Gå til innhold

Hvor stor sofa?


momo

Anbefalte innlegg

Hvor stor sofa har dere, og hvor mange og synes dere det er nok eller for mye.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har forelska meg i en 4 seters sofa, men hvis vi skal ha den blir det ikke plass til noe mer, kanskje en lenestol. Og jeg er redd det blir litt lite.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en buesofa med plass til 6 (selv om det vel neppe ville sitte mer enn 5 i den) pluss en stol og en skammel ved siden av. Hvis behov har vi plass til et par spisebordstoler til rundt bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har buesofa med plass til 6 vi også. Og en stol ved siden av :-) Synes det er nok, men når det er mye folk setter vi noen andre stoler fra spisestuen rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en moderne hjørnesofa med plass til 5-6 stk. Har ingen lenestoler i tillegg. Trenger vi mer sitteplasser tar vi frem spisestuestoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Vi har 3+2 og kan trekke fire spisestuestoler bort til stuebordet hvis det trengs. Har hatt enda flere rundt der før også. Der det er hjerterom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dujegvi2

trodde hjørnesofaer var avlegs jeg....men det er kanskje den som gir mest sitteplass? hvilken type buesalong har dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hjørnesofa i fargen saddle, med plass til 5-6 personer. Og når vi ikke har besøk, er sofaen stor nok til at begge kan ligge/sitte med bena oppi den mens vi ser på TV... Det synes jeg er kjekt... Og så er det brede, firkantede armlener på den, så den passer perfekt å ha laptopen på! :-)

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp...ype=0&Search=OK

Har ikke hatt plassproblemer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hjørnesofa med plass til 6 stk, ingen lenestoler i tillegg. Synes vi har god nok plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en treseter, en toseter og tilhørende stol. I den andre enden av stua har vi to stresslesser med hver sin skammel. Dette er nok for stort sett ethvert behov hos oss.

Det spørs jo hvor mange dere er selv, og hvor mye og hvor ofte dere får besøk.

I tv-stua har vi en bue-sofa med plass til 5-6 stk. Syns det er deilig å ha god plass her til å ligge eller på annen måte kveile seg sammen foran tv'n. Hater å sitte rett opp og ned foran tv - da "skal" man liksom slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 3-seter og en 2-seter som står mothverandre i en del av stua og det samme i et hjørne i en annen del.

Har to ganske lette lenestoler som brukes når vi trenger flere sitteplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende å kjøpe sofa som passer der du bor nå.....men det er ikke alltid like praktisk når man flytter. Vi hadde en stor 7-seters buesofa, kjempedeilig å sitte i, men umulig å møblere med på de forskjellige stedene vi bodde etterhvert. Nå har jeg gitt den bort, for den passet ikke noe sted. Skulle så VELDIG ønske at jeg den gangen hadde kjøpt to tresetere istedet. Det hadde gitt mye mer fleksibilitet nå, med en sofa i hver stue, på gjesterom eller kontor eller ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tre seter og to seter og en stol. Skjelden at vi fyller hele sofaen, men hvis det blir lite tar vi i bruk spisestuestolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to digre tresetere (som er kjempedeilige å ligge i :sove: ) og tilhørende lenestol i stua. I tillegg har vi to reclinere der. I tv-stua har vi treseter til far og deilig stressless til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aricept ulogga

Vi flytter imorgen, og skal handle møbler på mandag.

Stua vår er ganske liten, og kommer til å ende opp med 2 1/2 + 1 + 1 og to små minipaller. Skulle vi trenge flere sitteplasser kan vi ta stoler fra veranda eller kjøkken. Om det er nok vet vi ikke enda, siden vi ikke har hatt gjester der enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KATTAstrofe

Jeg har bare en 2-seter og en pall, og det er altfor lite, men jeg har ikke råd til mer foreløbig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene.

Jeg kom fram til att det var kanskje litt dumt med bare en 4 seter, sånn med tanke på hvor den skal stå i forhold til tv og det at jeg liker og se på de jeg prater med.

Men de har den samme sofaen i 3 seter og 2 seter og de kan kombineres til og bli hjørnesofa. Så da tror jeg at jeg går for en hjørnesofa løsning. Fant ut att det passa veldig godt der hvor den skulle stå.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...