Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg bestilte nylig et airbrushhjemmesystem på nettet. Jeg bestilte innen en dato satt som frist for introduksjonstilbudet. Dvs at varen kostet kr 3690, istedet for opprinnelig pris kr 4690. Jeg fikk bekreftelse på bestillingen, som skulle leveres innen 7 dager. Dessuten spurte de om det var en dato jeg absolutt måtte ha produktet innen, noe jeg sa var på fredag 25.06. Det gikk 10 dager, og jeg har enda ikke mottatt det. Derfor skrev jeg en mail hvor jeg etterspurte forsendelsen. Da fikk jeg svaret at "pga mye pågang i slutten av introduksjonsperioden, så ble lageret tomt. Nå koster produktet kr 4690, og vi sender det fredag". De krever altså at jeg betaler kr.1000 mer enn avtalen, i tillegg til at de sender det på den datoen jeg sa at produktet MÅTTE være kommet frem! Hva er dette? Jeg ble fly forbannet, og dro frem brudd på avtaleloven og forbrukerkjøpsloven og hele pakka, og stilte det ultimatum at dersom jeg ikke fikk produktet til lik pris som avtalt, og levert innen den satte fristen, så var det et brudd på avtalen, som gjør at jeg kan trekke meg. Har jeg rett når jeg sier at det er et brudd på avtalen? Ååå, får så lyst til å saksøke dritten ut av denne useriøse virksomheten. Det at de tydeligvis ikke hadde sagt fra om at prisen nå var kr 1000 dyrere, at de bare hadde tenkt til å sende det på fredag, er jo helt absurd! Hadde ikke jeg etterspurt varen, hadde jeg aldri fått beskjed om det engang. Hva synes dere? Høres dette ut som en profesjonell virksomhet, som opererer etter loven? -Hilsen sint 19 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #2 Del Skrevet 22. juni 2004 Høres snuskete ut. Sjekk denne loven (angrerettloven): http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html Den gir gode muligheter for å angre på kjøpet og avbryte, slik at du ikke kjøper. Sjekk også nettsiden Forbrukerportalen: http://forbrukerportalen.no/ Har ofte gode tips og forklaringer om rettigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #3 Del Skrevet 22. juni 2004 Oi! hehe, representanten fra firmaet sendte meg akkurat en mail, der han beklaget en skrivefeil i mailen. "såklart skulle jeg får varen til avtalt pris". Jaja, da har jeg nok engang lagd en sak av ingenting. Men men, var ikke mitt problem at de skrev feil da. Hvem som helst ville vel blitt fly forbanna dersom de leste noe sånt. Hehe, nå må jeg krype litt til korset, for makan til sint mail som jeg sendte skal man lete lenge etter... -Ikke såå sint 19 åring lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 22. juni 2004 #4 Del Skrevet 22. juni 2004 Skrivefeil, du liksom. Tviler jeg sterkt på. Var sikkert et forsøk på å lure 1000 kroner mer ut av folk. Hadde du ikke skrevet såpass sinna mail, så hadde nok prisen blitt den høyeste, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #5 Del Skrevet 22. juni 2004 Det der var nok ingen skrivefeil Enten var det en udugelig ansatt eller så var det forsøk på juks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #6 Del Skrevet 22. juni 2004 De kan IKKE kreve deg for 1000 ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #7 Del Skrevet 22. juni 2004 De kan IKKE kreve deg for 1000 ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #8 Del Skrevet 22. juni 2004 De kan IKKE kreve deg for 1000 ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #9 Del Skrevet 22. juni 2004 De kan IKKE kreve deg for 1000 ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå