Gjest Ciegus Skrevet 5. juli 2014 #21 Del Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor handler ikke dette om meg? TSAnonymous poster hash: efae1...9c7 På hvilken måte handler hans prinsipp om deg??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #22 Del Skrevet 5. juli 2014 Han nevner aldri slavemarked. Det han sier er "slave marked" som betyr slave-merket. Som i tatoveringene slaver pleide å ha. Slavemarked heter slave markeT. Uansett- han sier jo også at han ikke har noe i mot ringen, resten er bare litt filosofering rundt hvordan han syns det er rart å tenke på hvor likt en giftering er til et brennmerke eller slavetatovering, at begge deler på en måte beskriver "eierskap" av en annen. Ikke noe å bekymre seg for, i mine øyne.Anonymous poster hash: d90ec...544 Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette! Likevel så sammenligner han jo det med slaver :/ Måten han sier det på virker som at han synes eierskap er noe negativt. At han ikke vil være "eid" av noen.. Jeg ser på det som romantisk og ville ha vist alle menn i verden ringen min dersom jeg hadde kunnet :/ TS TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #23 Del Skrevet 5. juli 2014 Han har jo helt rett. En giftering er ikke noe særlig forskjellig fra sauemerking. Ringen viser at man tilhører noen, akkurat slik slavene også hadde merker som viste tilhørighet. Jeg har en mann som tenker som kjæresten din, og selv om jeg synes det hadde vært koselig med ringer, så respekterer jeg hans syn. Jeg kan jo gå med ring om jeg vil. Mannen min har for øvrig tatt mitt etternavn, så det er jo ikke noe tegn på manglende forpliktelse at han ikke vil ha ring. Jeg synes du skal spørre deg selv hva det er som gjør at du blir så usikker på ham og forholdet pga hans syn på en ting, nemlig giftering. Anonymous poster hash: 07bb4...590 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #24 Del Skrevet 5. juli 2014 Så si til han at det ikke er noe problem at han ikke bruker ring. Du har jo tydeligvis gitt uttrykk for at du syns at det IKKE er greit, siden han har "gått med på det". Syns forklaringa er helt legitim, jeg. Er enig med han, nesten, bare at jeg liker det. Ja, jeg ga uttrykk for det først, men det var mer for å vise at jeg syntes det var trist. Jeg hadde aldri tvunget ham til å gå med den. Så når han ønsker det nå, blir det bare feil. Hva er du enig med ham i? TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #25 Del Skrevet 5. juli 2014 Han har jo helt rett. En giftering er ikke noe særlig forskjellig fra sauemerking. Ringen viser at man tilhører noen, akkurat slik slavene også hadde merker som viste tilhørighet. Jeg har en mann som tenker som kjæresten din, og selv om jeg synes det hadde vært koselig med ringer, så respekterer jeg hans syn. Jeg kan jo gå med ring om jeg vil. Mannen min har for øvrig tatt mitt etternavn, så det er jo ikke noe tegn på manglende forpliktelse at han ikke vil ha ring. Jeg synes du skal spørre deg selv hva det er som gjør at du blir så usikker på ham og forholdet pga hans syn på en ting, nemlig giftering. Anonymous poster hash: 07bb4...590 Det er det at jeg blir usikker på om dette skyldes at han er redd for å forplikte seg. Men han er veldig ivrig på det å gifte seg, så jeg blir forvirret :S Når han er så ivrig på å gifte seg, hvorfor sammenligner han da gifteringen med det å være slavemerket? TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 5. juli 2014 #26 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg synes forklaringa hans er helt legitim. Deres forhold og trohet burde ikke defineres av om han/dere bruker ring eller ei. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 5. juli 2014 #27 Del Skrevet 5. juli 2014 Det er det at jeg blir usikker på om dette skyldes at han er redd for å forplikte seg. Men han er veldig ivrig på det å gifte seg, så jeg blir forvirret :S Når han er så ivrig på å gifte seg, hvorfor sammenligner han da gifteringen med det å være slavemerket? TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Jeg er 100% forplikter til min samboer, og ser for meg livet ut med han. Uansett, så har jeg ingen lyst til å gifte meg med han, eller noen andre. Han respekterer det, men vil gjerne at vi skal være forlovet etterhvert- helt greit for meg. Som andre sikkert har sagt 10 ganger allerede: Han mener nok at ringen er et symbol på eierskap, slik man merker kveg og andre ting for å vise eiendom og i noen tilfeller status. At han ikke har lyst til å bli merket med "opptatt" har ingen verdens ting med deres forhold å gjøre, det er nok en mening og tanke han alltid har hatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #28 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg er dame, vært lykkelig gift siden 1991 og har til dagsdato ikke brukt giftering. Ikke fordi jeg vil "være fri til å være utro" eller noe. Kun fordi det føles ubehagelig for meg å være "merket". Jeg elsker mannen min og nyter å være gift men føler det unaturlig å bruke ring. Mannen min bruker forøvrig heller ikke ring. Anonymous poster hash: 38a56...4f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #29 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg er 100% forplikter til min samboer, og ser for meg livet ut med han. Uansett, så har jeg ingen lyst til å gifte meg med han, eller noen andre. Han respekterer det, men vil gjerne at vi skal være forlovet etterhvert- helt greit for meg. En forlovelse er per definisjon et løfte om ekteskap. Dersom det ikke foreligger noe løfte om ekteskap er man heller ikke forlovet. Anonymous poster hash: ed7b7...206 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 5. juli 2014 #30 Del Skrevet 5. juli 2014 Ja, jeg ga uttrykk for det først, men det var mer for å vise at jeg syntes det var trist. Jeg hadde aldri tvunget ham til å gå med den. Så når han ønsker det nå, blir det bare feil. Hva er du enig med ham i? TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Kanskje du og dine følelser rett og slett er viktigere for ham enn prinsippene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 5. juli 2014 #31 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) En forlovelse er per definisjon et løfte om ekteskap. Dersom det ikke foreligger noe løfte om ekteskap er man heller ikke forlovet. Anonymous poster hash: ed7b7...206 Ikke sant? Av en eller annen grunn blir mange som vet vi er forlovet overrasket å høre at vi faktisk også skal gifte oss. Endret 5. juli 2014 av SiMa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 5. juli 2014 #32 Del Skrevet 5. juli 2014 Ja, jeg ga uttrykk for det først, men det var mer for å vise at jeg syntes det var trist. Jeg hadde aldri tvunget ham til å gå med den. Så når han ønsker det nå, blir det bare feil. Hva er du enig med ham i? TSAnonymous poster hash: efae1...9c7 At det markerer et slags eierskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 5. juli 2014 #33 Del Skrevet 5. juli 2014 Dere bør hvertfall ikke gifte dere ennå. Du har tydeligvis veldig lav tillit til han, noe som er et elendig grunnlag for et ekteskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #34 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg kan ikke bruke giftering i jobben min som sykepleier, og bruker bare gifteringen kanskje annenhver helg. Hadde den i veska før så jeg kunne ta den på etter jobben men klarte å miste den... Og den var dyr!! Så giftering og forlovelsesring venter trygt hjemme i smykkeskrinet og kommer på de helgene jeg husker den Mannen har ingen problemer med dette. Anonymous poster hash: f73ae...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #35 Del Skrevet 5. juli 2014 En ring symboliserer eierskap/tilhørighet ja, men er ikke det litt av poenget også da? Er ikke poenget med å gifte seg å gi seg selv helt og holdent til den andre da? Anonymous poster hash: 82a56...56c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #36 Del Skrevet 5. juli 2014 Det er det at jeg blir usikker på om dette skyldes at han er redd for å forplikte seg. Men han er veldig ivrig på det å gifte seg, så jeg blir forvirret :S Når han er så ivrig på å gifte seg, hvorfor sammenligner han da gifteringen med det å være slavemerket? TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Fordi det faktisk er en likhet. Å gifte seg er en forpliktelse til å elske og ære hverandre, ikke til å bære et metallstykke eller en annen form for merking. Anonymous poster hash: 07bb4...590 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 5. juli 2014 #37 Del Skrevet 5. juli 2014 En forlovelse er per definisjon et løfte om ekteskap. Dersom det ikke foreligger noe løfte om ekteskap er man heller ikke forlovet. Anonymous poster hash: ed7b7...206 Det er jeg fult klar over. Det var bare et slags kompromiss, om man kan si det sånn. Jeg vil bare at han også nogenlunde blir fornøyd, da han har veldig lyst til å gifte seg, mens for meg blir det bare helt feil. Event. Løftering. For meg betyr det lite, er han jeg vil være med uansett. Er han fornøyd med "forlovelse" uten videre giftemål, så orker ikke jeg å diskutere forlovelsens egentlige betydning, da vi har satt vår egen mening om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #38 Del Skrevet 5. juli 2014 En ring symboliserer eierskap/tilhørighet ja, men er ikke det litt av poenget også da? Er ikke poenget med å gifte seg å gi seg selv helt og holdent til den andre da?Anonymous poster hash: 82a56...56c Ja, det er det jeg også mener og derfor ble jeg veldig såret da han sa det :/ TS Anonymous poster hash: efae1...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 5. juli 2014 #39 Del Skrevet 5. juli 2014 TS. Han filosoferer bare rundt tradisjonen med å bære ring, og dette handler nok ikke om at han ikke vil forplikte seg til deg. Han er nok bare en type mann som tenker og filosoferer litt. Jeg tenker han kommer til å filosofere mye utover de neste årene, og det kan være en fare for at du overtolker/tolker det feil. Tillitten til han er noe du må jobbe med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #40 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg skjønner hva mannen din mener.....sjøl hadde jeg aldri i verden ville ha gått med ring på meg, for ingen eier meg. Men nå kommer jeg aldri i verden til å gifte meg heller da.... La han slippe TS, og vær glad han vil gifte seg med deg. Det tyder på at han har strukket seg langt fordi han er glad i deg. Og han er en smart og reflektert type, ikke mas på han om det der, for det virker ikke som du forstår han i det hele tatt. Tenk en tur til, og spør deg selv hva et ekteskap er Anonymous poster hash: 1dd9e...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå