Gå til innhold

Insektsbitt - edderkopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda, men hvis jeg må flytte må jeg flytte hjem til mamma, og da må jeg uansett kvitte meg med alt av møbler.. Håper det er lopper jeg!

Håper virkelig det er det.. Uff, begynner å bli ekkelt. Kjennes ut som om hele den siden av kroppen har hovnet opp egentlig, er skikkelig stiv hele veien fra hofta og opp til brystet. Er det noe jeg kan/burde smøre meg med for å få ned hevelsen om ikke annet?

Anonymous poster hash: 68818...34f

Jeg har ikke gjort noe med de, bare latt de være, så jeg vet ikke. Men kanskje noe aloe vera eller salve mot insektbitt hjelper. Dem har vel noe på apoteket.

Kommer det puss ut av bittene og eller? Sånn gul gugge? Det har det gjort hos meg før, men det var etter jeg hadde hatt de en stund da.

Vask alt sengetøy og slikt uansett da :) Jeg vet ikke hvordan det er hvis det er veggdyr, men når du har blitt kvitt lopper så er du kvitt dem. Her har de forsvunnet ganske raskt etter skift og vask av sengetøy osv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort noe med de, bare latt de være, så jeg vet ikke. Men kanskje noe aloe vera eller salve mot insektbitt hjelper. Dem har vel noe på apoteket.

Kommer det puss ut av bittene og eller? Sånn gul gugge? Det har det gjort hos meg før, men det var etter jeg hadde hatt de en stund da.

Vask alt sengetøy og slikt uansett da :) Jeg vet ikke hvordan det er hvis det er veggdyr, men når du har blitt kvitt lopper så er du kvitt dem. Her har de forsvunnet ganske raskt etter skift og vask av sengetøy osv.

Kom litt blank verk ut av den ene kulen tidligere, men frem til i går så var det sånn typisk myggstikk-kul, nå har det eksplodert bare iløpet av noen timer. Hvis du ser på de bildene jeg la ut tidligere her, så er det øverste fra to dager siden, det nederste fra i går, og nå er hele forbanna området hovent. Fantastisk. Aldri reagert på insektsbitt på denne måten før.. mister jo føringa i halve overkroppen her.. Smurte med sånn smertestillende salve som er beregnet på insektsbitt og hemoroider og milde brannsår, men det ser ikke ut til å fungere, burde ha satsa på aloevera alikevel tror jeg. :P

Skrevet

Du kan få fulgelopper uten å ha dyr også. Det holder med at du drar det med deg på klærna dine hvis du har gått fordi noe sånt i skogen eller no.

AnonymBruker
Skrevet

Spør fastlege eller apotek så får du kortisonsalve som demper ubehaget.

Har huseier samme problem?

Anonymous poster hash: b3d3c...d03

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøpte du sengen? Finner du dyr under madrassen?

AnonymBruker
Skrevet

Spør fastlege eller apotek så får du kortisonsalve som demper ubehaget.

Har huseier samme problem?

Har ikke hørt noe, og vil gjerne vaske over rommet skikkelig i tilfelle det er noe så enkelt som lopper før jeg tar opp alternativet med veggdyr for han. Han kommer til å hente inn tre skadedyr-firma og sende oss alle til isolasjon før jeg en gang har rukket å fullføre setningen liksom.

Hvor kjøpte du sengen? Finner du dyr under madrassen?

Ikea, er rammemadrass. Senga sto på høykant her for ikke så lenge siden for å skru fast en fot, så ingenting uvanlig da. Men skal gå over rommet skikkelig i morgen, vaske alle kroker og spraye ned med insektsspray, så skal undersøke alt det da.

Mistenker at jeg har en liten allergisk reaksjon siden hele høyre side av overkroppen er hoven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...