Gå til innhold

Handler alt om sex?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen noen år nå. Gjennom hele forholdet har vi hatt sex 1-2 ganger i mnd. Han kunne gjerne tenkt seg mer, men han vet at jeg sliter med sexlyst etter at jeg avsluttet en omfattende behandling for ett år siden. Ikke det, jeg har aldri vært den med mye sexlyst uansett. Jeg søker nærhet til han på andre måter, vi kommuniserer og samarbeider veldig godt. Vi flørter mye, kysser, og sier vi elsker hverandre hver dag. Vi legger oss aldri sinte, og gir hadenuss hver dag før vi drar på jobb. Samlivet vårt totalt sett er svært stabilt og kjærlig. Derfor blir jeg oppgitt når jeg ser tråder her inne hvor flere påstår at "slik og slik er aaaalt for lite for noen i den alderen", "forholdet må derav være et dårlig et", og blablabla. Jeg synes det er litt dumt at folk vurderer et forhold etter hvor mange ganger en hopper i høyet i løpet av en uke. Både jeg og samboer jobber mye, vi har et hus å holde i orden, jeg jobber både dag, kveld og natt. Det er rett og slett nok å holde på med, og jeg vil heller ha sex med han når jeg er avslappet og klarer å nyte det, fremfor å ta en kjappis bare av "pliktfølelse" fordi det er to dager siden sist. I og med at tilstanden min gjerne krever mer tid så er det også dette både jeg og samboer foretrekker.

Det er jo mye morsommere når begge er tilstede, og føler seg avslappet, eller?

Noen spørsmål til dere der ute:

Vurderer du/dere kvaliteten på samlivet deres ut i fra hvor aktivt sexlivet deres er?

Har du/dere pliktsex?

Synes du/dere at fokuset på sex har tatt litt av?

Anonymous poster hash: 9f790...9b0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vurdere aldri forholdet ut i fra hvor aktivt sexlivet er, men hvor bra og tilfredsstillende det er.

Jeg syntes det er viktig med fokus på god sex i forholdet. Det er viktig med sex for meg, da det er en måte å komme nær kjæresten min og være intim med han.

Jeg vil at begge skal være fornøyde uten å føle det er mangel på sex og uten å føle det er kjedelig sex osv.

Endret av Alja
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil heller ha GOD sex sjeldnere enn kjedelig og vanlig sex hver dag. Om vi har sex sjeldent og sexen er kjip, bekymrer jeg meg og tar det opp fordi det går utover det intime i forholdet.

Endret av Alja
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser vi er enig her Alja. Det er jo kvaliteten som teller i bunn og grunn (mener jeg da) :-) Blir bare litt bekymra for ungdom i dag, virker som om det er kvantitet som blir sett på som viktig.. Som om det ikke var nok prestasjonspress fra før av. Men godt å se det ikke gjelder for dere! :-)

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Alja, hvem er det på profilbildet ditt?

Anonymous poster hash: 36dd9...07f

AnonymBruker
Skrevet

Sex i et forhold er viktig.

Anonymous poster hash: 9dd02...1f7
AnonymBruker
Skrevet

Alja, hvem er det på profilbildet ditt?

Hun som spiller i gossip girl. Blake Lively

4cf0481bb517e01d52d381b11830c4d2_large.j

Skrevet (endret)

Alt handler ikke om sex, nei. Men det er litt som mat - et behov.

Kyssing, kosing og å si "jeg elsker deg" er ikke sex. Det kompenserer like lite for sex som en kopp te kompenserer for sult.

En gang i måneden ville ikke fungert for meg, ei heller noen mann jeg har datet.

Kvaliteten på samlivet er kvaliteten på samlivet - helheten. Ikke en spesifikk ting.

Jeg har aldri opplevd at sexen har forsvunnet, men hadde jeg opplevd at en mann sluttet å ta initiativ hadde jeg sett det som et varsku.

Nei, jeg synes ikke fokuset på sex har "tatt av". Det er ikke sterkere enn tidligere, folk har alltid tenkt like mye på sex, det er bare mer ok å prate om det enn for noen tiår siden.

Endret av Marie90
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er alt for mye fokus i samfunnet på hvordan alle andre mener at ditt sexliv skal være, ja. Hvis dere begge er fornøyde med sånn som dere har det, så er det ingen andre som bør fortelle dere at dere gjør for lite av ditt og gjør for lite av datt. Men jeg vil allikevel påstå at sex er viktig internt i et forhold. Det er viktig å være seksuelt kompatible for at ting skal fungere og man skal være fornøyd.

Så ja, kvaliteten på sex'en har alltid vært et viktig kriterie for hvordan jeg vurderer et samliv.

Ja, jeg har hatt "pliktsex" og det plager meg ikke. Men da får min ereksjon værsågod være hennes ansvar også, ikke mitt. Hun har å kåte meg opp først, dersom jeg ikke er helt "der" i utgangspunktet.

Ja, jeg syns fokuset på sex i samfunnet er alt for stort. Men ut ifra hva jeg har lest her på KG, og ei av de jeg har vært involvert med, så er det enkelte kvinner som ihvertfall burde prøve litt mer, i stedet for å uffe og æsje seg og bli furtne. Ihvertfall dersom målet er å holde på en fyr over tid. Men da snakker vi jo om tilfeller der en av partene er misfornøyde med tilværelsen, ikke hvordan samfunnet forøvrig mener at ens sexliv skal være.

Endret av evnukken
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det. Likevel lurer jeg, er det "pliktsex" (om du vil) eller god sex som er viktig? Er sex sex, eller er det en forskjell på de to? Mener du nærheten er like til stede, i begge alternativer?

Ikke meninga å plage deg med spørsmålene, synes bare dette er et interessant tema! :-)

TS.

Sex i et forhold er viktig.

Skrevet

Men du må da skjønne at andre kan ha større sexlyst enn deg/dere.

Jeg hadde ikke holdt ut om sex kun var 2 ganger i måneden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun som spiller i gossip girl. Blake Lively

4cf0481bb517e01d52d381b11830c4d2_large.j

Takk, nå har jeg nok stoff til å skrelle løken i natt :)

AnonymBruker
Skrevet

Så klart jeg forstår det! :-) Men jeg har også opplevd at vårt forhold har blitt vurdert som "dårlig" pga antall ganger vi har sex pr mnd. Og at folk har en tendens til å "belære"oss med at det rett og slett er for lite for oss når vi er i den alderen vi er i (20-årene). Må innrømme at jeg stusser litt da. Og blir overrasket over venninner som oppgitt forteller at de hadde sex med kjæresten kvelden før selv om de ikke hadde lyst overhode, og ikke var kåt. Det på grunn av at det var noen dager siden sist.

TS.

Men du må da skjønne at andre kan ha større sexlyst enn deg/dere.

Jeg hadde ikke holdt ut om sex kun var 2 ganger i måneden.

Skrevet

Du skriver jo selv at han gjerne kunne ha tenkt seg mer, men senere skriver du at du og partneren din er "fornøyde" slik det er nå. Det du har skrevet går litt mot seg selv når en av partene gjerne vil ha mer sex selv om han klarer seg med det han har nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ser at det kan virke litt motsigende. Altså, jeg har en tilstand pga medisinsk behandling som gjør at sexlyst er svært lav, samt at samleie kan medføre en del smerter. Det er mye derfor vi har så sjelden sex, men vi var heller ingen duracellkaniner før den tid :-P Når vi har sex er det herlig, men det avhenger av at vi har god tid og at kroppen min får slappe av. Så både jeg og han ER fornøyde med KVALITETEN på sex'n, det er bare at det ikke er så ofte :-) Men pga at det er så godt hver gang, så klarer vi oss med å ha sex sjeldnere.

Ts.

Du skriver jo selv at han gjerne kunne ha tenkt seg mer, men senere skriver du at du og partneren din er "fornøyde" slik det er nå. Det du har skrevet går litt mot seg selv når en av partene gjerne vil ha mer sex selv om han klarer seg med det han har nå.

Skrevet

Noen spørsmål til dere der ute:

1) Vurderer du/dere kvaliteten på samlivet deres ut i fra hvor aktivt sexlivet deres er?

2) Har du/dere pliktsex?

3) Synes du/dere at fokuset på sex har tatt litt av?

1) Nei, det vurderer jeg utfra en total hvor sex er av ingrediensene. Men en relativt viktig ingrediens, selv om andre ting er viktigere. Kvaliteten er viktigere enn kvantiteten.

2) Har aldri følt noen plikt til å ha sex med typen, så nei.

3) I noen sammenhenger helt klart. Noen ganger høres det ut som et forhold næmrest er 100% sex basert og dersom ikke begge partner blir med på alt som måtte finnes av seksuelt repertoar så bør man gå fra hverandre. For ikke å snakke om et snodig høyt fokus på størrelse og utseende på kjønnsorganer. Sånn er ikke virkeligheten for meg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg ser at det kan virke litt motsigende. Altså, jeg har en tilstand pga medisinsk behandling som gjør at sexlyst er svært lav, samt at samleie kan medføre en del smerter. Det er mye derfor vi har så sjelden sex, men vi var heller ingen duracellkaniner før den tid :-P Når vi har sex er det herlig, men det avhenger av at vi har god tid og at kroppen min får slappe av. Så både jeg og han ER fornøyde med KVALITETEN på sex'n, det er bare at det ikke er så ofte :-) Men pga at det er så godt hver gang, så klarer vi oss med å ha sex sjeldnere.

Ts.

Jeg reagerer bare på at du kan snakke for han også når du sier at dere er "fornøyde" når du i tillegg sier at han helst skulle ønsket at dere hadde mere sex.

Om samlivet kun omhandler kvaliteten på sex NÅR dere har sex, så kan man jo si at sexlivet er fantastisk selv om man har sex kun 1 gang i året, men på denne gangen så er den helt himmelsk høyt?

Kan jo svare på spørsmålene dine.

1. Vurderer du/dere kvaliteten på samlivet deres ut i fra hvor aktivt sexlivet deres er?

2. Har du/dere pliktsex?

3. Synes du/dere at fokuset på sex har tatt litt av?

1. Nei. Kvaliteten på samlivet defineres av mange ting forutenom sex. Men skal jeg vurdere sexlivet i samholdet så er hyppighet her også viktig.

2. Pliktsex er da ganske vanlig, så ja. Dvs, at jeg har blitt "mast" til å ha sex selv om jeg i utgangspunktet har vært sliten og sagt nei, men lysten kommer som regel i akten slik at jeg aldri har "angret" på at jeg gav etter i ettertid.

3. For min egen del så nei. Jeg er glad i sex og syns fokus rundt det er helt ok. Nå har jeg aldri opplevd at det har blitt for mye sex heller så det ligger kanskje noe der.

Endret av Timza
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet du hva. Jeg snakker ikke for han på noe som helst måte i den forstand at jeg tillegger han meninger jeg selv har. Vi snakker jo med hverandre, og også ang tilstanden. Han uttrykker at det er synd jeg sliter sånn, men at vi har det fint likevel. Jeg brukte så lang tid etter behandlingen på å stresse over dette, og hadde konstant dårlig samvittighet. Det var da han som satt seg ned med meg og forklarte at jeg måtte roe ned, og at det ble når det ble. Selv om han gir uttrykk for at han gjerne kunne tenkt seg litt mer fra tid til annen, så er vel ikke dette ensbetydende med at han er ufornøyd. Situasjonen er da litt mer nyansert enn som så, da man må se det i sammenheng med alt annet.

TS.

Jeg reagerer bare på at du kan snakke for han også når du sier at dere er "fornøyde" når du i tillegg sier at han helst skulle ønsket at dere hadde mere sex.

Om samlivet kun omhandler kvaliteten på sex NÅR dere har sex, så kan man jo si at sexlivet er fantastisk selv om man har sex kun 1 gang i året, men på denne gangen så er den helt himmelsk høyt?

Kan jo svare på spørsmålene dine.

1. Nei. Kvaliteten på samlivet defineres av mange ting forutenom sex. Men skal jeg vurdere sexlivet i samholdet så er hyppighet her også viktig.

2. Pliktsex er da ganske vanlig, så ja. Dvs, at jeg har blitt "mast" til å ha sex selv om jeg i utgangspunktet har vært sliten og sagt nei, men lysten kommer som regel i akten slik at jeg aldri har "angret" på at jeg gav etter i ettertid.

3. For min egen del så nei. Jeg er glad i sex og syns fokus rundt det er helt ok. Nå har jeg aldri opplevd at det har blitt for mye sex heller så det ligger kanskje noe der.

Skrevet

For meg så handler et forhold om sex. Selvsagt ikke bare sex!, men å være i et forhold og ha sex en til go ganger i måneden hadde vært så lite tilfredstillende at det hadde ikke vært godt for noen å være i hus med meg! Nok sex = pusekatt. Lite sex/ ingen sex/ dårlig sex = nightmare from Hell

Skrevet

Hvor ofte andre par har sex er for meg veldig irrelevant. Jeg er for tiden singel, men har forhold bak meg. For meg er sex veldig viktig og dealbreaker hvis det ikke fungerer, men vi snakker allikevel om store forskjeller, det meste kan jobbes med.

1. Nei, livet går i bølgedaler, så jeg forventer ikke at jeg kommer til å ha sex på daglig basis resten av livet. Det er dog viktig for meg at jeg ikke ender opp med en som foretrekker vaniljesex en gang annenhver uke. Ikke at det er noe galt i det, men det er langt fra det jeg ønsker selv. Syns utgangspunktet skal være så likt som mulig.

2. Nei, ikke mer enn at jeg enkelte dager har trengt mer overtalelse enn andre. Lav sexlyst sliter jeg ikke med, så det skal ikke så mye til stort sett. Men går aldri hele veien hvis jeg ikke har lyst, det er sånn man kødder til hodet sitt det.

3. Nei, ikke for min del. Jeg reagerer mer på kroppsfokuset. Du må være så så stor og så så lang og trang. Variasjoner er jo noe av det herligste med menneskeheten, og jeg skjønner ikke helt hvordan det går seg til at man får så klare preferanser at ingenting annet fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...