Gå til innhold

Hvilken mobiltelefon til 2.klassing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanken har nå meldt seg om at snart 2.klassingen bør ha en mobil. Av den enkle grunn at vi ikke har hustelefon...Så hva er deres erfaringer og hva vil dere anbefale?

Anonymous poster hash: ece83...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basert på antallet mistede, knuste, forlagte og druknede mobiler i vår husholdning: den eldste, billigste og styggeste arvetelefonen dere har.

Når junior har hatt den i X antall måneder eller annen tidsperiode uten å ødelegge den, kan dere eventuelt se på saken på nytt og oppgradere. Men jeg hadde aldri lagt særlig mye penger i en mobiltelefon til en andreklassing ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på antallet mistede, knuste, forlagte og druknede mobiler i vår husholdning: den eldste, billigste og styggeste arvetelefonen dere har.

Når junior har hatt den i X antall måneder eller annen tidsperiode uten å ødelegge den, kan dere eventuelt se på saken på nytt og oppgradere. Men jeg hadde aldri lagt særlig mye penger i en mobiltelefon til en andreklassing ;)

Støtter denne, eventuelt en billig brukt smarttelefon fra finn.no eller liknende. Gøy å ha litt spill og greier men første mobil er store greier uansett hva.

Anonymous poster hash: 7e583...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi har desverre ingen avlagte som fungerer, så den utgår :) brukt på finn? Kanskje en ide...

Anonymous poster hash: ece83...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er gøy med mobil i noen uker, etter det blir ikke mobilen ladet opp en gang.

Anonymous poster hash: 7ca86...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om du ikke vil bruke for mye tid på å lete etter mobilen til 2. klassingen som fort kan glemmes både her og der..

Vi har heller ikke hustelefon, men kjøpte en mobil som vi brukte som "hustelefon" da datteren vår gikk hjem fra skolen i.. Mobilen lå hjemme på et fast sted, når hun så kom hjem ringte hun meg og sa hun var hjemme.. Siden den hadde sin faste plass ble den aldri borte og knuste ikke :) når hun var ute og lekte hadde hun jo ikke bruk for den.

Men støtter forslag om å kjøpe en billig en på finn, eller en rimelig model. Vi hadde en som kun var telefon, sånn "gammeldags" med taster. Ingen spill, bare brukt til å ringe og meldinger etterhvert som jenta kunne lese :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn i den alderen har vel allerede fått iPad, så da klarer de vel å håndtere iPhone også? Trenger ikke være siste modell, men viktig at barna ikke blir hengende etter i utviklingen.

Anonymous poster hash: 183f0...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.klassinger trenger ikke mobil!!

Anonymous poster hash: 0138e...dd0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er så enkel å kjøpe en hustelefon. MED ledning. Vi har prøvd både mobil og trådløs hustelefon. Mobilen ligger utladet gudene-vet-hvor, og det samme med den trådløse hustelefonen. En hustelefon med ledning vet du alltid hvor er (eller enda viktigere: barnet vet hvor den er!!!) og den har alltid strøm, så du får tak i de hjemme! Koster ikke så mye med IP-telefonabonnement.

Skal du kjøpe en mobil, så kjøp en som støtter ringing og sms. Ellers brukes batteriet opp på spill og fjas :)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv forstår jeg ikke helt hvorfor barn skal ha mobil, men nå vokste jeg opp på en tid som det nesten ikke var vanlig at voksne hadde mobil heller så er ikke helt oppdatert på hva som er vanlig.

Forstår det mtp å få tak i barnet og at barnet skal få tak i foreldrene når de er hjemme alene (er så små barn alene hjemme?) men når dere er hjemme kan jo barnet bruke foreldrenes telefon hvis det må ringes noe plass.

Dra på clas ohlsons eller elkjøp, de pleier å ha billige "gamle" nokiatelefoner o.l uten abonnement til 200-300kr. Ville ikke kjøpt noe dyrt til et så lite barn.

Er det kostbart å ha fasttelefon? Er det noe dere har vurdert?

Anonymous poster hash: 2369a...e43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.klassinger trenger ikke mobil!!

Anonymous poster hash: 0138e...dd0

Vi har ikke hustelefon og han trenger derfor en telefon han kan nåes på når han en gang tør å være hjemme alene. Trenger forsåvidt ikke å være hans "personlige" men en han kan bruke i slike tilfeller. Familietelefon om du vil. Hadde ikke dere telefon hjemme da du gikk i 2.klasse?

Anonymous poster hash: ece83...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke hustelefon og han trenger derfor en telefon han kan nåes på når han en gang tør å være hjemme alene. Trenger forsåvidt ikke å være hans "personlige" men en han kan bruke i slike tilfeller. Familietelefon om du vil. Hadde ikke dere telefon hjemme da du gikk i 2.klasse?

Anonymous poster hash: ece83...b67

Dere har ikke hustelefon, nei. Men det går an å skaffe seg. Akkurat som at dere ikke har mobil til gutten, som dere dermed ønsker å kjøpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke hustelefon, nei. Men det går an å skaffe seg. Akkurat som at dere ikke har mobil til gutten, som dere dermed ønsker å kjøpe til.

Men nå var det mobiltelefon vi skulle kjøpe (jmfr navn på tråd) hva andre velger å gjøre får være opp til dem. Hører mange sier at mobilen bare blir liggende uten å bli brukt, og jeg tenker derfor det må bli en billig en. Som primært skal brukes til å ringe med. En mobil er mer anvendelig uansett på lang sikt for vårt behov tror jeg. Er det så vanlig med hustelefon altså at folk velger å kjøpe seg det når de skal utvide telefonparken for familien? Jeg kjenner ingen med hustelefon lenger. ..Men mulig det er mer vanlig enn jeg vet.

Anonymous poster hash: ece83...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nå var det mobiltelefon vi skulle kjøpe (jmfr navn på tråd) hva andre velger å gjøre får være opp til dem. Hører mange sier at mobilen bare blir liggende uten å bli brukt, og jeg tenker derfor det må bli en billig en. Som primært skal brukes til å ringe med. En mobil er mer anvendelig uansett på lang sikt for vårt behov tror jeg. Er det så vanlig med hustelefon altså at folk velger å kjøpe seg det når de skal utvide telefonparken for familien? Jeg kjenner ingen med hustelefon lenger. ..Men mulig det er mer vanlig enn jeg vet.Anonymous poster hash: ece83...b67

Men hvordan skal dere få tak i barnet som er alene hjemme når barnet har glemt å lade telefonen og ikke vet hvor den er?

En fasttelefon er der dere har bestemt den skal være.

Når barnet blir eldre og skal mye ut og farte alene uten andre foreldre inni bildet så er jo mobil mer aktuelt.

Du velger selvfølgelig selv og jeg forstår at barn får mobil tidligere nå enn da jeg var barn, men en 2klassing, det er jo veldig tidlig. Tenk på alt negativt en mobil kan brukes til og, dere har mer kontroll med fasttelefon

Anonymous poster hash: 2369a...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier bare kjøpe den han vil ha, så dyrt er det jo ikke, og vi har heller ikke hustelefon så det er jo eneste måten å få tak i han på...

Anonymous poster hash: ffa2e...28f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal dere få tak i barnet som er alene hjemme når barnet har glemt å lade telefonen og ikke vet hvor den er?

En fasttelefon er der dere har bestemt den skal være.

Når barnet blir eldre og skal mye ut og farte alene uten andre foreldre inni bildet så er jo mobil mer aktuelt.

Du velger selvfølgelig selv og jeg forstår at barn får mobil tidligere nå enn da jeg var barn, men en 2klassing, det er jo veldig tidlig. Tenk på alt negativt en mobil kan brukes til og, dere har mer kontroll med fasttelefon

Anonymous poster hash: 2369a...e43

Her vi bor er de allerede mye ute og farter allerede. Til kamerater, lekeplasser og fotballbaner i området. Mange går alene hjem fra SFO og er alene en liten stund før foreldrene kommer fra jobb (ikke vår, men han har veldig lyst så vi får se når vi tenker at det er ok).

Det med lading må jo vi voksne ta et overordnet ansvar for, i likhet med at vi passer på våre egne telefoner. Han er likevel en ryddig fyr som har kontroll på alle tingene sine, ingenting ligger og slenger og slike ting tar han godt vare på. Ds og iPad og lignende passer ham selv på å lade når det er lite strøm, regner med at han ordner med telefonen selv om nøden skulle være stor...Ladere har fast plass og de finner han bare fram når han skal lade noe....

Anonymous poster hash: ece83...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om du ikke vil bruke for mye tid på å lete etter mobilen til 2. klassingen som fort kan glemmes både her og der..

Vi har heller ikke hustelefon, men kjøpte en mobil som vi brukte som "hustelefon" da datteren vår gikk hjem fra skolen i.. Mobilen lå hjemme på et fast sted, når hun så kom hjem ringte hun meg og sa hun var hjemme.. Siden den hadde sin faste plass ble den aldri borte og knuste ikke :) når hun var ute og lekte hadde hun jo ikke bruk for den.

Men støtter forslag om å kjøpe en billig en på finn, eller en rimelig model. Vi hadde en som kun var telefon, sånn "gammeldags" med taster. Ingen spill, bare brukt til å ringe og meldinger etterhvert som jenta kunne lese :)

Er akkurat sånn her også. Tenker vi drar på elljøp og forhører oss litt og kjøper en enkel og billig en som har de nødvendigste funksjonene :)

Anonymous poster hash: ece83...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...