Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått meg kjæreste nå, og vi har vært sammen en stund. Og nå starter vel vi begge å bli passe lei av den der kondomen som er så kjedelig å finne frem rett før akten.
Har gått på p-piller, men sluttet fordi det var så mye bivirkninger som å gå opp i vekt, mindre sexlyst og store humørsvingninger.
Har lest om både p-ring og p-stav, hva anbefaler dere? eller hvilke erfaringer har dere med ulike prevensjons middel?

P-piller er ikke noe alternativ og gå tilbake til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Går på pillen selv og trives ikke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Pessar anbefales på det varmeste :)

Skrevet

Hvordan fungerer det? Har ikke hørt så mye om pessar faktisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med hormonspiral eller minipiller?

Anonymous poster hash: a8da2...18f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt ang. prevensjon - ikke fordi jeg får så mye bivirkninger, men jeg liker rett og slett ikke å stappe kroppen full av hormoner. Har aldri brukt pillen, men brukte P-ring (nuvaring).

Dessverre er de vanligste, og generelt sikreste, prevensjonsalternativene hormonbasert.

Jeg har gått over til svampen. Den selges dessverre ikke i butikk lenger men du kan få tak i over nett (Today sponge). Det flotte med den er at den skal kun sitte i under sex - kan settes inn noen timer tidligere og skal sitte i 6 timer, uavhengig av hvor mange ganger man har sex.

Den fungerer litt på samme måte som pessar (blokkerer sperm pluss har midler som dreper dem), bare at den ikke må tilpasses eller fikles med for å få inn, samt er myk og svampete.

Den er litt over 90% sikker, og derfor bruker jeg kondom i tillegg rundt egglosningsperioden. Det gjorde jeg for så vidt også på p-ring for å bli enda sikrere, da graviditet ikke er et alternativ for meg nå.

Anonymous poster hash: 1ac47...5d2
Skrevet

P-ring anbefales ikke - det påvirker kroppen på samme måte som piller.

AnonymBruker
Skrevet

P-ring anbefales ikke - det påvirker kroppen på samme måte som piller.

Det er ikke sant for alle. To av mine venninner slet med det samme, begge byttet til P-ring. De er helt bra nå.

Anonymous poster hash: 11d72...a35

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å snakke med legen ang mini-piller.

Anonymous poster hash: dcf58...c61
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med p-sprøyta, jeg.

Skrevet

Det er ikke sant for alle. To av mine venninner slet med det samme, begge byttet til P-ring. De er helt bra nå. Anonymous poster hash: 11d72...a35

P-ring virker ved å frigi hormoner inn i blodbanen på lik linje som p-piller. Med andre ord, systemisk effekt på kroppen. Bare fordi dine to venninner tålte hormonene betyr ikke det at det ikke er slik den virker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke bruke noen form for hormonell prevensjon da jeg får kraftige bivirkninger, spiral vil kroppen min heller ikke la meg bruke, så da er det ikke så mye igjen utenom kondom!

Har spurt legen om pessar, men han sa det ikke selges lenger i Norge og at han ikke kunne måle meg! Har funnet pessar på nett, men kan jo ikke størrelse min. Har lest at det skal være så stort som mulig uten at det er ubehagelig, kan jeg bestille en og håpe at det passer, eller må jeg h helt riktig størrelse? I forhold til om det er sikkert eller ikke. Er klar over at du ikke (mest sannsynlig) er en pessar ekspert, men hadde blitt veldig glad om du kunne hjelpe meg her.

Anonymous poster hash: f5aad...aa9

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

P-stav! Er kjempe fornøyd i alle fall :)

AnonymBruker
Skrevet

P-ring virker ved å frigi hormoner inn i blodbanen på lik linje som p-piller. Med andre ord, systemisk effekt på kroppen. Bare fordi dine to venninner tålte hormonene betyr ikke det at det ikke er slik den virker.

Hva er dette for noe tull? P-ring fungerer problemfritt for noen og dårlig for andre. Akkurat som med P-piller og andre prevensjonsmidler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt ang. prevensjon - ikke fordi jeg får så mye bivirkninger, men jeg liker rett og slett ikke å stappe kroppen full av hormoner. Har aldri brukt pillen, men brukte P-ring (nuvaring).

Dessverre er de vanligste, og generelt sikreste, prevensjonsalternativene hormonbasert.

Jeg har gått over til svampen. Den selges dessverre ikke i butikk lenger men du kan få tak i over nett (Today sponge). Det flotte med den er at den skal kun sitte i under sex - kan settes inn noen timer tidligere og skal sitte i 6 timer, uavhengig av hvor mange ganger man har sex.

Den fungerer litt på samme måte som pessar (blokkerer sperm pluss har midler som dreper dem), bare at den ikke må tilpasses eller fikles med for å få inn, samt er myk og svampete.

Den er litt over 90% sikker, og derfor bruker jeg kondom i tillegg rundt egglosningsperioden. Det gjorde jeg for så vidt også på p-ring for å bli enda sikrere, da graviditet ikke er et alternativ for meg nå.

Anonymous poster hash: 1ac47...5d2

Du brukte kondom rundt eggløsning på p-ringen? Man har ikke eggløsning på p-ring og p-piller og andre p-produkter.

Anonymous poster hash: 785ba...ef2

• Liker 1
Skrevet

Tviler mini-piller er noe for meg, er generelt ganske glemsk når det gjelder slike ting. Har noen av dere erfaring med p-stav?

Skrevet

Hva er dette for noe tull? P-ring fungerer problemfritt for noen og dårlig for andre. Akkurat som med P-piller og andre prevensjonsmidler. Anonymous poster hash: 11d72...a35

Er du helt fjern? P-ring er hormonell prevensjon som fungerer likt som piller. Ts ønsker ikke hormonell prevensjon. Fortell derfor om venninnene dine et annet sted. Du vet kanskje ikke at noen "tåler" noen p-piller men ikke andre? Det forandrer uansett ikke hvordan de virker på kroppen ved å forhindre eggløsning og graviditet.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Kobberspiral er hormonfri. Den ene typen trenger man ikke bytte før det har gått ca 8 år.

Har min 2. kobberspiral nå, og jeg er superfornøyd.

Så deilig å slippe å tenke på noe som helst

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt fjern? P-ring er hormonell prevensjon som fungerer likt som piller. Ts ønsker ikke hormonell prevensjon. Fortell derfor om venninnene dine et annet sted. Du vet kanskje ikke at noen "tåler" noen p-piller men ikke andre? Det forandrer uansett ikke hvordan de virker på kroppen ved å forhindre eggløsning og graviditet.

Klart jeg vet det, poenget er at P-ring helt fint kan fungere selv om du slet med P-piller. Så slutt å feil informer TS.

Har ikke sagt at det nødvendigvis er det beste men det kan fint fungere. Akkurat som stort sett alle prev.midler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...