Gå til innhold

Arbeidsgiver nekter meg lønn i juni


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du sjekket at det ikke står i personalhåndboken (eller tilsvarende) at det er arbeidstakers ansvar å gi beskjed innen en frist hvis man ikke skal ta ut ferie? Jeg jobber på sykehus og det er regelen her. Hvis sjefen husker det kommer det en påminnelse i god tid, men informasjonen er formidlet da man startet og det er arbeidstakers ansvar å sette seg inn i informasjonen man får :)

Anonymous poster hash: bad7b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg jobber har vi ikke mulighet til å ikke ta ut ferie og heller få lønn (første året). Da blir heller tilgodehavende ferie overført til neste år. Har fastlønn, delt på 12 mnd. Dette står også i kontrakten eller tariffavtalen eller lønnsoppgjør. Sjekke disse om det står noe om det der?Anonymous poster hash: 71fe2...3d2

Er i så fall kun tariffoppgjør som vil være gyldig av over nevnte steder det kan være avtalt. Ingen andre av grunnene trumfer lovverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mange arbeidsgivere blir lønn etterskuddsbetalt, dvs det du har jobbet i mai blir utbetalt i juni, det du har jobbet i juni blir utbetalt i juli osv. Kan det være slik det henger sammen? Ellers har du vel fått en lønnsslipp der alt står?

Anonymous poster hash: 6639d...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 0 på lønnsslippen.

Anonymous poster hash: 2ac80...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i ferieloven at Arbeidstilsynet veileder om loven, så jeg ville prøvd å ringe Arbeidstilsynet for å høre hva de råder deg til. Forhåpentligvis kan de hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du utbetalt lønn forskudds eller etterskuddsbasert? Altså får du lønn for måneden du jobber før eller etter at måneden er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du snakket med ansvarlig på jobb nå?

Anonymous poster hash: 71fe2...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte firmaets revisor og be om hjelp.

Der er de oppegående på regler og ser helst at kunden har orden i sysakene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at arbeidsgiver å ikke sjekke med deg i forkant av lønnskjøringen. Tar du ikke ferie, skal du selvfølgelig ha vanlig lønn.

Dette er like mye arbeidstaker sitt ansvar og ta opp med arbeidsgiver at man ikke ønsker å ta ut full ferie. Hører man ikke noe regner man med at den ansatte skal ha full ferie og dermed trekkes det også for ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...