Gå til innhold

Hvor ofte går din vaskemaskin?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Syns vaskemaskinen går i ett jeg da, men tror nok noen her har flere vasker enn meg :wink: Foreløpig går den ca 7 ganger i uka og vi har en stor god vaskemaskin så kanskje det ikke er så lite alikevel...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 2 voksne og 3 barn og jeg kan vaske 2-3 ganger om dagen. Jeg vasker ikke 1-2 plagg da sparer jeg opp til en maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

To voksne og ett barn på fem. Veldig ca da men... ca en hvitt tøy vask i uka, under en vask av håndklær og sengetøy og ett par farget tøy til vask. I uka.. Altså det blir veeeel... fire vask i uka! Ikke mer???

Men er det skift på sengetøy blir det vel en mer i uka. Noen ganger ved mye skittentøy, så blir det vel toppen eller to i tillegg..

:klø:

vet ikke om jeg skjønte noe selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 aktive voksne' date=' og vaskemaskina går vel nesten daglig. Blir mye håndklær og treningstøy.[/quote']

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som må bruke fellesvaskeri?

Vi vasker vel kun en gang i uken ca. siden det ofte er fullbooket i vaskeriet når vi er hjemme.

Da får vi unna en tre-fire store maskiner, og bruker tre timer på hele seansen (får ikke gjort stort annet enn å løpe opp og ned i kjelleren i løpet av den tiden føler jeg).

Gjett om jeg gleder meg til den dagen jeg får egen maskin!

Det er pyton å ikke kunne få vasket noe man søler på med det samme, eller kunne sette på en maskin når man har skiftet på sengen.

Fordelen er gratis tørketrommel. Det er veldig deilig å slippe vått tøy i hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

2 voksne, som trener tilsammen 6 ganger i uka.

Vasker ca 2 i uka, noen ganger 3. Liker best å vake fulle maskiner. Vaker hvitt, lyst og mørkt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som må bruke fellesvaskeri?

Nei, jeg unngår fellesvaskeri. Jeg synes det er tungvindt og liker ikke å måtte vaske til en bestemt tid istedet for når det passer meg, og har ofte hørt om problemer med at de før deg ikke blir ferdig i tide, at det er skittent osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi er to voksne, og jeg vil tro jeg vasker ca 5 maskiner i uka.

Pleier å vaske et par-tre maskiner når jeg først vasker, så jeg vasker på langt nær hver dag.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er åleine, og eg vaskar kanskje to gongar i veka. Deler opp i kvite skjorter, lyst, mørkt og kokvask. Innimellom blir det småvask av farga tøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er foreløpig bare to voksne, og hos oss går vaskemaskina ca 2 ganger i uka. Tre ganger de ukene vi vasker sengetøy. Men jeg må nok belage meg på å vaske atskillig mer så snart babyen har meldt sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Ikke så ofte som før, da kjæresten spillte fotball og trente to ganger per dag.. :roll:

Nå går den litt i skippertak, men ca to dager i uka og da vasker jeg to tre maskiner på rappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

Vi er to voksne. Vaskemaskinen går vel ca 1 gang om dagen, siden det er en del treningstøy ...( og for den som lurte, kommer ikke det fra meg, men fra sambo, som er veldig aktiv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går vaskemaskinen i skippertak. Det kan gå dager uten vask, men når jeg først setter igang, går maskinen 2-3 ganger ca 2 dager på rad. :)

Slik er det hos oss også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og maskinen går 1 gang pr dag.

Sambo trener to ganger pr.dag.

Tross en maskin om dagen ser vaskerommet ikke ut!! :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Vi er to voksne, begge to trener en god del. Men vi samler og sorterer tøyet, og vasker ikke mer enn kanskje 3-4 maskiner pr uke, maks. Denne uka har vi vasket to, og nå er det tomt for skittentøy (minus noen MØRKEBLÅ ullsokker, som kan få ligge for min del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og en baby og vasker vel minst en maskin om dagen, gjerne 2. Prøver å la vær å bruke den på søndager og andre helligdager ettersom det bor mange gamle folk i blokken her.

Under strømkrisen sist så prøvde vi å begrense antall vasker og vasket bare på lørdager. Da var vi bare 2 voksne og det gikk helt fint. Hadde like rene klær likevel, det krevde bare litt mer planlegging. (Og selvfølgelig en velfylt undertøysskuff, bra med håndklær, topper osv + en stor skittentøykurv.) Har også bodd i et land der vaskemaskin er mindre vanlig. Det var et slit uten like å vaske alt for hånd, var også strevsomt å varme opp vann, men jeg klarte å holde alt rent likevel. Vertinnen min ble riktig nok til slutt sur for at det alltid hang klær på tørk hos meg. Iflg henne var det heller ingen som vasket håret sitt hver dag :) der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...