Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #1 Del Skrevet 23. juni 2004 er jo umuli førr mæ å fær på butikken nu.. brukte å ta me mæ hunden vårres når æ sku på butikken før, men nu e d jo ulovlig.... satte han fast i et rør ned fra takrenna, sånn at han ikke va iveien førr andre kunda som sku inn... e d så ille da? han sætt sæ ned å venta t vi e færdi, før han kjæmpegla hilse på oss når vi kommer å henta han førr å gå vidre. e ca 2 km t butikken fra huset vårres, ville vært litt tungvindt å først gå t butikken, gå heim å hente hunden, førr så å gå samme veien på tur.... å de buran som forskera eller kæm d nu va ha funne ut passe t å stappe hunden i... aldri. aldri om vi får hunden vårres t å sett i en sånn. han hate å vær innestengt å ha d mørkt... ka gjør man da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. juni 2004 #2 Del Skrevet 23. juni 2004 Er det ikke lov å binde hunder utenfor butikk?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #3 Del Skrevet 23. juni 2004 etter ka æ ha fått me mæ så e d vest ikke d... ny lov. må sei at dæm gjør d litt vanskeli førr oss hundeeiera... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. juni 2004 #4 Del Skrevet 23. juni 2004 Shopping og tur med hunden må nok sees på som to forskjellige ting da vet du! To fluer i en smekk går ikke om du ikke kan bruke burene beregnet til hunden din. Kan virkelig ikke bikkja di klare det mens du er i butikken da?? (Eller er det kanskje du som ikke klarer det? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 23. juni 2004 #5 Del Skrevet 23. juni 2004 Katarina: Saken er jo den, at hun vil kombinere de to så hun slipper å springe 2x2 km. Hun skal handle OG lufte hunden. Jeg hadde ialfall ikke gått samme turen to ganger på en dag!! Litle: Ta med deg bikja på butikken. Hva skal de gjøre? Gi deg bot fordi du lufter hunden din?? Latterlig! Har forresten ALDRI hørt om denne loven, så inntil du vet helt sikkert: Knyt hunden din fast der du måtte ønske!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #6 Del Skrevet 23. juni 2004 kan sei d sånn at hunden vårres e tøff i pysjamas... han e nok den mæst piglate hunden i bygda... han lokka sæ inne på badet vårres en gang, lyset va av å bikkja hyla så dæm sekkert hørte d over heile bygda... da va man ikke fullt så stolt over den store stærke pysa vårres..hehe. han e kjapp me å bjæffe, men e ikke så tøff som han vil ha d tell... stakkars lille bofse-vofsen t mamma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. juni 2004 #7 Del Skrevet 23. juni 2004 Vet du, siden det er så mange hundeeiere og hunder som IKKE er som deg og din hund, så er jeg ganske taknemlig for den loven jeg!! heldigvis så er jeg ikke redd hunder, men jeg liker ikke å være innenfor hundens rekkevidde når den står alene utenfor en butikk, og altfor mange hundeeiere binder hunden sin slik at det er plent umulig å komme forbi uten å omtrent måtte hoppe over bikja!!! :evil: Og det er mang en hund som har blitt avlivet etter å ha stått bundet på utesiden av en butikk eller lignende mens eieren har vært å handlet, også har det kommet noen drittunger å terga slik at den tilslutt har bitt eller annet, også må tas av dage. At dette også går utover dere hundeeiere som faktisk er flinke er synd, men for de som ikke liker hunder og for hunder som ikke liker drittunger som plager dem når de står alene bundet og er engstelige nok, så er det ett pluss at kanskje tur og handling må tas hver for seg? har lurt på mang en gang om jeg på trass skal bli stående utenfor butikken å vente til eieren kommer å henter hunden sin, si pent "Takk" også gå inn å handle når hunder ikke lenger ligger i veien for inngangen!!! Hadde jeg vært redd så hadde jeg måttet vente eller velge en annen butikk, og det er ikke reint få som gjør dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. juni 2004 #8 Del Skrevet 23. juni 2004 ... Knyt hunden din fast der du måtte ønske!! Ja, ikke ta hensyn til bikja eller andre, det er du som er viktigst!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 23. juni 2004 #9 Del Skrevet 23. juni 2004 Og det er mang en hund som har blitt avlivet etter å ha stått bundet på utesiden av en butikk eller lignende mens eieren har vært å handlet, også har det kommet noen drittunger å terga slik at den tilslutt har bitt eller annet, også må tas av dage. Og vet du hvorfor?? Fordi unger og folk som ikke har PEILING på hunder går bort og skal hilse. Når en hund står i bånd, har den liten rekkevidde. Og når folk kommer bort å skal hilse, kommer de brått på, og bøyer seg over hunden. Man skal ikke bøye seg over hunder, og for de som har hund, så vet de det. De blir usikre og redd, og kan ikke gå bort slik de ville hvis de var løs. Hunder bruker ikke vold med mindre de må. Og i en sånn situasjon, forstår jeg godt at de føler at de må gjøre det. Går man riktig frem, kan jeg 100% garantere at man kan stryke alle hundene man møter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #10 Del Skrevet 23. juni 2004 er sant d du sei... e mange som ikke e flinke nok me å sette hunden utanførr rekkevidde av døran på butikken.. trur dæm gjør sånt litt me vilje åsså. liksom: "se førr en fin/tøff hund æ har.." nu bor ikke vi i by da, heller et lite tettsted, å alle kjenne stort sett alle.. å mange kjenne t hunden vårres. han e snill som dagen e lang, men selvsagt kan han bite vest han bi plaga.. d ha æ tængt på mange ganga.. men d skal mye t før han bit. sønnen min på 17 mnd klatre å gjete rundt på hunden, å han e så snill å bærre passe på så ikke lillegutt slår sæ å sånt.... sku hatt egne hunde-parkeringsplassa, en ring i veggen som dæm kan festes i(sånn som dæm har t hesta rundt om kring vet æ), å eventuelt ha påbud om munnkurv. som sagt så e vårres ganske pysat, å ville nok fått hætta inne i en sånn kasse. men, så e ikek alle hunda som vårres heller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 23. juni 2004 #11 Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, ikke ta hensyn til bikja eller andre, det er du som er viktigst!!! Ut i fra det jeg har lest, så har ikke hunden noe imot å stå knytt fast utenfor butikken!! Den hater å sitte innesperret, noe som er helt forståelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juni 2004 #12 Del Skrevet 23. juni 2004 Loven der er kjempe bra.. Den er like mye til beskyttelse for hunden din, spm andre.. Mange hunder blir plaget av barn når de står utenfor butikken. De blir slått med pinner og kastet sten på.. Dette kan ødelegge psyken på hunden og den kan bli ustabil til andre barn. Mange hunder har bitt da de har blitt plaget utenfor butikken. Hundene må avlives fordi noen dumme barn var slemme.. Er det ikke bedre å droppe den risikoen for din hund da? Jeg setter ikke mine hunder utenfor butikken av den grunn at jeg ikke vil at de skal være utsatt for slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #13 Del Skrevet 23. juni 2004 d går folk ut å inn av butikken stort sett heilt tia... å ungan hær har æ aldri sett oppføre sæ sånn mot nåkka.. så d at hunden vårres kan bi utsatt førr d trur æ e liten risiko. kanskje d e sånn i byan at hunda bi meir plaga å bit pga d du sei... men nu bor vi som sagt ute på landsbygda.. å tina, kossn ville du reagert vest d va du som va hunden som vart plassert inni en sånn kasse, å du ikke likte d overhode? da ser du d samme som hunden vårres... d e ikke nå sånnt kassa hær da...enda. håpe dæm ikke kommer. synes d e meir dyreplageri å sett et stakkars dyr inni nåkka sånt.. f.eks en varm sommerdag. sånt har ikke æ hjærte tell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juni 2004 #14 Del Skrevet 23. juni 2004 d går folk ut å inn av butikken stort sett heilt tia... å ungan hær har æ aldri sett oppføre sæ sånn mot nåkka.. så d at hunden vårres kan bi utsatt førr d trur æ e liten risiko. kanskje d e sånn i byan at hunda bi meir plaga å bit pga d du sei... men nu bor vi som sagt ute på landsbygda.. å tina, kossn ville du reagert vest d va du som va hunden som vart plassert inni en sånn kasse, å du ikke likte d overhode? da ser du d samme som hunden vårres... d e ikke nå sånnt kassa hær da...enda. håpe dæm ikke kommer. synes d e meir dyreplageri å sett et stakkars dyr inni nåkka sånt.. f.eks en varm sommerdag. sånt har ikke æ hjærte tell... Dyreplaging foregår også på landsbygda.. Kanskje det ikke har skjedd med noen enda, men sjansjen for at det kan skje, er til stede. Og for meg er det nok til at jeg vil beskytte hunden min mot det.. Hvorfor skal alternativet være å bli plassert i en kasse?? Det er ikke noe som sier at man absolutt må ha med hunden på butikken.. Jeg syntes også det var greit og legge inn handlingen i turene. Men etter en vens hund ble stjålet utenfor butikken, slutta jeg med det. Kan ikke si at livet mitt ble så mye mer komplisert av å ta de to turene hver for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #15 Del Skrevet 23. juni 2004 da blir isåfall alternative å gå totalt 4 km på butikken me barnevogn, dær halvparten e motbakke, førr så å gå me hunden... man har da ikke all værdens kondisjon heller da! dærførr æ kombinere d.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juni 2004 #16 Del Skrevet 23. juni 2004 da blir isåfall alternative å gå totalt 4 km på butikken me barnevogn' date=' dær halvparten e motbakke, førr så å gå me hunden... man har da ikke all værdens kondisjon heller da! dærførr æ kombinere d..[/quote'] Da får du trena opp kondisjonen din da vettu Alle har godt av mosjon. Mere er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #17 Del Skrevet 23. juni 2004 ka du trur æ prøve på da..?? ska æ dærførr flyg rundt fleir mil pr dag eller? æ har hund, unge å hus å ta mæ av..+ at en kneskade ikke gjør saken bedre. ska ta d roli å trappe opp turan.. vil ikke ødelægg kneet heilt. å d e ikke bare bare å sætte igang. bi så irritert på dæ nu! d d va snakk om va hund å d å sette han utførr butikken når man handle.. må du blande inn masse ting som ikke høre heime hær da? (sku gjærne sett dæ gå den ruta æ må me hund, barnevogn å vara fra butikken... minimum km du går da e 6 km, derav næsten halvparten e motbakke...) d æ sporte om va ka andre meinte om d at hunden ikke kunne være me på sånne tura meir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 23. juni 2004 #18 Del Skrevet 23. juni 2004 Og vet du hvorfor?? Fordi unger og folk som ikke har PEILING på hunder går bort og skal hilse. Når en hund står i bånd, har den liten rekkevidde. Og når folk kommer bort å skal hilse, kommer de brått på, og bøyer seg over hunden. Man skal ikke bøye seg over hunder, og for de som har hund, så vet de det. De blir usikre og redd, og kan ikke gå bort slik de ville hvis de var løs. Hunder bruker ikke vold med mindre de må. Og i en sånn situasjon, forstår jeg godt at de føler at de må gjøre det. Går man riktig frem, kan jeg 100% garantere at man kan stryke alle hundene man møter! Ja, men dette kan ikke folk, og det må man forholde seg til. Jeg vil alltid gjøre det jeg kan for å inngå å utsette bikkja mi for idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. juni 2004 #19 Del Skrevet 23. juni 2004 ... Går man riktig frem' date=' kan jeg 100% garantere at man kan stryke alle hundene man møter![/quote'] værså snill å ikke lær unga det da, for det stemmer nemlig ikke!! Du kjenner ikke alle hunder du møter, ikke alle hunder har lyst til å bli strøket på av fremmede!! Og jeg skrev jo i innlegget mitt at det var pga unger som plaga dem at de beit, så så klart veit jeg det!! Det hjelper bikja innmari lite når den får sprøyta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juni 2004 #20 Del Skrevet 23. juni 2004 Har ikke dratt inn noe som ikke har noe med saken å gjøre.. Jeg sa at loven der ble til for å beskytte dyrene.. At du ikke har mulighet til å gå tur med hunden din utenom da du skal på butikken, er vel kun ditt problem. Slike ting burde du kanskje tenkt på før du skaffet deg hund.... Om du ikke klarer å skjønne at det er for hunden sin del, denne loven kom, ja da sier det mer om deg enn om meg. Plaging av hunder som står utenfor butikk, er ett stort problem. Ofte ender det med at hunden biter og må avlives.. Mener du at da de laga loven, så skulle de bestemt at den ikke gjelder der du bor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå