Gå til innhold

Damer som ikke tar initiativ

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er hvertfall enig med deg Valentino, i at det er uanstendig og billig av jenter og ha et utsvevende sexliv med tilfeldige og mange partnere. Jo færre, desto bedre, mener jeg også.

Kvinne 31 Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...

Nei, men dersom en jente for eksempel har vært i fire forhold på fem år så blir det vanskelig å overbevise meg at jeg skulle bety noe spesielt....

...

Det er vel ofte de mennene som puler rundt selv som ikke bryr seg om hvor mange kvinner har hatt. Det er vel kanskje sånn at billige barn leker best?

...

.... Det mest optimale for en kvinne er å ha en partner som kan sørge for henne og barnet slik at hun får formert seg. ....

Det er blandt annet disse holdningene som gjør at du antagelig skremmer vekk mange flotte kvinnfolk Valentino!!

Og det er disse holdningene som gjør at jeg ikke gidder diskutere med deg, fordi du lever i en tidsalder jeg ikke forstår fordi jeg lever i 2004. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall enig med deg Valentino, i at det er uanstendig og billig av jenter og ha et utsvevende sexliv med tilfeldige og mange partnere. Jo færre, desto bedre, mener jeg også.

Kvinne 31 Oslo

gjelder dette også menn?

Har forsåvidt forsøkt å spørre om dette før, men får liksom aldri svar på akkurat det??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

gjelder dette også menn?

Har forsåvidt forsøkt å spørre om dette før, men får liksom aldri svar på akkurat det??? :klø:

Jeg syns det er like "ille" begge deler. Jeg syns ikke det står så mye respekt av f.eks Rune Rudbergs 1000 "erobringer". Jeg hadde fått mer respekt om han klarte å styre unna "fristelsen" for de masete groupisene.

Jeg vil ikke blande meg oppi andres liv sånn sett, de får leve som de vil. Men jeg kunne ikke tenkt meg ei dame som har mistet tellinga i antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

gjelder dette også menn?

Ja, det gjelder også menn. Ellers blir jeg forbanna av tankegang om at jenter nærmest skal med hengelås rund beina. Heldigvis er samfunnet i ferd med å forandre seg, men fordommene henger desverre igjen hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er fair nok Rattlesnake. Jeg hadde bare en liten tanke om at det hovedsakling var kvinner som skulle holde seg dydige mens menn kunne gjøre som de ville. den holdningen er i min verden utgått på dato.

men jeg tror stort sett slike ting går seg til, jeg har ikke seriøst blitt interessert i noen som har hatt problemer med min fortid, og det har ikke bare vært menn som har ligget rundt jeg har vært sammen med.

Det kommer mer an på hvem man er, ikke hvor mange man har ligget med.

Dersom man ikke liker kvinner eller menn som har ligget rundt, hvor ofte er det da at dere treffer slike mennesker og blir interessert i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Dersom man ikke liker kvinner eller menn som har ligget rundt, hvor ofte er det da at dere treffer slike mennesker og blir interessert i dem?

*kremt* Her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Greia er vel at vi ikke trenger å treffe så mange å bli interessert i..hehe.

Jeg har jo ikke spurt alle jeg har fått øyekontakt og hvor det har vært flørting, men har ikke inntrykk av at så mange ligger med så utrolig mange, ikke de jeg omgåes med ihvertfall. Tror de fleste kan telle antall på en, eller ihvertfall to hender.

Jeg tror det er litt forskjellige steder folk sjekker på også. De som er opptatt med å få seg et ligg, går ut på byen og sjekker. Det har derimot vist seg at de fleste finner hverandre på skole eller jobb, av de forholdene som blir seriøse. Man får lettere inntrykk av hva slags personer møter når man ikke bare treffer dem dritings på byen. Jeg tror med, fare for å generalisere, at man ikke finner de som er "seriøse" i mine øyne ute på byen. Så man bør i så måte være på "riktig" arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere seksualpartnere en du nok ville likt, men er allikevel enig med deg i at ikke byen er stedet jeg vil finne mannen jeg kommer til å dele livet med!

Det som nemlig er mitt tilfelle er at jeg TIDLIGERE sjekket på byen og ikke var ute etter noe seriøst, DA var byen ypperlig sjekkested! Men dette er jo mange år siden, antall sekspartnere blir ikke mindre, men jeg som person har jo endret meg og er ute etter andre verdier og seriøsitet.

Det er jo det som er, selv om man i sin tidligere ungdom var useriøs (og ja, jeg var det, rett og slett fordi jeg ikke ØNSKET ett seriøst forhold, av ulike grunner), så kan man være ett minst like seriøst menneske flere år etterpå, bare med en annen erfaring og fortid en de som ikke "lå rundt" i ungdommen.

Og GreenSky: dersom du ikke ønsker menn som har ligget rundt, men stadig treffer dem, liker du dem mindre når du får vite at de har hatt mange sexpartnere? går du fra dem med en gang? Hva gjøre dere når dere virkelig liker ett menneske, kanskje til og med er forelsket, også finner ut at de ikke når deres idealer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Og GreenSky: dersom du ikke ønsker menn som har ligget rundt, men stadig treffer dem, liker du dem mindre når du får vite at de har hatt mange sexpartnere? går du fra dem med en gang? Hva gjøre dere når dere virkelig liker ett menneske, kanskje til og med er forelsket, også finner ut at de ikke når deres idealer?

Det er dillemmaet mitt, ja. Sitter å vurderer om jeg skal skrive en tråd om det. Jeg kommer ikke til å gå fra noen som har hatt mange sexpartnere. Men en liten stemme i hodet mitt sier: Hvorfor nøyer han seg med bare meg, han som er en person som elsker sjekkespillet, og har hatt en "haug"? Vil han ikke gå lei? (Og, nei, jeg visste ikke på forhånd at han hade en fortid som player)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg kommer ikke til å gå fra noen som har hatt mange sexpartnere. Men en liten stemme i hodet mitt sier: Hvorfor nøyer han seg med bare meg' date=' han som er en person som elsker sjekkespillet, og har hatt en "haug"? Vil han ikke gå lei? (Og, nei, jeg visste ikke på forhånd at han hade en fortid som player)[/color']

Men er det i fortiden han var en player eller er han det fremdeles?

det er jo ganske vesentlig om det er før eller nå, for folk forandrer seg (ihvertfall noen av oss :wink: ) i løpet av årene.

At han har hatt en "haug" og ikke interesserte seg for å binde seg for 5-10 år siden, sier jo i seg selv skrekkelig lite om hvordan han er nå?

Men er han sånn nå også, så ville jeg nok vært mer forsiktig.

(ville selv ikke vært sammen med en som lå med mange og hadde ons hver helg pr dags dato, rett og slett fordi jeg ikke tror han da er klar for å binde seg seriøst, det var ikke jeg den tiden jeg var slik, og på seg selv kjenner man andre....) :wink:

for meg er fortid fortid, den er viktig fordi den skaper erfaringer, men med erfaringer kommer også ny kunnskap og mange endrer seg opp igjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er snakk om "nå", altså ikke nå-nå, men rimelig nærme "nå" i tidsperspektiv. Dvs. rett før han traff meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er det nok litt vanskeligere ja, det kan jeg være enig med deg i!

(nei, jeg ville ikke blitt sammen med meg selv heller uten en viss skepsis i den perioden jeg hadde ons hver helg og så på sex på den måte jeg gjorde når jeg var yngre!)

men pleier/pleide han å bli sammen med dem, late som han var seriøs for så å lyve? eller har han hatt mye ons før han traff deg, altså at han aldri har gitt andre inntrykk av at det har vært noe seriøst heller?

for selv om man har ons "mens man venter" på en måte, så kan man jo helt sikkert være seriøs når man først finner en å satse på?

skepsis er sunt, men det er du som må velge om du skal stole på ham eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er blandt annet disse holdningene som gjør at du antagelig skremmer vekk mange flotte kvinnfolk Valentino!!

Det der er ikke mine holdninger i det hele tatt. Genforskere har kommet til den konklusjonen. Ikke min skyld det, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjelder også menn. Ellers blir jeg forbanna av tankegang om at jenter nærmest skal med hengelås rund beina. Heldigvis er samfunnet i ferd med å forandre seg, men fordommene henger desverre igjen hos mange.

En av mange grunner til at menn blir sjalu og ikke liker at parnteren er utro kommer av at mannen er redd han må bruke ressurser på å oppdra avkom som ikke tilhører han. Dersom han opplever dette vil han føle trang å kvitte seg med henne slik at ikke unødig tid går tapt.

En av mange grunner til at kvinner blir sjalu og ikke liker at partneren er utro kommer av at kvinnen er redd han skal stikke av slik at hun ikke klarer å oppdra barnet på egenhånd. Dersom hun opplever dette vil hun føle trang til å ikke satse på mannen av frykt for at han ikke bidrar til å sørge for å oppdra avkommet. Allikevel reserverer kvinnene retten til å pare seg med andre for å få tilgang til bedre gener.

Slik at det fungert i flere hundre millioner år. Det er ikke noe samfunnet har skapt, det ligger i vår natur. I blant andre raser spiser foreksempel hunnen hannen etter paringen.

Derav følger at menn som ønsker et forhold ikke vil ha jenter som kan risikere å få barn med en annen mann. På samme måte som jenter ikke tør satse på en mann som kan risikere å stikke av slik at hun blir alene.

Kjønnene er forskjellig. Å snakke om likestilling her blir latterlig. Mennesker, eller andre arter, er ikke kjønnsløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke mine holdninger i det hele tatt. Genforskere har kommet til den konklusjonen. Ikke min skyld det, vel?

så du mener helt ærlig å si at genforskere kan dokumentere følgende holdninger:

"-1- en jente for eksempel har vært i fire forhold på fem år så blir det vanskelig å overbevise meg at jeg skulle bety noe spesielt....

...

-2- Det er vel ofte de mennene som puler rundt selv som ikke bryr seg om hvor mange kvinner har hatt. Det er vel kanskje sånn at billige barn leker best?

...

-3- Det mest optimale for en kvinne er å ha en partner som kan sørge for henne og barnet slik at hun får formert seg. ...."

kan du vennligst vise til disse forskningsressultatene så er du snill, for helt ærlig så tror jeg ikke en døyt på deg! :wink:

Dette er dine holdninger, og jeg tror at det er noe av det som gjør at kvinner ikke vil ha slike "snille gutter" med holdninger som fordømmer kvinner som ikke er jomfruer ved ekteskap!!

men vis meg at jeg tar feil, vis meg at forskere har bevist at det er dette som er virkeligheten så skal jeg lære jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky

Hvorfor begynner du å trekke inn utroskap? Det er overhodet ikke relevant iht. til det jeg skrev ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Fot å spole tilbake i entråd som har har gått helt av sporet: Rooney, har du tenkt over hvorfor damer ikke tar initiativ?Det KAN jo være noe med mannen og hans respons eller mangel på sådan.En del menn kan være rimelig uinspirerende i senga.

Wham-bam-thank-you-ma`m er ikke akkurat noe som gjør en vill og kåt og leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wham-bam-thank-you-ma`m er ikke akkurat noe som gjør en vill og kåt og leken.

veldig enig her gitt...

(heldigvis er jeg per dags dato utstyrt med en kjæreste som tar hensyn, så da er sex gøy da :), iallfall stortsett!!)

En annen ting: har noen av dere som klager over kvinner som ikke tar initiativ prøvd å spørre damen hvorfor hun ikke gjør det? Kan det ha noe med manglende lyst å gjøre?! Lyst til å slappe av når dere menn "endelig" gir dere?? Eller!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Jeg har også en kjæreste nå som i aller høyeste grad inspirerer til nye måter å forføre, leke og nyte på.

Så kanskje dere som har jenter som aldri tar intiativ, skulle sette dere ned og tenke grundig over mulige årsaker, før dere tar en seriøs prat med damen om det...? Kanskje er det noe hun har lyst til å prøve, men er redd for å bli ledd ut/avvist/sjokkere...? Kanskje dere får dere en overraskelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...