hyppigere enn andre må så kan ikke de slå i bordet og si at det ikke er mulig. Har du bedre ide til hva jeg kan si det er?Anonymous poster hash: 8774c...5ee
Gjest Blomst83 Skrevet 9. juli 2014 #27 Skrevet 9. juli 2014 Jeg HAR allergi, og hver gang det nevnes, uansett hvilken sammenheng, så virker det som "alle" har peiling på det og stiller spørsmål: allergi mot hva, når er det verst, hvilken type medisin bruker jeg, har jeg prøvd det og det, hvorfor skiftet jeg til det jeg bruker nå? Synes jeg Cetirizin funker bedre enn Loratadin, og hva er fordelen med å bruke Aerius i stedet? Osv... Ellers kan det også nevnes at man kun tar én allergitablett hver dag. Forskning viser i at det ikke gir noen bedre virkning av å ta to stk hver dag, og i alle fall ikke tre! Disse må heller ikke tas til faste tidspunkter og ikke med mat... For all del, TS, skyld på en imaginær allergi du har, men vær forberedt på spørsmål... Som jeg har nevt flere ganger når folk påpeker ting i tråden her,så var jeg i dine sko i 5 år.Og jeg ble aldri kryssforhørt når jeg sa det var allergipiller.Synes det høres merklig ut at folk begynner å stille spørsmål rundt ting når de først har fått et svar. Og som du sier så er det ingen leger der. Anonymous poster hash: 586c6...b25
Jade Skrevet 9. juli 2014 #28 Skrevet 9. juli 2014 Der finnes mindre dosetter du kan ha i vesken. Pass på at det er barnesikring på. Ha drikke tilgjengelig. Gjerne noe matgreier du kan ha i vesken om dere er på tur (nutrilettbarer, knekkebrødporsjonspakker med pålegg, el.l.). Ha også en pakke med pastiller i vesken. Om noen spør deg hva du tok fra vesken, så bare sier du at det var en pastill, og byr frem esken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå