Gå til innhold

My Life


MuMMa

Anbefalte innlegg

Yay... Dagbok! :danse:

Jeg kjenner meg litt tom om dagene. Vet ikke hva jeg skal syns om jobben min lenger. Har jobbet samme sted i 5 år, og det er bare de siste 2-3 månedene som har vært tunge å svelge. Har ingenting med verken arbeidskollegaer eller arbeidsoppgaver å gjøre, men arbeidsgiver... Jeg gidder ikke å gå i detalj, men både jeg og resten av kollegaene mine får dem litt opp i halsen.

Det er utrolig å tenke på det gode og tette samholdet vi kollegaer har hatt sammen de siste årene, og nå skal vi plutselig splittes fordi samtlige er på jakt etter ny jobb... Vemodig!

Dagen i dag har vært --> :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det dessverre enkelte steder. Blir det et voldsomt rush med oppsigelser og mange som slutter, så skjønner kanskje arbeidsgiver at noe må gjøres for å få det til det bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Millimani, så koselig at du stakk innom dagboka mi :nigo:

Gårsdagen ble ikke noe bedre da en av mine nærmeste kollegaer hadde sin siste dag på jobb. Og jeg vet at i løpet av denne uka/neste uke kommer det til å gå ytterligere 3 flotte personer. Vi er (var) totalt 8 stk hvor jeg jobber, og det merkes godt når en av oss slutter. Det er tungt å gå på jobb om dagene, og tyngre kommer det til å bli når de andre forsvinner... (Ja, jeg vet... Mye sutring!)

Jeg fikk sendt avgårde CV'en i går, og krysser fingrene på at stillingen er min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke hørt noe ang. CV'en jeg sendte inn på onsdag. Søknadsfristen går ikke ut før 11. juli, og regner derfor med at det ta sin tid før jeg evt. hører noe. Men mobilen er med meg uansett, bare sånn i tilefelle...

Det har vært en rolig helg for min del (og det er slike helger jeg foretrekker). Fikk ENDELIG skinet opp leiligheten, noe som helst skulle blitt gjort i fjor (overdrivelse!). Det er rart hvordan et par smuler på gulvet kan påvirke humøret mitt. Og når hybelkaninene plutselig dukker frem... --> :bond: (can u imagine?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riktignok et vikariat jeg trives i, men det er veeeeeldig midlertidig. SÅ jeg er også jobbsøkende og kjenner følelsen av å alltid ha telefonen med seg i tilfelle det skulle dukke opp noe. God jobbsøking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Løvefrøken, ønsker deg også lykke til! :goodbye:

Siden onsdag har 4 av mine gode kollegaer sluttet. For tiden sitter jeg i et annet kontorbygg, og det er jeg veldig takknemlig for i dag da jeg slipper å se de tomme pultene etter dem. Vel og bra... Men det er trist! Trist som faen!

Fortsatt ikke hørt noe ang. CV'en. Kjedelig å vente...

Vet jeg har fått en litt deprimerende start på dagboka, men slik er nå situasjonen min i dag. Den dagen trykket letter litt blir også humøret mitt meget forbedret, og dagboka vil bli en fryd å lese... (tror jeg) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

MuMMa is baaaack!!! :biggrin:(fravær grunnet sommerferie osv, osv...)

Omsider kom jeg inn til jobbintervju. Vet de har en del å gjøre, men... 2 måneder :sjokkbla: ventet jeg på at den j*** telefonen skulle ringe!!! 1 måned har gått siden jobbintervjuet, og jeg har fortsatt ikke hørt fra dem :sjokkbla: :sjokkbla: :sjokkbla:... Gir snart opp! Sendte dem mail i dag for å høre ang. stillingen. Håper virkelig at de får fingeren ut og svarer, for nå er jeg temmelig lei av å vente. Mobilen er med meg over alt. Har den til og med meg på do, og DET er ikke typisk meg!

Har behov for litt pusterom nå kjenner jeg... :sukk:

:sur:#vilikkeventemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen av å gå med telefonen på seg hele dagen fordi man venter på en viktig telefon som skal komme ja... Nå som du har sendt dem en mail så har du lagt litt press på dem, forhåpentligvis, - så da skal du se du snart hører fra dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen av å gå med telefonen på seg hele dagen fordi man venter på en viktig telefon som skal komme ja... Nå som du har sendt dem en mail så har du lagt litt press på dem, forhåpentligvis, - så da skal du se du snart hører fra dem :)

Takk for støtten, Millimani! :hug:

Jeg fikk svar tilbake samme dag: "Jeg burde definitivt gitt deg beskjed, men grunnet ... er hele prosessen flyttet et par uker. Jeg regner med at vi jobber videre fra neste uke. Du hører fra oss!".

Vet ikke om jeg skal tolke det som positivt eller negativt. De jeg har snakket med har svært ulike meninger. Noen tolker dette som meeeget positivt: "Jeg har troen på at du har fått jobben, for hvis ikke, hadde de nok sagt at du ikke var et alternativ!", mens andre: "De har ikke bestemt seg enda hvilken kandidat de ønsker!"...

OMG!!! - MuMMa har glemt mobilen sin hjemme i dag (tenk hvis...??) :bond: Egentlig så gjør det meg ingenting. Regner med at jeg ikke hører fra dem før til neste uke uansett (og jeg slipper evinnelig mas hjemmefra) :fnise:

#ønskerdegenfintirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

:hoho:

Hahahaha!!! Flinke meg... Starter en dagbok, for så å klare å skrive 7 innlegg (inkl. denne) i løpet av en 15 måneders periode... (klapper meg selv på skulderen). Skjønner godt den som ikke gidder å følge med på dagboka  :flau:

 

Status i dag: Jeg fikk aldri jobben! Greit nok! Har egentlig ikke tall på hvor mange søknader og CV'er jeg har sendt inn i løpet av det siste året. Men det har blitt noen! Slik markedet er i dag så er det håpløst, og motivasjonen blir ikke større mtp. at tusenvis av andre er i samme situasjon som meg.

 

MEN! Nå kan jeg endelig senke skuldrene litt. Har nylig skrevet under på en arbeidsavtale. Er snakk om en 67,5% stilling :danse:​  og forhåpentligvis med gode muligheter for overtid, kvelds- og helgetillegg (lommeboka mi har aldri sett så skral ut før)  :sjokkbla:  Kunne egentlig tenkt meg en 100% stilling, men er fornøyd bare jeg har en jobb å gå til. Litt vanskelig å si om dette er drømmejobben. Men det ser interessant ut, og jeg skal gi det en sjanse. Tror dette blir bra!  :tommelopp:

 

I dag blir minsten hentet av besteforeldre. Det blir en spicy middag på mannen og meg  :nigo:

 

#takkforatdugidderålese #haenfortsattfindag

Endret av MuMMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...