Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. juni 2004 #1 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva faen skal vi gjøre med de jævla nazi-svina? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 #2 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva faen skal vi gjøre med de jævla nazi-svina? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231806 Kanskje slutte og innvandere landet deres... eller mener du sør korea hadde vært i irak om det ikke hadde vært for usa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 22. juni 2004 #3 Del Skrevet 22. juni 2004 Ja, det er forferdelig, men er likevel tildels enig med Waco. Og hva har det med nazisme å gjøre uansett...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #4 Del Skrevet 23. juni 2004 Kanskje slutte og innvandere landet deres... eller mener du sør korea hadde vært i irak om det ikke hadde vært for usa? Kom igjen nå. Om land A invaderer land B, legitimerer ikke det at en gjeng banditter fra land B henretter en tilfeldig, ikke-stridende person som tilfeldigvis kommer fra land A. Eller mener du at man bør unngå å gripe inn ovenfor enkelte land, dersom de som holder til der er tilstrekkelig ondskapsfulle? Jeg synes ærlig talt folk bør holde seg for god til å "forklare bort" sånne barbariske handlinger, eller legitimere dem ved å gjøre et grotesk, offentlig mord til et politisk spørsmål. Waco, jeg vet at du elsker å provosere, men alvorlig talt. Skjerpings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #5 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva faen skal vi gjøre med de jævla nazi-svina? Er det usa som okkupant du prater om her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #6 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg synes ærlig talt folk bør holde seg for god til å "forklare bort" sånne barbariske handlinger, eller legitimere dem ved å gjøre et grotesk, offentlig mord til et politisk spørsmål. Waco, jeg vet at du elsker å provosere, men alvorlig talt. Skjerpings. haha, så det er vel bare "vår" vold, "våre" groteske mord og undertrykkelser som er legitime? Tror du må få hodet ditt ut av navelen, børste bjelkene fra øynene dine og se deg litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #7 Del Skrevet 23. juni 2004 haha, så det er vel bare "vår" vold, "våre" groteske mord og undertrykkelser som er legitime? Tror du må få hodet ditt ut av navelen, børste bjelkene fra øynene dine og se deg litt rundt. Ingen av delene er tolererbart, det sier jo seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 23. juni 2004 #8 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg synes bare det er fælt alt sammen.. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #9 Del Skrevet 23. juni 2004 Ingen av delene er tolererbart, det sier jo seg selv. Hva som er lov ikke lov i en krig, i en desperat situasjon, er ikke så lett å sette seg inn i for en nordmann i fredlige Norge. Hva noen er villig til gjøre for å kjempe for sine idéer, sin frihet, er ikke så lett å sette seg inn i for oss som aldri har trengt å kjempe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #10 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva som er lov ikke lov i en krig, i en desperat situasjon, er ikke så lett å sette seg inn i for en nordmann i fredlige Norge. Hva noen er villig til gjøre for å kjempe for sine idéer, sin frihet, er ikke så lett å sette seg inn i for oss som aldri har trengt å kjempe. Selvfølgelig, men vi som ikke har deltatt i dette har et annet og mer objektivt syn på saken. Hvem vet, under gitte omstendigheter hva jeg ville ha gjort med lignende bakgrunn og i en lignende situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #11 Del Skrevet 23. juni 2004 Selvfølgelig, men vi som ikke har deltatt i dette har et annet og mer objektivt syn på saken. Hvem vet, under gitte omstendigheter hva jeg ville ha gjort med lignende bakgrunn og i en lignende situasjon. Men vi har da ikke en objektiv innsikt i hvorfor noen er villig til å gå så langt for sin sak? Kanskje det er letter å forstå, lettere å gå i oss selv og se hva vi eventuelt gjør galt, hvis vi var villig til å ta til oss denne innsikten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. juni 2004 #12 Del Skrevet 23. juni 2004 Når okkupanter går inn å tar over ett land med krig og drap og voldeligheter, og bestemmer hvem som skal styre det og hvordan det skal styres (selv om okkupanten ser på det som det beste for landets innbyggere) så BLIR de ikke populære, DET må til og med nordmenn som aldri har blitt utsatt for værre en en frekking på byen forstå!! En krigssituasjon og at landet sitt er okkupert av fremmede med helt annen tro, kultur og meninger, det kan vi faktisk ikke forstå hvordan oppleves før vi har opplevd mer en det vi har i fredelige norge! Herregud, folk HER er redd for at "muslimene skal ta over landet vårt" og mener at de burde skytes og fjernes, og det i ett så fredelig og stødig land som norge, men såpass fredelige og rolige innvandrere vi har her, de slipper ikke en bombe engang! Også klarer vi ikke å forstå at ekstremister i ett land som faktisk trues med AKKURAT det ekstreme nordmenn er redd for, GJØR noe????? Jeg synes selvfølgelig det er tragisk det som skjer, men ingen får stoppet noe dersom vi bare jatter rundt om "bli kvitt naziene" og tåpelige utsagn som bare viser totalt mangel på forståelse for hva som skjer og hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #13 Del Skrevet 23. juni 2004 Men vi har da ikke en objektiv innsikt i hvorfor noen er villig til å gå så langt for sin sak? Kanskje det er letter å forstå, lettere å gå i oss selv og se hva vi eventuelt gjør galt, hvis vi var villig til å ta til oss denne innsikten? Tommer'n er dyp i dag. Har vi ikke en objektiv insikt i hvorfor noen er villige til å gå langt i en sak? Jeg vil si at jeg/vi har det, hvis jeg/vi bare får satt meg inn i bakgrunnen til personene og hva det gjelder. Men selvfølgelig, objektivt sett eksisterer ikke objektivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #14 Del Skrevet 23. juni 2004 Tommer'n er dyp i dag. Har vi ikke en objektiv insikt i hvorfor noen er villige til å gå langt i en sak? Jeg vil si at jeg/vi har det, hvis jeg/vi bare får satt meg inn i bakgrunnen til personene og hva det gjelder. Men selvfølgelig, objektivt sett eksisterer ikke objektivitet. Tommer'n er dyp i dag? psh, hva slags kommentar er det? Du får komme innom livsyn og religion så kan vi ta dype uflørtete filosofiske diskusjoner. Er alltid klar for det. Nei, jeg tror nordmenn generelt sitter inne med lite innsikt i hvordan det føles å være undertrykt. Den første reaksjonen til mange er hvor ekkelt, grotesk og primitivt det er. Vel det er slik krig er, og i krig dør uskyldige. Her ser man bare hva som skjer. At en amerikansk bombe feilaktig dreper noen ti-talls sivile ser vi ikke, og vi fordømmer det ikke på samme måte, fordi media er ikke der og dekker det. Mange mennesker trenger visuell stimuli for å føle, for å avsky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. juni 2004 #15 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg er også uenig med innvasjonen av Irak. Derimot hadde ikke disse terroristene hatt invasjonen som unnskyldning hadde de funnet på en annen unnskylding og gjort noe annen terror, for å fortsette sin rasiste/fascistiske virksomhet. Å skylde dette på USA blir for dumt. Al-Qauda er rasisitiske mot alle som ikke tror på Islam, men Islam har ingenting med Al-Qauda å gjøre, bare så det er sagt. Men hvorfor kan vi ikke bare innse at Al-qaida er en fascistisk terror-organisasjon med lik linje som Nazismen? Hevde noe annet er bare sprøyt. Ser det er mange politiske korrekte her, som unnskylder disse gissletakerne. Det er derimot ingen unnskyldning for å gjøre det dem har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juni 2004 #16 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg er også uenig med innvasjonen av Irak. Derimot hadde ikke disse terroristene hatt invasjonen som unnskyldning hadde de funnet på en annen unnskylding og gjort noe annen terror, for å fortsette sin rasiste/fascistiske virksomhet. Å skylde dette på USA blir for dumt. Al-Qauda er rasisitiske mot alle som ikke tror på Islam, men Islam har ingenting med Al-Qauda å gjøre, bare så det er sagt. Men hvorfor kan vi ikke bare innse at Al-qaida er en fascistisk terror-organisasjon med lik linje som Nazismen? Hevde noe annet er bare sprøyt. Ser det er mange politiske korrekte her, som unnskylder disse gissletakerne. Det er derimot ingen unnskyldning for å gjøre det dem har gjort. Det er ikke snakk om å være politisk korrekt, men å ta ut bjelken før man starter å titte rundt seg. Usa provoserer unødvendig, og selv krigen deres mot terrroren har ikke begrenset terroren. Virker nesten som terroren har økt, ikke minsket. Usas øye for øye, tann for tann politikk er ikke det beste for resten av verden. Men hey, det er jo ikke i usa terroren lenger inntreffer. Ja, jeg fordømmer slike handlinger, og Al-Qauda er ekstreme, men alt har en årsak, og vestens nærmest imperialistiske kulturelle påvirkning faller ikke i god jord hos mange. Det er noe vi alltid må leve med, og mest sannsynlig krige for. Vi må ikke tro vi er uskyldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. juni 2004 #17 Del Skrevet 23. juni 2004 I og for seg enig. Men jeg tror ikke den EGENTLIG årsaken her er USA og innvasjonen. Men innvasjonen er et påskudd for noe de alikevel ville ha gjort. (Selvfølgelig ikke kidnappet utlendinger i Irak, men gjort annen terror). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. juni 2004 #18 Del Skrevet 23. juni 2004 I og for seg enig. Men jeg tror ikke den EGENTLIG årsaken her er USA og innvasjonen. Men innvasjonen er et påskudd for noe de alikevel ville ha gjort. (Selvfølgelig ikke kidnappet utlendinger i Irak, men gjort annen terror). Hvis du lurer på hvorfor BinLaden mente som han mente...så kan jo du lese hva han skrev selv... hans egen forklaring... Why did they attack us in New York and Washington? If Sharon is a man of peace in the eyes of Bush, then we are also men of peace!!! America does not understand the language of manners and principles, so we are addressing it using the language it understands. også videre... As for the first question: Why are we fighting and opposing you? The answer is very simple: (1) Because you attacked us and continue to attack us. ...You steal our wealth and oil at paltry prices because of you international influence and military threats. This theft is indeed the biggest theft ever witnessed by mankind in the history of the world. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 23. juni 2004 #19 Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, det er forferdelig, men er likevel tildels enig med Waco. Og hva har det med nazisme å gjøre uansett...? Islams fundamentalisme er så og si det samme som nazisme. Kanskje det var det hun mente? Men hva som skal gjøres? Ikke vet jeg, orker ikke å lese så mye om dette. Blir så sinna :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. juni 2004 #20 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg er en han da . Men..Bin-Ladens forklaring eller ikke. Grunnen er at Bin-Laden og Al-Qauda er rasister. Påskuddet er USA's støtte til Israel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå