Gå til innhold

Hvitløkslukt...

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg elsker hvitløk, men passer på å være litt forsiktig med å spise det i enkelte sammenhenger. Hvis jeg skal være sammen med masse mennesker eller noe.

Har forresten lært av Trond Moi at man ikke skal bruke hvitløkspresse, for når hvitløken presses blir ånden værre.

Egentlig syns jeg det skal innføres en lov som sier at det er påbudt for alle å spise hvitløk hver dag, så er det ingen som kjenner at det lukter av hverandre heller. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sinktabletter hjelper mot hvitløksånde' date= foresten.

Mulig det, men sinktabletter smaker aldeles kvalmende, og konsistensen er likeså. Da lukter jeg heller hvitløk. :-?

Skrevet

Jeg lukter det veldig fort hvis noen har spist hvitløk - og det lukter ikke godt nei!

Lar være å spise hvitløk hvis jeg skal noe spesielt dagen etterpå, men ellers så bryr jeg meg ikke så mye.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jada, det finnes. Kjøpte mine i helsekostbutikk.

Gjest Gjesta
Skrevet

*noterer sinktabletter*

Må det forresten være sånne du svelger ned, eller er tygge/sugetabletter det samme. Har sånne sugetabletter, kanskje de fungerer?

Det hadde kanskje vært en ide ja, og pålegge alle å spise hvitløk hver dag så lukten ikke merkes ja...Det hadde jeg likt!

K

Gjest GreenSky
Skrevet

Må det forresten være sånne du svelger ned, eller er tygge/sugetabletter det samme. Har sånne sugetabletter, kanskje de fungerer?

Begge deler funker. :-)

Skrevet

Gammel hvitløk gir større tendenser til hvitløksånde enn fersk.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvitløk blandet med melkeprodukter (rømme, ost...) gir verst lukt. Selv synes jeg det hjelper hvis jeg drikker mye vann i ettertid, slik at lukten skylles ut av kroppen.

Men hvitløkslukt plager meg ikke i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...