Gå til innhold

Gutter: skal jenter sminke seg?

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Litt sminke er greit. Ting som fremhever øyne og slikt. Om det er et lag over heele ansiktet så blir det for mye for min del. Da skal det isåfall være en god grunn, ting som uren hud f.eks.

de aller fleste bruker concealer og foundation selv om du ikke ser det...
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jenter er helt klart veldig mye vakrere uten sminke, og dekke til hele ansiktet for å gjøre seg til en annen enn man er synest jeg ikke noe om. Er heldigvis så heldig å ha en kjæreste som veldig sjeldent bruker sminke og om hun gjør det er det som oftest til spesielle anledninger der man generelt pynter seg mer en til hverdags.

Jeg er også av den oppfatning at jenter ikke sminker og pynter seg for gutter men for hverandre.

Anonymous poster hash: 3804d...280
Skrevet

de aller fleste bruker concealer og foundation selv om du ikke ser det...

Du snakker med en person av det motsatte kjønnet. Selv om jeg har sett en haug av ulike sminkedingser, pulver og salver og det som er på badet så aner jeg ikke hva de forskjellige tingene heter.

Hvis jeg kysser ei dame på kinnet og det føles ut som om leppene blir tilsmurt av sjokoladepulver så syns jeg det blir for mye.

Skrevet

Menn har null peil på hvor mye sminke som kreves for at det skal se helt naturlig ut....

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Menn har null peil på hvor mye sminke som kreves for at det skal se helt naturlig ut....

ja nettopp :)
Gjest Blomst83
Skrevet

Selvfølgelig, dere må jo være en god dose selvopptatt også. Det var heller ikke det jeg skrev. Men hadde mange av dere forstått hvor teit enkelte ting så ut så hadde dere ikke gjort det. Dere er mer opptatt av å være fjong for å ikke skille dere ut, være flott for venninner og kollegaer, og selv. Hadde ingen brydd seg om hvordan dere så ut så hadde dere heller ikke brydd dere så mye.

Helt uenig.Jeg sminker meg kun for min egen del,og ikke for noen andre.For meg er også sminke en slags maske.

Gjest Steamboat
Skrevet

Samme hva folk svarer er jo responsen du får med og uten sminke som teller. Men ja liker festsminkede jenter best.

Skrevet

Spiller ingen rolle hva vi sier for dere gjør det uansett.

Blir det mye av det klinet er det bare teit og komisk.

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt så mange gutter som sier at jenter uten sminke er det fineste, og at (ihvertfall) FOR mye sminke bare er ekkelt.

Men også møtt gutter som mener at jenter skal sminke seg, for hvis ikke er de "slaskete".

Hva mener du?

Anonymous poster hash: f7a87...b5d

Jenter kan sminke seg av og til.

Anonymous poster hash: 5c6f9...ebd

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

ja nettopp :)

Hahaha...godt poeng! Jeg selv har null peiling på det med damer og sminke skal jeg inrømme :fnise:

Men jeg har jo sett endel damer som er helt "ensfarget" i hele ansiktet....ikke litt rød i kinna osv....det ser ofte litt for mye ut syntes jeg. Utheving av øynene og litt glossy lepper er skikkelig flott

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg slapp å sminke meg fordi det er best for huden. Men sånn er det ikke. Jeg er 23 år og sliter med masse kviser! Og ingen liker kviser! Pluss at jeg jobber i helsesektoren så jeg kan ikke gå rundt usminket pga kvisene. Men jeg prøver å holde det så jevnt naturlig farge som mulig :P

Anonymous poster hash: 31d9c...5fb
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jenter er helt klart veldig mye vakrere uten sminke, og dekke til hele ansiktet for å gjøre seg til en annen enn man er synest jeg ikke noe om. Er heldigvis så heldig å ha en kjæreste som veldig sjeldent bruker sminke og om hun gjør det er det som oftest til spesielle anledninger der man generelt pynter seg mer en til hverdags.

Jeg er også av den oppfatning at jenter ikke sminker og pynter seg for gutter men for hverandre.

Anonymous poster hash: 3804d...280

eh nei vi er jo ikke det...
Gjest Lille-pus
Skrevet

Litt hverdagssminke til daglig ja, men ikke på langt nær 'full krigsmaling' for normale dager på jobb.

Er det derimot en kveldsanledning med festantrekk så tilpasses sminken til antrekk og anledning.

- uansett skal det ikke se 'påmalt' ut, det skal fremheve den naturlige skjønnheten, ikke dekke den.

Det finnes lite som ser så kleint ut som unge jenter i full 'ut på byen' sminke i fullt dagslys.

Gjest Heartbeat
Skrevet

De fleste som sminker seg med full maske og hele pakka er unge jenter, her jeg bor iallefall.

Jeg bruker bare litt mascara til vanlig. Kun på fest jeg kan sprite meg litt opp med ekstra sminke :fnise::fnise:

Kjæresten min liker at jeg er naturlig og ikke har noe sminke over hele ansiktet

Skrevet

Jeg sminker meg lite på hverdager. Bruker bare mascara og consealer av og til. Skal jeg på fest tar jeg på solpudder og sånn sort strek over øynene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...