Sphynx Skrevet 8. juli 2014 #21 Skrevet 8. juli 2014 Blir man veldig hormonell av pstav? Alle jeg kjenner som har brukt det har lagt på seg utrolig mye.
Sportiva Skrevet 8. juli 2014 #22 Skrevet 8. juli 2014 Klart jeg vet det, poenget er at P-ring helt fint kan fungere selv om du slet med P-piller. Så slutt å feil informer TS.Har ikke sagt at det nødvendigvis er det beste men det kan fint fungere. Akkurat som stort sett alle prev.midler. Anonymous poster hash: 11d72...a35 Det er ikke feilinformasjon at p-ring og p-piller virker på samme måte. Hvem som tåler hva og i hvilke doser er en annen sak. Poenget er at en som ikke vil ta hormoner, f.eks. p-piller, bør heller ikke bruke p-ring. Du kan kverulere så mye du vil, men faktumet er at de som får bivirkninger av hormoner, slik ts skisserer, heller bør vurdere andre alternativer, som f.eks. kobberspiral.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #23 Skrevet 8. juli 2014 Det er ikke feilinformasjon at p-ring og p-piller virker på samme måte. Hvem som tåler hva og i hvilke doser er en annen sak. Poenget er at en som ikke vil ta hormoner, f.eks. p-piller, bør heller ikke bruke p-ring. Du kan kverulere så mye du vil, men faktumet er at de som får bivirkninger av hormoner, slik ts skisserer, heller bør vurdere andre alternativer, som f.eks. kobberspiral. Det er jeg enig i Jeg sa bare imot deg når du bastant sa at P-ring ga problemer. Anonymous poster hash: 11d72...a35
Sportiva Skrevet 8. juli 2014 #24 Skrevet 8. juli 2014 Det er jeg enig i Jeg sa bare imot deg når du bastant sa at P-ring ga problemer. Anonymous poster hash: 11d72...a35 Jeg sa at virkningen er lik. Med det mener jeg hvordan de forhindrer eggløsning (mm), ikke bivirkninger, men det kan såklart leses på flere måter. Da var vi i hvert fall enige. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. juli 2014 #25 Skrevet 8. juli 2014 P-staven som er mest vanlig i Norge, Implanon, har i følge min lege samme hormonsammensettning som minipillen Cerazette. Om du tåler den ene, tåler du den andre, og vice versa. Hormondosen får du uansett, med de bivirkningene det gir. Jeg støtter forslaget om kobberspiral, med mindre du ikke har stor nok livmorhalsåpning til å få satt den inn. Enkelte leger vil heller ikke sette den inn før du har født et barn, men det er ingen absolutt regel - jeg er barnløs, og har kobberspiral.
netpuppy Skrevet 8. juli 2014 #26 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har hormonspiral og er strålende fornøyd. Jeg tålte ikke så godt p-piller, ble ett hormontroll uten like og fikk migreneanfall flere ganger i uken, gjerne opptil 5-6 dager i uken. Jeg har ikke kjent noen av de bivirkningene med spiralen, men du har jo også kobberspiral som flere har nevnt om du ikke vil ha noen hormoner. Veldig greit at du setter den inn og slipper å tenke på den på flere år (5 år hormonspiral og 8 år for kobber tror jeg).
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #27 Skrevet 8. juli 2014 Jeg fikk ikke lov av legen å bruke noe som helst prevensjon med hormoner etter en blodpropp i hjernen, så da fikk jeg dekket sterilisering fordi jeg ikke ville ha kobberspiral. Har hørt om mange som har hatt store problemer med spiral, så jeg var for pysete til å prøve det. Anonymous poster hash: 5e765...116
Sukkerklumpen! Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #28 Skrevet 8. juli 2014 Kobberspiral er hormonfri. Den ene typen trenger man ikke bytte før det har gått ca 8 år. Har min 2. kobberspiral nå, og jeg er superfornøyd. Så deilig å slippe å tenke på noe som helst Har lest at kobberspiral kan gi økte menssmerter, noe som allerede er et problem for min sin del dessverre. Virker nesten som kondom vil forbli mitt alternativ, er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Går jo ikke ann å ha spontan sex uten å ha en kondom i nærheten.
Gjest Funky Punk Skrevet 8. juli 2014 #29 Skrevet 8. juli 2014 Har lest at kobberspiral kan gi økte menssmerter, noe som allerede er et problem for min sin del dessverre. Virker nesten som kondom vil forbli mitt alternativ, er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Går jo ikke ann å ha spontan sex uten å ha en kondom i nærheten. For min del økte det litt i starten, men så avtok det. Jeg blør ekstremt mye, men det gjorde jeg før jeg satte inn kobberspiralen
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #30 Skrevet 11. juli 2014 Det er ikke feilinformasjon at p-ring og p-piller virker på samme måte. Hvem som tåler hva og i hvilke doser er en annen sak. Poenget er at en som ikke vil ta hormoner, f.eks. p-piller, bør heller ikke bruke p-ring. Du kan kverulere så mye du vil, men faktumet er at de som får bivirkninger av hormoner, slik ts skisserer, heller bør vurdere andre alternativer, som f.eks. kobberspiral.man vil ha et jevnere nivå av hormoner i kroppen med p-ring,enn med piller,så det kan godt hende man får mindre bivirkninger,selv om virkestoffer kan være det samme. Med p-piller så vil hormon-konsentrasjonen ha en peak hver eneste dag.Anonymous poster hash: 18c8f...173
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #31 Skrevet 7. august 2015 Har lest at kobberspiral kan gi økte menssmerter, noe som allerede er et problem for min sin del dessverre. Virker nesten som kondom vil forbli mitt alternativ, er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Går jo ikke ann å ha spontan sex uten å ha en kondom i nærheten. Da bør du sjekke pearly/lady-comp. Liten computer som du måler tempen med hver morgen og plotter inn mens. kroppen din vil øke 05-1 grad i temp etter eggløsning og du vil få grønt lys for sex et par dager etter EL. og rødt i uka før.. så lenge du har stabil syklus er dette et alternativ. bakdelen er at du må passe på i tiden rundt EL! Fin også for familieplanlegging, og den gir veldig sikker termindato! Har brukt min i 13 år og ved 2 befruktninger Anonymous poster hash: 17ecd...f8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå