Gå til innhold

Kjæresten ønsker ikke å bære ring når vi gifter oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje vente med å gifte seg til selvtilliten er litt bedre og en bit metall ikke er definisjonen på følelsene?

Anonymous poster hash: ce3b2...bed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det handler ikke om deg fordi det er et prinsipp han har. Jeg føler ikke det samme som ham, men forklaringen hans (etter at du viste oss den) høres logisk og grei ut. Han ville ikke gått med giftering uansett tid, sted eller kone, og da er jo ikke dette noe problem. Mine foreldre har heller ikke gått med gifteringer noen gang, men jeg har egentlig aldri sett særlig rart på det. De har neppe andre på si av den grunn, for å si det sånn.

Hadde det handlet om at han ville skjule at han var sammen med deg, TS, da hadde jeg skjønt at du hadde reagert. Når han bare er prinsipielt imot symbolet giftering og i tillegg forklarer det godt og fornuftig kan jeg ikke skjønne at dette skulle være noe problem.

Anonymous poster hash: e57fb...ff8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ring symboliserer eierskap/tilhørighet ja, men er ikke det litt av poenget også da? Er ikke poenget med å gifte seg å gi seg selv helt og holdent til den andre da?

Anonymous poster hash: 82a56...56c

Jo, det er det som er poenget, ikke å gå rundt med en metallring. Om ringen blir så viktig, kan man jo spørre seg hvor de ekte følelsene og forpliktelsen har blitt av.

Anonymous poster hash: 07bb4...590

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en person vil være utro tar det to sekunder å ta av ringen og legge den i lommen, så jeg synes ikke det har noe med saken å gjøre.

Jeg er forresten helt enig i tankegangen hans, i tillegg til at jeg ikke liker smykker av noe slag heller.

Man kan elske hverandre høyt og ha et supert ekteskap, med eller uten ring synes nå jeg:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på folk som ikke bruker ring som potensielle partnere. Når man ikke er "merket" så må man regne med å bli flørtet med. Dette regner jeg er helt greit.

Anonymous poster hash: b22df...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vil gifte seg med deg, og det kan ha tusen grunner. Det kan være for tradisjon, for å gjøre deg glad, for praktiske grunner, fordi han alltid har ønsket det, fordi det gir han en dypere mening med forholdet, hva som helst. Men gifteringer bruker man i dag av tradisjon, fordi kvinner har brukt ringer siden ca. 900 e.kr. Dette for å vise at hun var eid, og for å gi sin kjære en gave. For menn var det ikke vanlig å bruke ringer før etter første verdenskrig. Dette fordi ringen sluttet å bety eiendom, og menn og kvinner var mer likestilte. Det er fortsatt bare en tradisjon, slik hvit kjole er (noe som representerte uskyld og jomfrudom). Om man ikke føler at man ønsker å viderebringe en tradisjon som hadde opphav i å skulle markere sitt eierskap over et annet menneske, så synes jeg det bør være greit. Man eier ikke mennesker lenger. Hvorfor skal hele verden se at en er gift? De rundt han vet det jo. Om noen prøver seg på han vil han jo fortelle at han er opptatt. Han er nok like stolt av å være gift med deg for det.

Anonymous poster hash: 5f4b7...c50
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ham. Jeg liker heller ikke å gå med ringer og andre "smykker". De er plagsomme og unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på folk som ikke bruker ring som potensielle partnere. Når man ikke er "merket" så må man regne med å bli flørtet med. Dette regner jeg er helt greit.

Anonymous poster hash: b22df...c25

Da regner jeg med at det er greit å kalle deg dust som ikke skjønner at man kan være opptatt uten å være verken forlovet eller gift.

Anonymous poster hash: 07bb4...590

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da forstår jeg heller ikke hvorfor han kan tenke seg å bli gift. Hvis filosofien er å være sin egen.

Anonymous poster hash: 17b85...9b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han mente da slavene gikk rundt med kjettinger.

TS

Anonymous poster hash: efae1...9c7

dette var åpenbart, at noen stiller spørsmål ved det sier sitt om dem.

Anonymous poster hash: 6a418...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg heller ikke hvorfor han kan tenke seg å bli gift. Hvis filosofien er å være sin egen.

Han har da ingen problemer med å være gift, det er gifteringen han har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det han mener med "slavemarkedet", er at mange legger så mye i en gifte ring, at ringen blir for viktig i seg selv.

Personlig skulle jeg ønske at man ikke lovet hverandre så mye og ikke måtte legge så mye i ting og symboler. Det er bedre å bli positivt overrasket med kjærligheten, enn å prøve å definere den for så å bli skuffet.

Anonymous poster hash: 2c06e...f54
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Hvor sier han noe som helst om at han ikke ønsker å være sin egen?

Den dagen jeg gifter meg, om jeg gjør, er det ingen selvfølge at jeg ønsker å gå med ring.

Hovedsaklig fordi jeg synes ringer er ubehagelige, men dels også fordi jeg deler denne fyrens synspunkt.

Det spørsmålet jeg stiller meg når slikt blir et tema, er hvem man egentlig gifter seg for?

Om man har en pragmatisk tilnærming, er ringen et symbol på eierskap, som tidligere påpekt, og tradisjonelt har den nok fungert mer som et symbol for andre enn for partene i ekteskapet. De vet jo at de er gift. Det er andre som må gjøres oppmerksomme på det. Hence ringen.

Jeg hadde blitt alvorlig betenkt om min partner ble usikker på mine følelser bare på grunn av en metallbit (eller karbid tungsten, som ville blitt mitt eventuelle valg). Jeg er fint i stand til å signalisere overfor omgivelsene at jeg er opptatt om det skulle bli nødvendig, ringen gjør ingenting til eller fra, og det samme gjelder nok denne fyren.

At han nå er villig til å gå med ring forteller to ting, om man skal ta seg frihet til å tolke;

1) Han er veldig glad i deg, og vil strekke seg langt for å gjøre deg lykkelig.

2) Han ser deg som for lite reflektert (eventuelt for følelsesstyrt) til at han finner hensikt i å forsøke å forklare konseptet ytterligere, og regner med du uansett vil ende med samme standpunkt.

Dette siste kan være et problem, for er han av typen som reflekterer såpass over dette og hint, vil det nesten være et must at du kan tilpasse deg det til en viss grad. Dvs, du trenger ikke delta i refleksjonene, men du må akseptere at dette er en fyr som liker å bruke huet til forskjellig som nok kan virke meningsløst for deg, og at konseptet prinsipper styrer mye av adferden hans.

Som det burde gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ring symboliserer eierskap/tilhørighet ja, men er ikke det litt av poenget også da? Er ikke poenget med å gifte seg å gi seg selv helt og holdent til den andre da?

Anonymous poster hash: 82a56...56c

Et ekteskap stadfestes ved to signaturer på et dokument. Ringene har ingen verdens ting med dette å gjøre.

Anonymous poster hash: d1b77...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ciegus

Hva med å tattovere en ring på fingern?

Det er jo bare enda mer likt slavemerking enn en ring??!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:laugh::fnise:

Anonymous poster hash: ebdcf...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var en spøk eller? Du kan virkelig ikke kalle deg "smart", ha skrivefeil og foreslå noe som er enda mer permanent enn en giftering?

Anonymous poster hash: cb102...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gift og har ikke giftering. Ingen av oss bruker ringer.

Da vi snakket med presten om det før vi giftet oss i kirken, sa han at det egentlig var amerikansk å ha gifteringer, og at det var helt i orden at vi valgte å ikke ha det.

Når du snakker om tilhørighet, synes vi at det å ha samme etternavn viser større tilhørighet enn en ring.

Hadde ikke hengt meg opp i det med slave merking. Kan godt forstå at han ikke vil gå med ring.

Når det gjelder flørting med en som ikke er merket går det fint an å si ganske tidlig at en er gift. Ser ikke på det som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...