AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #21 Skrevet 7. juli 2014 Døgnvill! Fantastisk god. Her velger du tilbehøret selv. Og så har de fantastisk god milkshake Anonymous poster hash: 8d9cc...009 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #22 Skrevet 7. juli 2014 Døgnvill har ihvertfall det Anonymous poster hash: 849b9...631 Nei, Døgnvill har vel ikke glutenfritt hamburgerbrød? De hadde det i alle fall ikke da jeg var der for noen måneder siden med en venninne som har cøliaki. Anonymous poster hash: 8d9cc...009
nattsvermer Skrevet 7. juli 2014 #23 Skrevet 7. juli 2014 Nei, Døgnvill har vel ikke glutenfritt hamburgerbrød? De hadde det i alle fall ikke da jeg var der for noen måneder siden med en venninne som har cøliaki. Anonymous poster hash: 8d9cc...009 Joda, de har det
Gjest Rossin Skrevet 7. juli 2014 #24 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Illegal er veldig godt som et take-out sted, men det er ikke stedet man drar for å sitte og kose seg - det er altfor lite, og trafikken gjør at folk nærmest står over deg og glor mens de venter på at du skal bli ferdig for å spise. Så hvis dere er ute etter å sitte og spise på stedet, vil jeg anbefale Døgnvill. Døgnvill er riktignok litt dyrere, men det bryr jeg meg ingenting om. Jeg har ikke smakt burger på alle stedene som nevnes her, men av Illegal, Døgnvill og Nighthawk, synes jeg Døgnvill kommer best ut. Deretter Illegal. Den VM-testen er ikke en reell vurdering egentlig. Jeg synes forresten en god burger er den som er laga av grovkverna kjøtt med høy fettprosent. Selve deigen skal være minst mulig salta på forhånd ( se hvorfor: http://aht.seriouseats.com/archives/2009/12/the-burger-lab-salting-ground-beef.html ), og den skal grilles hardt til den er medium stekt. Dessuten skal den være forma som en burger og ikke en kjøttkake. Om burgeren må holdes på plass med et spyd tvers igjennom, blir jeg forbanna. Burgeren skal ikke være krydra. Annen smak kan komme fra tilbehøret. Altfor mange puber og kafeer hevder å ha "byens beste burger". På slike steder har kokkene ofte gått amok i krydderskapet med det som er av hvitløkspulver, løkpulver, oregano og annet skvip. Disse har ikke peiling. Jeg noterer meg et par av stedene dere nevner - Katedralen f.eks. Oppfyller den burgerkrava mine? Har ikke spist der Endret 7. juli 2014 av Rossin
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #27 Skrevet 7. juli 2014 En vilkårlig Esso-stasjon. Ingenting overgår biffburgermeny fra Esso! Anonymous poster hash: 799fa...b3b 1
Purple Basil Skrevet 8. juli 2014 #28 Skrevet 8. juli 2014 Vakke du all Illegal 'a? Joda, men Illegal er visst stengt nå? Da nytter det ikke å gå dit
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #29 Skrevet 9. juli 2014 Takk for tips! Ettersom Illegal Burger holder stengt frem til august så blir det mest sannsynlig Døgnvill. Stedet har skikkelige sitteplasser og det virket som om det er en "ordentlig" restaurant og ikke bare en sjappe. Men både Texburger og Munchies er notert til en annen gang. Anonymous poster hash: b1751...4fd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #31 Skrevet 9. juli 2014 Jeg kjente overhodet ikke til Katedralen, så det blir nok en tur dit en gang, jeg lurer på om de holder åpent nå? Anonymous poster hash: b1751...4fd
Purple Basil Skrevet 9. juli 2014 #32 Skrevet 9. juli 2014 Takk for tips! Ettersom Illegal Burger holder stengt frem til august så blir det mest sannsynlig Døgnvill. Stedet har skikkelige sitteplasser og det virket som om det er en "ordentlig" restaurant og ikke bare en sjappe. Men både Texburger og Munchies er notert til en annen gang. Anonymous poster hash: b1751...4fd Jeg synes at texburger smaker kebabsjappeburger og kan virkelig anbefale deg å holde deg unna. Munchies, Illegal og Døgnvill er veldig gode alternativer, de er av et helt annet kaliber enn texburger
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #34 Skrevet 9. juli 2014 Jeg kjente overhodet ikke til Katedralen, så det blir nok en tur dit en gang, jeg lurer på om de holder åpent nå?Anonymous poster hash: b1751...4fd Akkurat nå om dagen holder de bare åpent de dagene det er VM-kamper, faktisk. Er ikke større sted enn at det blir litt sånn. Det er VM-kamp i dag, da. Ser at de har blitt omtalt av Aftenposten i denne artikkelen, og det står om nettopp denne bautaburgeren: www.osloby.no/sted/Katedralen-pub--spiseri-6905647.html Ren sekser fra 52 leser også, ser jeg. Ikke verst. Litt dyrt, men veldig bra. Nå har Lyn-fansen Katedralen som fast tilholdssted, men det er bare en gang hver uke, og det er en mer sivilisert og hyggelig gjeng enn de fleste andre fotballfolk som kunne tatt turen. Anonymous poster hash: a0ac6...583 1
Gjest Rossin Skrevet 9. juli 2014 #35 Skrevet 9. juli 2014 Texburger er bare tull. Oppskrytt gatekjøkken. Hvis jeg ikke husker feil, har de kun coleslaw på burgerne, med unntak av at ananas kan legges på mot et tillegg i prisen.
Aqila Skrevet 10. juli 2014 #36 Skrevet 10. juli 2014 Grill's ville på Frogner er vedlig bra. Illegal Burger er også helt grei, men litt kjedelig åpningstider i sommer.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #37 Skrevet 14. juli 2014 Texburger er bare tull. Oppskrytt gatekjøkken. Hvis jeg ikke husker feil, har de kun coleslaw på burgerne, med unntak av at ananas kan legges på mot et tillegg i prisen. Jeg var på Texburger sammen med en kompis som er helt frelst. Det var ordentlig nedtur, skjønner virkelig ikke hvorfor stedet er så kjent. Jeg fikk servert en helt alminnelig gatekjøkken burger, antagelig en fryst, med veldig mye dressing. Det kan du få på et hvilket som helst annet sted også. Anonymous poster hash: b1751...4fd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #38 Skrevet 14. juli 2014 Munchies!!! Dette var helt fantastisk Virkelig en kvalitets burger.Anonymous poster hash: b1751...4fd
Gjest Rossin Skrevet 14. juli 2014 #39 Skrevet 14. juli 2014 Jeg var på Texburger sammen med en kompis som er helt frelst. Det var ordentlig nedtur, skjønner virkelig ikke hvorfor stedet er så kjent. Jeg fikk servert en helt alminnelig gatekjøkken burger, antagelig en fryst, med veldig mye dressing. Det kan du få på et hvilket som helst annet sted også.Anonymous poster hash: b1751...4fd Ja, nettopp. Helt vanlig frossen puck. Latterlig oppskrytt. Hva forventer du av en god burger da?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #40 Skrevet 14. juli 2014 Ja, nettopp. Helt vanlig frossen puck. Latterlig oppskrytt. Hva forventer du av en god burger da? En god burger bør for det første lages av ordentlige kjøtt, gjerne nykværnet kjøttdeig. Og toppes med hjemmelaget brød og ferske grønnsaker. Hjemmelaget dressing i moderate mengder Anonymous poster hash: b1751...4fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå