Gå til innhold

Tips til strikkeprosjekt?

Gjest Espera

Anbefalte innlegg

Gjest Espera

Kjører mye buss for tiden, og strikketøy får tiden til å gå! Men nå er jeg helt BLANK på nye prosjekter, finner liksom ikke noe som frister.... Vært og tittet litt i mønsterbøker osv, uten å få den store inspirasjonen.

Derfor spør jeg dere da, kjære KG-jenter, hva synes dere er moro å strikke? Ikke alt for komplisert, ikke altfor mye mønster (humper på bussen :ler: )....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde unplugged

Jeg pleier å hekle julepynt på bussen. Små hjerter som jeg legger inni julekortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuskeskjerf i spreke farger (ble nettopp ferdig med et turkis! :wink: ), tovevesker, baby-ullbukser (alltids noen å gi dem til), ull-hals til barnehagebarn (sokker/votter. Flotte julegaver!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norsk Ukeblad for et par uker siden hadde de oppslag om at et sykehus i Afrika (husker ikke hvor) trengte ullsokker og luer som de bruker på fortidligfødte barn. Der sto det enkle oppskrifter og adresse til hvor man kan sende dem. Kanskje en idè?

Ellers synes jeg babyklær er greit å strikke, man blir fort ferdig.

PS! Har mistet ukebladet mitt, noen som har det og kan skrive adressen der man kan sende til? Strikker luer som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lappeteppe? Flott måte å bruke opp restegarn og kan lages i babystørrelse, barnestørrelse eller et stort et du kan bruke selv :) Kjapt og greit og du kan lage mye eller lite mønster på lappene etter dagsform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norsk Ukeblad for et par uker siden hadde de oppslag om at et sykehus i Afrika (husker ikke hvor) trengte ullsokker og luer som de bruker på fortidligfødte barn. Der sto det enkle oppskrifter og adresse til hvor man kan sende dem. Kanskje en idè?

Ellers synes jeg babyklær er greit å strikke, man blir fort ferdig.

PS! Har mistet ukebladet mitt, noen som har det og kan skrive adressen der man kan sende til? Strikker luer som bare det.

Jeg kan ikke streikke men jeg ville bare si at det syns jeg var et utrolig godt forslag. Kjempe bra faktisk. Når man gir penger vet man liksom aldri helt om de ender der de skal men dette blir virkelig brukt til noe nyttig.

Du og alle andre som gjør det får en stor :dagensrose: av meg ;)

Nå skal jeg lete på nettet etter artikkelen/adressen for deg...så gjør jeg ihverfall noe litt nyttig jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Pass på å bruke rundpinne på bussen! Kan være ganske så skummelt å sitte der med en sokk med 5 spisse pinner hvis det skulle komme en kollisjon eller en brå oppbremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...