Gå til innhold

Livet vårt!!

Glossy

Anbefalte innlegg

Ja da er søndagen og snart over og tulla er endelig i seng. Ja, må ærlig si endelig i seng for i dag har det ikke vært en god dag. Er veldig sur og greinete for tiden, og vil fremdeles ikke ta brystet. Og det er veldig slitsomt. Må jo legge henne til hver gang, men det ender i skriking og sure miner hver gang. Men vi gir ikke opp helt enda. Har snakket med amehjelpen og fått noen råd, så får prøve ut de først.

Ellers så havnet vi på konsert i går. Egentlig ganske så tragisk. Hellbillis på Askøy. Svigers passer barnet og vi fikk lufte oss litt. Drakk noen øl, men det ble ikke noe stor fest. Det var egentlig ganske kjedelig med hele konserten da det absolutt ikke er min type musikk. Men, men.

I dag har vi vært på middag hos noen venner på Midtun. Veldig koselig og veldig god mat!Bodde der før så det er jo lit koselig å komme å se gaten igjen da! Men tulla var så umulig at vi måtte gå litt tidlig hjem. Hun veninnnen min hadde forresten sydd et kjempe fint sengeteppe til Marthe. Hun er så flink med slike ting.

Får ta en runde i dagbøkene før jeg tar kveld. Skal prøve å ikke gi henne flaske i natt etter ammehjelpen sine råd så da trenger jeg vel all den søvnen jeg kan få!!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er spent på hva ammehjelpen sa..

(siden jeg selv er medlem der ;) )

Skal du pumpe og gi flaske ?

Håper det ordner seg! :klem:

Nydelige bilder av tulla di! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx; limer inn det jeg skrev i barn og familie tråden:

Ringte ammehjelpen for å høre hva de mente. De mente det var rart at dette skjedde i hennes alder. De mente det oftere skjedde i seinere alder fordi de ville slutte med hele ammingen. Men det er jo flere her i tråden som har opplevd dette??

Men hun mente iallefall at jeg skulle sove med henne oppi min seng (?) og i det hun begynte å våkne skulle jeg putte brystet inni munnen hennes i håp om at hun tok tak før hun våknet helt. Da ville liksom problemet forsvinne.

Men dette gjorde jeg i dag tidlig og det varte akkuratt der og da i sengen. Resten av dagen i dag har hun jo skreket som bare det, og vil absolutt ikke ha brystet.

Men, vi jobber på litt mer vi. Så får vi heller ta en endelig besluttning om litt. Skulle gjerne fortsatt å prøvd, men hun legger veldig lite på seg fra før.... Er nesten på vei under den nederste kurven hos helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Glossy!

Takk for hilsen i dagboka mi! :-)

Har fulgt med her inne også, men ikke lagt igjen så mange spor dessverre... :oops:

Håper det ordner seg med ammingen, veldig frustrerende må det være. Sikkert lurt å bruke nettene til å øke litt, ta tiden til hjelp så går det seg forhåpentligvis til!

Marthe er forresten en aldeles nyyydelig jente! :hjerter:

Flotte bilder i albumet!

Ønsker dere en god natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Travite; så koselig med besøk. Helt greit at du føller med her inne uten å legge spor. Gjør vel det i dagbøker jeg og :wink:

Herlig liten gutt du og har (avataren). Hvor gammel er han blitt nå??

Er for øyeblikket barnevakt for to ekstra små, men de ligger så søtt å sover i vognen sin. Verre med hun min :wink:

Ellers så har ammingen gått veldig greit i nat. Tok henne til brystet før jeg la meg, og da var hun ikke helt våken. Gjorde litt motstand, men tok godt tak og fikk i seg litt. I natt gikk det veldig fint, og det har bare fortsatt. Så nå krysser jeg fingrene for at det skal gå bra etter at vi har stått opp og. Forrige gang gav hun seg etter at vi var stått opp. Jeg krysser fingrene og håper at jeg kan legge tillegget på hylla for godt. Tror ikke jeg skal drive å eksprimentere mer nå siden hun bare foretrekker en av tingene :ler:

Det får bli tillegg når hun er på helge besøk hos mormoren :wink:

Får prøve å gi henne litt nå før hun skal ha formiddagsluren!!

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Glossy!

Så fint bildet var! Stilig antrekk prinsessa di hadde fått seg! :-)

Sønnen min er 7 måneder og to uker i dag! :-)

Visste du at du kan legge bildet fra albumet rett inn i dagboka di forresten? Har akkurat oppdaget det selv, så nå må jeg dele det med alle vettu :wink:

Du høyreklikker på bildet i albumet, velger egenskaper, og kopierer url´en til bildet inn i innlegget ditt i dagboka. Så setter du foran linken og bak, uten mellomrom:

url´en

Så fint at hun tok puppen i natt! :klappe:

Håper det fortsetter sånn!

Ha en flott dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult!!!!! TUSEN TAKK!!!

Ja veldig bra at hun tok pupp i natt, men ikke i dag nei. Har prøvd og prøvd nå, men til ingen nytte. Bare skriking! Hun er jo så sulten, men alikevell nytter det ikke :evil: Måtte bare gi meg på det hele og gi henne flaske. Utrolig irriterende nå som jeg følte det gikk bra!!!

Får bare fortsette. Nå er det noen i vognene ute som er våken! Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. den treningen min, Glossy, så er det "bare" foran tven. Vet ikke helt om jeg får det til på riktig måte, men jeg blir da øm i musklene. Spesielt er det mageområdet som får gjennomgå og det er der jeg føler problemet er etter fødselen.

Så mens jeg trener på matta foran tven sitter Sara i stolen sin og blir underholdt av mammas strekk og bøy.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bilde Glossy :) Marthe er bare helskjønn....... *smelt*

Kjedlig når det ikke går som en vil med den ammingen, skjønner godt hvordan du har det. jeg også hadde veldig lyst å amme, men slik gikk det ikke, det viktigste er at en finner en løsning der både mor og barn er fornøyd :)

Håper dere får en fin dag og en fin uke :-)

:klem: til dere fra meg og Martine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så skjønn hun er Glossy! Hun ser alltid så lur ut! Blir nok en god rakker ja :ler:

Det der med bildene må jeg jammen prøve :wink:

Ser hun har sånne fine sko. Jeg har helt skodilla, og Martine har 5 par alt stående i skapet sitt! Charminamannen river seg i håret :ler: (men det er sånne billige H&M sko da :)

Martine sover og jeg skal jammen holde henne våken hele ettermiddagen i dag også, for i natt sov hun helt til kl 05!Hun var riktignok våken hele tiden etterpå da , men ........... :) Godt å få de timene iallefall.

Kos deg i solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirka; ok, greit å vite. Såg forresten at de solgte dvd på tvshop, men den får heller vente litt. Såg noen øvelser i et blad så får prøve med de først.

Tetra; takk for det! Ja ser ut som vi må ta en endelig besluttning på amme prosjektet for det ser ikke ut til å fungere så bra for oss. Hun er grinete og mor bli irritert :wink:

Charmina; Ja en rakker er hun allerede med puppe syret! Ja prøv det med bildene. Fikk oppskriften at La Traviata. Artig vri.

Jeg har forresten kjøpt inn støvler til Marthe som hun sikkert ikke kan bruke før om et år, men de var SÅ søte :ler: Tanten har og kjøpt sko til henne. Små søte rosa støvletter med pels på kanten *smelt*

Linn3c; leste om det på intranettet. Stod ett innlegg der.

Ja, da har jeg vært så flink at jeg har meldt meg inn i mat klubben på mat og drikke sidene. Vi er så drlig til å finne på nye mat retter så da tenkte jeg at dette var en super andledning. Så da går jegi gang allerede på onsdag med en ny rett. Kan jo bli spennende!!

Tulla tar fremdeles ikke pupp. Hun ok den i sted, men max 30 sekunder. Da blir det bare skriking å styr og mor må finne frem flaske. Får se hvordan det går i natt. Var flinkere da!

Ellers skal mannen ut og vi jentene skal være her hjemme. Får vel se om vi finner på noe. Ellers kan kvelden bli lang. men samtidig er det ikke lenge til leggetid heller.

snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en dag!!!! :-? En lang dag! Marthe har vært håpløs i hele dag og jeg vet ikke hva det er. Gikk veldig greit frem til vi stod opp i halv elleve tiden. Siden da har det vært tungt. Har skikkelig fått prøve meg i dag ja :wink: Har bare sutret i hele dag uansett hva vi har drevet med. Sov 20 min i stolen sin i formiddag og ellers to timer i vognen fra to til fire. Resten av tiden har hun vært våken og vanskelig. Skal ikke ha pupp og ikke en gang prøve. Hun blir sint bare jeg legger henne til, uten at hun får den i munnen.

Gav henne mat på flaske halv åtte fordi hun var så sur. Så da la jeg henne like godt selv om det er en time før vanlig tid. Men allerede etter 5 min så sov hun. Så kanskje hun bare var trøtt? Kan ikke helt forstå det heller, men ,men. Nå gjennstår det bare å se hvor lenge hun sover.

Håper morgendagen blir litt bedre for i morgen skal vi på svømming. Mannen skal jobbe lenger enn vanlig, men jeg håper han rekker det. Må jo ærlig talt si at jeg ikke synes det er det minste stas å dra henne under. Men må jo liksom det for å øve henne i det. Hver gang jeg skal gjøre det så sluker hun mye vann. huff. Nei mannen er mye flinkere til det enn meg.

I kveld tenkte jeg å se Modell jakten på tv 3. Synes den er litt gøy jeg da. Men en skal ikke se bort i fra at det blir noen timer her på KG og :ler: Mye spennende å lese!

Får se i noen dagbøker tenker jeg :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Victoria har også noen sånne sutre dager innimellom, men det er helst når hun har fått for lite søvn..Så kjedelig at ikke ammingen går som den skal! Men det er vel ikke verdt å stri med hvis det bli mye styr for deg og Marthe.

Håper morgendagen blir bedre og dere får en fin tur på svømming :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy!

Ja se der var jo bildet av lille Marthe i dagboka di! Hun har jammen en flink mamma :)

Åh, sånne dager er slitsomme! Deilig når de sovner til slutt, ikke lett å vite hva som er galt alltid. Her i gården har det også vært mye sutring, men Brage har vært litt varm og jeg lurer på om tennene presser på.

Håper det går bedre i morgen, og at babysvømminga går fint! Der vi gikk dukket de ikke barna under før de viste tydelige tegn på at de var klare for det. Brage var ikke under før etter en måneds tid kanskje, men han syntes det var gøy da! :-)

Ikke farlig om de sluker litt vann heller, de åpner gjerne munnen når de dukker, så da er det ikke lett å unngå!

Kos deg med Modelljakten Glossy, og ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen April og La traviata.

I kveld har det vært en kip kveld :cry: Får ikke til amme greiene og har pumpet i stede. Fikk ikke noe ut av den ene og fikk 70 ut av den andre. Ikke noe gøy i det hele tatt.

Har vært ute å gått en tur for å "få det ut" og det hjalp litt. Har tenkt å prøve noen dager til for så å ta en besluttning.

ellers så har noen vi kjenner godt vært i en bilulykke i kveld. Hun som kjørte er gravid og har bare to mnd igjen. Småen på 2 satt i baksete og moren ved siden av. Ikke noe gøy. Men det står bra til med alle. Den gravide måtte tilbringe natten i natt på sykehuset, men ellers ser alt bra ut. Herlighet så kjedelig. Ikke var det deres feil heller....

Nei nå er det sengetid! skal vel tidligere opp i natt siden hun la seg tidligere...

Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...