Gå til innhold

SAMBOERE OG PENGER!!!! Hjelp meg...........


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har vært samboere i snart ett år, og om to mnd venter vi på tulla vår. Han har en unge fra før. Like før vi ble sammen igjen kjøpte han seg et gammelt hus. Og DET betyr jo mye oppussing, som igjen koster penger...

Jeg har ca 11000 utbetalt i mnd, han har noen få tusen mer. Jeg har et lån på 3500, men det er eneste faste jeg har.... Resten av pengene mine bruker jeg på mat og regningene hans. Vi har ALDRI penger til å unne oss noe selv, ikke gå ut, ikke klær eller noen ting. Jeg vet det er sånn når man er nyetablert.....MEN!!!! Vi har ingen samboerkontrakt, og blir det slutt så havner jeg rett på gata uten NOEN ting!!! Vi har det ikke helt topp, så jeg stoler ikke på at dette forholdet varer livet ut.... Men jeg vil jo prøve selvfølgelig!!!!!

Spørsmaålet mitt er: Hva skal vi skrive i en slik samboerkontrakt??? Jeg er ikke intressert i å bruke opp alle pengene mine i noe jeg ikke eier en dritt i!!! Hjelp meg, vær så snill, det er jo sikker mange andre som har det akkurat sånn.....?!?!?!?!?!

:cry:

Nødskrik fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi skrev samboerkontrakt når vi flyttet sammen.

Her er en del fine linker:

http://www.dinside.no/pls/dslow/kategori_Nav.SokG

og direkte til samboerkontrakten:

http://www.dinside.no/page/artf/1025.shtml

Tror det er lurt å spesifisere hva hvem betaler og hvordan alt skal fordeles ved ett brudd.

Kjedelig hvis du har betalt huslån og han tar med komfyren fordi han betalte den.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest biafra

Anbefaler absolutt sambuarkontrakt! Eg og dama er einige om å skriva dette, men ville ikkje betala advokat for å setta den opp. P.g.a. forskjellige inntekter/betalingsevner og dertil kor mykje kvar av oss eig, passa ikkje kontrakten på www.dinside.no til oss. Men sjekk Dagbladet sin, den er glimrande!

Legg link til den nedafor

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/03/18/319735.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått linkene, men jeg anbeafeler deg å gjøre en deal der du "kjøper deg inn" i boligen.

Få litt av lånet flyttet over på deg og skriv fordelingen i kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dessuten må dere opprette gjensidig testamente, ellers går alt til barna dersom noe skulle skje, og selv om ditt barn arver ham, får ikke du råderett over de pengene.

Og dere bør tegne livsforsikring PÅ HVERANDRE i tillegg til den vanlige dere har på dere selv (da slipper dere arveavgift, og utbetalingen skjer til de voksne, ikke barna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sissan: skulle det skje noe med den som har særkullsbarn, må likevel den gjenlevende skifte med dennes barn. Det kommer hun ikke utenom, selv med testamente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...