Gå til innhold

Ved hvilken alder "kaster" dere ut barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest miss_sara

????

Er det ikke akkurat det du sier i denne tråden? Så du synes altså likevel at det er ok at foreldrene forventer at deres voksne sønner og døtre flytter ut?

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Har aldri sagt at det er noe galt med å forvente at barna flytter ut? Hvor har du lest det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at dette er et tema en gang. Barn bor hjemme så lenge de vil, om det drøyer så har oppdragelsen feilet!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Jeg mener en holdning som sier "vi forventer at dere flytte ut etter videregående" er en del av oppdragelsen.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at det er noe galt med å forvente at barna flytter ut? Hvor har du lest det?

Beklager. Jeg har forsått det som du var på "ikke be datteren flytte ut" kjøret sammen med Teeden i denne tråden.

Hva i alle dager er det du mener, da? Alt du har skrevet tyder i alle fall på at de mener at TS ikke burde be datteren flytte ut.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere ingen mulighet til å bygge et ekstra soverom i huset? Dele et stort rom i to, ta av en bod eller lignende?



Anonymous poster hash: 29608...dab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere ingen mulighet til å bygge et ekstra soverom i huset? Dele et stort rom i to, ta av en bod eller lignende?

Anonymous poster hash: 29608...dab

De bor i en leilighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Beklager. Jeg har forsått det som du var på "ikke be datteren flytte ut" kjøret sammen med Teeden i denne tråden.

Hva i alle dager er det du mener, da? Alt du har skrevet tyder i alle fall på at de mener at TS ikke burde be datteren flytte ut.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Jo, i en alder av 22, men ikke 19 også har jeg diskutert litt med andre her så har liksom godt litt vekk fra akkurat selve tråden. Men jeg synes ikke man skal be dem flytte, hvis de går på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener en holdning som sier "vi forventer at dere flytte ut etter videregående" er en del av oppdragelsen.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Ja, men de må ha grunnlag for å tørre det. Om det ikke finnes så har foreldrene feilet!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i en alder av 22, men ikke 19 også har jeg diskutert litt med andre her så har liksom godt litt vekk fra akkurat selve tråden. Men jeg synes ikke man skal be dem flytte, hvis de går på skole.

Du motsier deg selv. Det er da fullstendig normalt å studere lengre enn til man er 22. Særlig om man, som TS datter, vil ha "pause/reise" år først.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de må ha grunnlag for å tørre det. Om det ikke finnes så har foreldrene feilet!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Tørre er ikke problemet. Her handler det jo om å ikke ønske å oppgi komfor og økonomisk gunstig dilling.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler om å gi ungene mot rett og slett!



Anonymous poster hash: b7e06...429
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler om å gi ungene mot rett og slett!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Slabbedasker mangler ikke mot. Hvor har du fått det fra? De mangler motivasjon. Og når de ikke lengre får livet servert på sølvfat, finner de raskt ut at det er lurt å utrette noe.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Du motsier deg selv. Det er da fullstendig normalt å studere lengre enn til man er 22. Særlig om man, som TS datter, vil ha "pause/reise" år først.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Motsier jeg meg selv? Nei. Når hun vil ha pause/reise år, så må hun la søsknene sine få hvert sitt rom, fordi da har hun på en måte flyttet ut. Men hvis hun skal studere, så synes jeg hun kan bo hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slabbedasker mangler ikke mot. Hvor har du fått det fra? De mangler motivasjon. Og når de ikke lengre får livet servert på sølvfat, finner de raskt ut at det er lurt å utrette noe.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Som igjen er foreldrenes feil!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis hun skal studere, så synes jeg hun kan bo hjemme.

Men du skrev jo at du mente man burde flytte ut lenge før 27?

Jeg studerte til jeg var 26.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som igjen er foreldrenes feil!

Anonymous poster hash: b7e06...429

Foreldrenes feil om de lar dem "bo på hotell". Gjør de det klart at man skal flytte ut etter videregående har riktig holdning.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsier jeg meg selv? Nei. Når hun vil ha pause/reise år, så må hun la søsknene sine få hvert sitt rom, fordi da har hun på en måte flyttet ut. Men hvis hun skal studere, så synes jeg hun kan bo hjemme.

Ro, ro, ro..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest miss_sara

Men du skrev jo at du mente man burde flytte ut lenge før 27?

Jeg studerte til jeg var 26.

Anonymous poster hash: 95dbe...51c

Kommer selvfølgelig an på hvor lenge hun har tenkt til å studere, som sagt så synes jeg 22 er greit å be noen flytte ut uansett. Og i dette tilfelle må hun jo la søsknene sine slippe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv på spydigheter med meg.

Synes hele tråden begynte å bli underholdende. Og du står for en stor del av den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Synes hele tråden begynte å bli underholdende. Og du står for en stor del av den ;)

Hva er underholdende med dette? Du og AB kommer plutselig inn i en diskusjon med meg, der jeg har diskutert med andre omkring andre ting, som ikke gjaldt selve tråden. Så hele greia blir for dum. Ting blir dratt ut av en sammenheng. Derfor nytter ikke denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...