AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flere-tvangsgiftes-i-utlandet-7624843.html#.U7r8u9iKCUk Gammelt nytt. Det er ingen nyhet at tvangsekteskap praktiseres av mange i land fra 3.verden som masseimporteres til Norge. Pakistan, Irak, Iran og Øst-Afrika er blant områdene som har høy forekomst av tvangsekteskap. Mange utsettes for psykisk og fysisk vold i tillegg til press og trussel om utstøtelse fra egne familier.- berikelsen enkelte ofrer Norge for. Ungdommene har det mye bedre utenfor familie som ikke bryr seg om dem og ikke respekterer dem. Gruppene som praktiserer arrangert ekteskap blir større. Eksempelvis er det flere pakistanere og afghanere som gifter bort sine barn i hjemlandet. - masseimportering av ukultur, hurra for multikulti og berikelsen! Takk, Ap og SV. Juristen mener miljøene hvor tvangsekteskap arrangeres må ta problemet på alvor og sette hensynet til barna foran egne familiemedlemmer. I et flertall av sakene hans har familien bodd i Norge i over 20 år, men velger fortsatt arrangerte ekteskap. - Det kommer neppe til å skje med mindre man oppdrar barna vekk fra religion og ukultur som ødelegger dem fullstendig som individer. Da er det håp for framtiden. - De som blir utsatt for tvangsekteskap mener at det er for enkelt å få familiegjenforening og mye tyder på det, sier han. - Enig, det er for enkelt. Jeg håper at alle som blir utsatt for det sier ifra til UDI slik at søknaden får avslag. Tvangsekteskap er vanskelig å lovregulere - nei, det er det ikke. Ganske enkelt å lovregulere og slå på det ned hardt! Eikrem forteller om jenter som blir sendt på ferie og voldtatt for å bli gravide i den tro at det sikrer ektemannen opphold, selv om dette ikke stemmer. - Enda mer berikelse de rødgrønne tilrettela for! Takker dem en gang til. Samtidig ligger Norge på toppen av asyl-ja. Noe jeg skammer meg skikkelig over på Norges vegne ... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Sa-mange-asylsokere-sa-Norge-ja-til-7614609.html#.U7r-tNiKCUk Anonymous poster hash: 44467...253 4
Gjest Hvithai Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Man bør rett og slett svarteliste enkelte land slik at man ikke får opphold eller statsborgerskap i Norge bare man er gift med en "nordmann". Har man så stor tilknytning til foreldrenes hjemland at man må gifte seg med en derfra så får man flytte tilbake også. 1
Gjest lurven Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 hvilke land i øst afrika foruten somalia praktiserer tvangsekteskap
Drizzt Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Man bør rett og slett svarteliste enkelte land slik at man ikke får opphold eller statsborgerskap i Norge bare man er gift med en "nordmann". Har man så stor tilknytning til foreldrenes hjemland at man må gifte seg med en derfra så får man flytte tilbake også. Helt enig med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 hvilke land i øst afrika foruten somalia praktiserer tvangsekteskap Etiopia Nokre stader i Eritrea Sudan Enkelte stammer i Kenya You take a pikk! Anonymous poster hash: 239e4...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Man bør rett og slett svarteliste enkelte land slik at man ikke får opphold eller statsborgerskap i Norge bare man er gift med en "nordmann". Har man så stor tilknytning til foreldrenes hjemland at man må gifte seg med en derfra så får man flytte tilbake også. Ja, det funka jo fint i Danmark.... Anonymous poster hash: 239e4...4f3
Smascha Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 På tysdag som kjem så skal det vere eit Brennpunkt-program på nrk om dette. "Frivillig tvang" heiter det. Ser fram til å sjå kva vinkling dei har og kva historiar som vert fortalt. 1
Drizzt Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 På tysdag som kjem så skal det vere eit Brennpunkt-program på nrk om dette. "Frivillig tvang" heiter det. Ser fram til å sjå kva vinkling dei har og kva historiar som vert fortalt. Jeg håper at det er verdt å se på og ikke som sigøynerdama-saken. 3
Mann 42 Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Man bør rett og slett svarteliste enkelte land slik at man ikke får opphold eller statsborgerskap i Norge bare man er gift med en "nordmann". Har man så stor tilknytning til foreldrenes hjemland at man må gifte seg med en derfra så får man flytte tilbake også. Så det du sier er at for bestemte etnisiteter, skal vi ha egne lover? Det høres veldig rasistisk ut for meg. Og veldig i strid med tanken om at man skal ha rett til å gifte seg med hvem man selv vil. Men du er altså av den oppfatning at de eneste som skal ha rett til å gifte seg med hvem de selv vil, er nordmenn. Jeg antar uten videre at du da mener at det bare gjelder sk "etniske nordmenn". Ikke mennesker hvis foreldre kom fra et annet land. Ikke for folk om bare tilfeldigvis er født her i landet og har levd her hele livet. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 På tysdag som kjem så skal det vere eit Brennpunkt-program på nrk om dette. "Frivillig tvang" heiter det. Ser fram til å sjå kva vinkling dei har og kva historiar som vert fortalt. Om programmet: Hassan er 18 år og drømmer om å bli megler. Han sier det ikke er så farlig hvem han skal gifte seg med, bare hun er pakistansk, muslim og villig til å pleie foreldrene hans når de blir gamle. Abu er født og oppvokst i Norge, men ingen har noen gang regnet ham for å være norsk. Hvorfor skal han ikke da gifte seg med ei jente fra hjembyen i Pakistan, slik moren så gjerne vil? Arrangert? Tvang? Kjærlighet? Unge norskpakistanere sliter med å innfri kulturelle forpliktelser, familiens forventninger og egne ønsker for hva som vil gi dem et godt liv. Anonymous poster hash: 239e4...4f3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Så det du sier er at for bestemte etnisiteter, skal vi ha egne lover? Det høres veldig rasistisk ut for meg. Og veldig i strid med tanken om at man skal ha rett til å gifte seg med hvem man selv vil. Men du er altså av den oppfatning at de eneste som skal ha rett til å gifte seg med hvem de selv vil, er nordmenn. Jeg antar uten videre at du da mener at det bare gjelder sk "etniske nordmenn". Ikke mennesker hvis foreldre kom fra et annet land. Ikke for folk om bare tilfeldigvis er født her i landet og har levd her hele livet. Så lenge ikke importen av damer fra Thailand og Fillippinene stopper opp, så! Anonymous poster hash: 239e4...4f3 1
Mann 42 Skrevet 30. oktober 2014 #13 Skrevet 30. oktober 2014 Så lenge ikke importen av damer fra Thailand og Fillippinene stopper opp, så! Anonymous poster hash: 239e4...4f3 Nei, selvsagt. Men de gifter seg jo med "etnisk norske" menn. Det er helt OK. Etnisk norske menn kan gifte seg med hvem de vil.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Brennpunkt: Frivillig tvang Anonymous poster hash: 239e4...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Brennpunkt: Frivillig tvang Anonymous poster hash: 239e4...4f3 Ja, det var jo litt av en tankevekker. Blir helt matt av unge gutter, født og oppvokst i Norge som oppriktig mener at damer skal holde seg på kjøkkenet og ikke si i mot mannen sin. Og hun skal ihvertfall ikke jobbe. "Nå som damer har rettigheter og ytringsfrihet og sånn der bla bla bla -- si mot mannen sin -- jeg liker ikke det altså". Sjokkerende at han tør å være så frittalende. Anonymous poster hash: 239e4...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Man bør rett og slett svarteliste enkelte land slik at man ikke får opphold eller statsborgerskap i Norge bare man er gift med en "nordmann". Har man så stor tilknytning til foreldrenes hjemland at man må gifte seg med en derfra så får man flytte tilbake også. Enig! Kona til broren min slapp ikke inn til norge før 1,5 år etter bryllupet.. Venninnen min ble tvangsgiftet bort og mannen hennes var jaggu i landet måneden etter bryllupet. Burde de ikke avhørt disse jentene med bakgrunn fra slike land litt hardere når de skal ha mennene sine inn til landet! Anonymous poster hash: 92e51...e75 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Enig! Kona til broren min slapp ikke inn til norge før 1,5 år etter bryllupet.. Venninnen min ble tvangsgiftet bort og mannen hennes var jaggu i landet måneden etter bryllupet. Burde de ikke avhørt disse jentene med bakgrunn fra slike land litt hardere når de skal ha mennene sine inn til landet!Anonymous poster hash: 92e51...e75 Kva var grunnen til at svigerinna di ikkje fekk kome til Noreg før etter 1.5 år då? Høyres for meg ut som om ho gifta seg for å få komme til Noreg. Anonymous poster hash: 239e4...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Sikkert fordi en må dokumentere en inntekt over et visst nivå i de to siste årene. Anonymous poster hash: 055f5...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Sikkert fordi en må dokumentere en inntekt over et visst nivå i de to siste årene. Anonymous poster hash: 055f5...5b3 Fattigfolk ass Anonymous poster hash: 239e4...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 En bekjent av meg meldte fra til UDI om sitt tvangsekteskap, og er ennå ikke ferdig med all papirarbeidet. For å toppe det ble en logg av alt han informerte UDI om videreformidlet til kona hans i Pakistan.. Det ble selvfølgelig helvete innen familien. Anonymous poster hash: ce237...7e9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå