AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #21 Skrevet 26. juni 2014 For noen kommentarer.. Selv har jeg ikke ventet så lenge med sex og er heller ikke like gammel som deg, men hvis du ikke vil ha sex før ekteskapet må du bare holde deg målbevisst. Jeg kan forstå ditt problem med å finne en som ligger på ditt "nivå", men har du prøvd å date nordmenn, eller er dette uaktuelt for deg? Anonymous poster hash: 73b80...783 Også har det seg slikt at jeg vet norske menn forventer å ha sex i et forhold...gjerne med en gang og. Anonymous poster hash: 96f8c...774
OlaP Skrevet 26. juni 2014 #22 Skrevet 26. juni 2014 (endret) Jeg er ei 29 år gammel jenta, med høy utdanning, får alltid høre at jeg er pen og sexy, bra jobb, sosialt, utadvent, men jomfru. Jeg kommer fra en religiøs familie (muslimer), jeg har blitt oppdratt med høy moral. Jeg kunne aldri tenk meg å ha sex utenfor ekteskap, og det skal jeg gjøre alt i min makt for å ikke gjøre det. Men her er saken, jeg finner ikke den rette!!! Det er så utrolig vannskelig å finne en jeg liker for å gifte meg med han. Synes de som ber meg ut, er personer som ligger flere hak under meg, både mentaliteten og kulturen. Ikke nok med det faktumet at jeg ikke får dekket mine mentale behov (kjærlighet osv) får jeg heller ikke dekket den fysiske behovet. Jeg merker at jeg begynner å få store behov for nærheter. Noen som har ventet så lenge med sex? og hvordan klarte dere det? Anonymous poster hash: 96f8c...774 Er det norske menn eller arabiske du leter etter? Om det er norske vil jeg spørre deg følgende; kjenner du norsk mentalitet, har du satt deg inn i den? Har du lest norske bøker for å forstå hvordan vi tenker og ikke bare hva du ser med dine egne øyne ut fra dine egne referanser. I prinsippet skal det være mulig for det å finne en likeverdig. Jeg skal ikke rakke ned på din kultur, for den fungerer fint for mange muslimer. Men du må lære deg å kjenne dybden i en annen kultur for å være i stand til å vurdere din egen kultur i forhold til andres. Dersom du åpner deg mer for andre, vil ting løse seg ganske greit vil jeg tro. Men du må sikkert også lete en god stund før du finner en som passer, for det må alle. Søk etter andre med samme utdannelsnivå som deg selv, de vil normalt være rimelig oppegående. Om det er nærhet du trenger, må du nok justere litt på hva du anser for å være moralsk riktig. Jeg sier ikke at du skal ha sex med hvem som helst, men du kan jo prøve å kose litt med noen du liker. Det er ikke sikkert at tankesettet ditt fungerer 100% bra i praksis i Norge. Kanskje heller ikke i andre land. En kultur er et sett med tanker og handlinger som er relativt felles for en befolkning, og som gir deg mye av det du har av behov. En kultur skal derfor tas på alvor, selv om det er mange nyanser innenfor en kultur. Endret 26. juni 2014 av OlaP 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #23 Skrevet 26. juni 2014 Ingen nordmenn har spurt meg ut faktisk.. får alltid høre at de tror ikke jeg kommer til å si ja. Og ofte kunne jeg sagt ja.. Anonymous poster hash: 96f8c...774 Det er vel en grunn til at de ikke tror du kommer til å si ja. Da er det nesten noe med deg selv du må arbeide med. Men hvorfor kan ikke du ta kontakt med dem? Anonymous poster hash: fcb0d...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #24 Skrevet 26. juni 2014 Ingen nordmenn har spurt meg ut faktisk.. får alltid høre at de tror ikke jeg kommer til å si ja. Og ofte kunne jeg sagt ja.. Anonymous poster hash: 96f8c...774 Motsier ikke du deg selv nå? Du sier du kommer fra en sterk religiøs familie som jeg da regner med praktiserer islam etter boka. Hvordan kan du da si ja til en nordmann som ikke er muslim? For en muslim kan ikke gifte seg med en ikke-muslim. Anonymous poster hash: 2e561...b04 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #25 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er 25 år og jomfru. Er ikke muslim, men identifiserer meg med mange av de islamske verdiene. Er ikke interessert i sex utenfor ekteskapet og venter gjerne i flere år. Jeg har fått mange tilbud og har hatt kjærester, men det var ingen av dem jeg så for meg kunne være noe ekteskapsmateriale. Jeg vil heller dø jomfru enn å ha sex med noen som ikke elsker meg og jeg ikke har noe følelsesmessig bånd med. Klart, man savner jo nærhet, men alternativet er å føle seg som et skittent allemannseie som horer rundt, så jeg syns det er verdt å vente. (Sier ikke at andre er skitne, men det er sånn jeg hadde følt meg selv) Anonymous poster hash: 698e0...59b
jojo66 Skrevet 26. juni 2014 #26 Skrevet 26. juni 2014 Også har det seg slikt at jeg vet norske menn forventer å ha sex i et forhold...gjerne med en gang og.Anonymous poster hash: 96f8c...774 Tøv! Det forventer vi ikke, muslimske menn forlanger det. Det er en tråd her om en pakistansk mann som nekter å pule dama si i ræva, har han høy nok moral for deg?, spør hi om du kan få han da vel. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #27 Skrevet 26. juni 2014 Også har det seg slikt at jeg vet norske menn forventer å ha sex i et forhold...gjerne med en gang og. Anonymous poster hash: 96f8c...774 Dette var fryktelig generaliserende. Hvordan er det du vet dette da egentlig? Har du vært ute med alle norske menn? Anonymous poster hash: fcb0d...7e9 1
Loka85 Skrevet 26. juni 2014 #28 Skrevet 26. juni 2014 Er det norske menn eller arabiske du leter etter? Om det er norske vil jeg spørre deg følgende; kenner du norsk mentalitet, har du satt deg inn i den? Har du lest norske bøker for å forstå hvordan vi tenker og ikke bare hva du ser med dine egne øyne ut fra dine egne referanser. I prinsippet skal det være mulig for det å finne en likeverdig. Jeg skal ikke rakke ned på din kultur, for den fungerer fint for mange muslimer. Men du må lære deg å kjenne dybden i en anne kultur for å være i stand til å vurdere din egen kultur i forhold til andres. Dersom du åpner deg mer for andre, vil ting løse seg ganske greit vil jeg tro. Men du må sikkert også lete en god stund før du finner en som passer, for det må alle. Søk etter andre med samme utdannelsnivå som deg selv, de vil normalt være rimelig oppegående. Om det er nærhet du trenger, må du nok justere litt på hva du anser for å være moralsk riktig. Jeg sier ikke at du skal ha sex med hvem som helst, men du kan jo prøve å kose litt med noen du liker. Det er ikke sikkert at tankesettet ditt fungerer 100% bra i praksis i Norge. Kanskje heller ikke i andre land. En kultur er et sett med tanker og handlinger som er relativt felles for en befolkning, og som gir deg mye av det du har av behov. En kultur skal derfor tas på alvor, selv om det er mange nyanser innenfor en kultur. Takk for seriøs svar, Ja jeg vet godt hvordan den norske kulturen fungerer. 98% av mine venninner er norske. Mine bestevenniner klarer ikke å forstå at jeg enda ikke har hatt sex, for jeg er ikke ellers så veldig praktiserende. Jeg takler bare ikke tanken på å gi "megselv" til en som jeg ikke er sikkert på dems intensjon. For i min hode kan dem bare utnytte meg. Veldig gammeldags tankegang, det vet jeg. Jeg har nok blitt hjernvasket, men sånn er det bare med meg. 1
OlaP Skrevet 26. juni 2014 #29 Skrevet 26. juni 2014 Ingen nordmenn har spurt meg ut faktisk.. får alltid høre at de tror ikke jeg kommer til å si ja. Og ofte kunne jeg sagt ja.. Anonymous poster hash: 96f8c...774 Da må du lære deg å spørre dem, det er et naturlig steg videre for deg.
Loka85 Skrevet 26. juni 2014 #30 Skrevet 26. juni 2014 Tøv! Det forventer vi ikke, muslimske menn forlanger det. Det er en tråd her om en pakistansk mann som nekter å pule dama si i ræva, har han høy nok moral for deg?, spør hi om du kan få han da vel. Ta deg sammen. Lær deg å snakke med respkt, for å bli respektert. Dette var fryktelig generaliserende. Hvordan er det du vet dette da egentlig? Har du vært ute med alle norske menn? Anonymous poster hash: fcb0d...7e9 Nei, det har jeg ikke. Men alle mine venninner har vært på date, og hatt sex seinest på 2. date.
Loka85 Skrevet 26. juni 2014 #31 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er 25 år og jomfru. Er ikke muslim, men identifiserer meg med mange av de islamske verdiene. Er ikke interessert i sex utenfor ekteskapet og venter gjerne i flere år. Jeg har fått mange tilbud og har hatt kjærester, men det var ingen av dem jeg så for meg kunne være noe ekteskapsmateriale. Jeg vil heller dø jomfru enn å ha sex med noen som ikke elsker meg og jeg ikke har noe følelsesmessig bånd med. Klart, man savner jo nærhet, men alternativet er å føle seg som et skittent allemannseie som horer rundt, så jeg syns det er verdt å vente. (Sier ikke at andre er skitne, men det er sånn jeg hadde følt meg selv) Anonymous poster hash: 698e0...59b jeg ser den.
Loka85 Skrevet 26. juni 2014 #32 Skrevet 26. juni 2014 Da må du lære deg å spørre dem, det er et naturlig steg videre for deg. Im a lady, liker heller å bli spurt ut.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #33 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er ei 29 år gammel jenta, med høy utdanning, får alltid høre at jeg er pen og sexy, bra jobb, sosialt, utadvent, men jomfru. Jeg kommer fra en religiøs familie (muslimer), jeg har blitt oppdratt med høy moral. Jeg kunne aldri tenk meg å ha sex utenfor ekteskap, og det skal jeg gjøre alt i min makt for å ikke gjøre det. Men her er saken, jeg finner ikke den rette!!! Det er så utrolig vannskelig å finne en jeg liker for å gifte meg med han. Synes de som ber meg ut, er personer som ligger flere hak under meg, både mentaliteten og kulturen. Ikke nok med det faktumet at jeg ikke får dekket mine mentale behov (kjærlighet osv) får jeg heller ikke dekket den fysiske behovet. Jeg merker at jeg begynner å få store behov for nærheter. Noen som har ventet så lenge med sex? og hvordan klarte dere det? Anonymous poster hash: 96f8c...774 Jeg er dame på 33 og fortsatt jomfru. Dette er fordi jeg har en del problemer fra oppveksten og har dårlig selvtillit i forhold til menn. Jeg kjenner flere damer på min alder som er jomfru og aldri hatt kjæreste, men disse er enten kresne eller veldig sære. De er pene og søte alle sammen, men alle sliter med sitt så jeg kan ikke sammenligne oss. Vi er alle etnisk norske om det har noe å si. Ellers har de fleste jeg kjenner kjæreste, samboere, eller er gift og har barn, og de er på min alder og eldre. Så man trenger ikke være religiøs og strengt oppdratt for å være jomfru og å ønske å vente med sex til man møter den rette. Da jeg passerte 30 innfant jeg meg mer med at kanskje jeg bare skal bli en gammel peppermø, men jeg håper fortsatt jeg vil møte en jeg er på bølgelengde med - en gang. Anonymous poster hash: 609d3...3dd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #34 Skrevet 26. juni 2014 Ja for norske menn er SÅ flinke til å spørre jenter ut.... MYE bedre enn norske jenter ihvertfall.... Anonymous poster hash: f0e96...d43 1
OlaP Skrevet 26. juni 2014 #35 Skrevet 26. juni 2014 Takk for seriøs svar, Ja jeg vet godt hvordan den norske kulturen fungerer. 98% av mine venninner er norske. Mine bestevenniner klarer ikke å forstå at jeg enda ikke har hatt sex, for jeg er ikke ellers så veldig praktiserende. Jeg takler bare ikke tanken på å gi "megselv" til en som jeg ikke er sikkert på dems intensjon. For i min hode kan dem bare utnytte meg. Veldig gammeldags tankegang, det vet jeg. Jeg har nok blitt hjernvasket, men sånn er det bare med meg. Ja, av og til kan det være litt feil å være gammedags. Eller rettere sagt kan det bli ensomt. Normenn er mye mer fysisk orientert enn arabere (spesielt damene), og leser også kropsspråk på denne måten. Dvs at hvis du er mye mer lukket, så vil ikke normenn nødvendigvis forstå deg og hva du ønsker. Dette krever mer av deg. Enten må du signalisere litt sterkere hva du ønsker, eller så må du ta initiativ selv...
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #36 Skrevet 26. juni 2014 Også har det seg slikt at jeg vet norske menn forventer å ha sex i et forhold...gjerne med en gang og. Anonymous poster hash: 96f8c...774 Hvordan vet du dette om du aldri har hatt et forhold til en norsk mann? Husk på at det fins 5 millioner forskjellige mennesker i Norge. Ingen er lik, og alle har vi forskjellige verdier og ønsker og drømmer. Det fins mange nordmenn, både menn og kvinner, som har høy terskel for å ha sex, så man trenger ikke være religiøs av den grunn. Jeg er ikke religiøs, og jeg ønsker kun å ha sex med den rette, Jeg vil si at jeg har bedre verdier en dømmende, religiøse mennesker. For jeg kjenner flere religiøse, både kristne og muslimske, som er nokså dømmende og har en overfra og ned holdning. Husk på at du ikke kjenne folk rundt deg. Bare fordi du kjenner noen som har sex med alle og enhver betyr ikke det at alle gjør det. Anonymous poster hash: 609d3...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #37 Skrevet 26. juni 2014 Ja for norske menn er SÅ flinke til å spørre jenter ut.... Haha, du kan spøke du, alle vet selvsagt at jenter spør flest personer ut? eller? tror du trenger en virkelighetssjekk.. Anonymous poster hash: 605ec...ec0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå