AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #21 Skrevet 24. juni 2014 Alle på en avdeling kan ikke ha ferie samtidig, men kanskje dette er en spesiell situasjon og den ene er f.eks sykemeldt og de to andre har ferie. Men spør styrer du, det er ikke bra for barna, da burde en de kjenner fra en annen avdeling kunne jobbe på den, om de har fult opp med de faste ansatte. Der jeg jobber samarbeider to og to avdelinger om sånt, så barna kjenner alle ansatte på begge avdelingene. Anonymous poster hash: 786dc...6dd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #22 Skrevet 24. juni 2014 Hadde ikke vært greit for meg, så jeg hadde gått hjem igjen med ungen og tatt det opp med barnehagen. En barnehage er ikke bare et sted å oppbevare barna, de skal føle seg trygge der også.Anonymous poster hash: 900ae...b36 2
minister-mio Skrevet 24. juni 2014 #23 Skrevet 24. juni 2014 Er alle faste voksne syke må ansatte på andre avdelinger og/eller vikarer steppe inn... Det skjer på alle avdelinger en eller annen gang. Hvis det skjer ofte er det et problem. Det kan ved levering også være før mellomvakten og senvakten har begynt, så kanskje barnets "faste" kom etterhvert 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #24 Skrevet 25. juni 2014 Vi har hatt litt samme problem i vår bhg, men da ikke i forbindelse m ferie. Stadig nye vikarer, ingen kjente ved levering etc. Dette skyldtes sykdom og annet fravær. Det er jo selvfølgelig ikke sånn at ansatte i bhg ikke skal ha ferie, bli syke el.l, men da må jo ledelsen sørge for at det enten er kjente vikarer eller noen kjente fra en annen avd som stepper inn. Vi sa fra til ped.leder og vet at flere andre gjorde det også, og situasjonen endret seg raskt. Anonymous poster hash: f1b4f...20f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #25 Skrevet 25. juni 2014 Det er ikke alltid like lett å ha stabile vikarer. Vi er utrolig heldig akkurat nå, men det kan forandre seg fort.<br /><br />Nå som barn snart skal over på nye avdelinger jobber vi mye på tvers. Ute så er vi sammen og samarbeider, slik at alle barna blir kjent med oss voksne. Som regel er det faste som har tidligvakt, men det kan skje at de blir syk. Og dersom neste vakt bor et stykke unne, kan det ta litt tid før de er på plass. Anonymous poster hash: 5fe49...afc
Stinelin Skrevet 25. juni 2014 #26 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Jeg hadde tatt det opp med styrer, og tatt med ungen hjem igjen. Kunne ikke falt meg inn å levere ungene til helt fremmede mennesker, uansett om det er i barnehagen eller ellers. De faste ansatte var også nye for oss i starten, og da brukte vi mange dager på tilvenningen. Edit: Glemte to ord. Endret 25. juni 2014 av Stinelin
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #27 Skrevet 26. juni 2014 Som en som er ringevikar i barnehage vil jeg gjerne si at det er FULLT mulig at barnet ditt kjenner denne personen veldig godt, men er usikker på den personen så tidlig om morgenen når han/hun blir gitt vekk fra mor eller far. Det er stor forskjell å gå fra 12 timer med mamma til en person som du kjenner som er "kjekk å leke med" enn å gå fra 12 timer med mor og far til en person som du har vært rundt hver dag i 3 år. Vikaren trenger ikke å være super ufast selv om ditt barn reagerte på det. I mitt hode så er det noe barnet glemmer etter 5 minutter, og sladring til styrer vil bare føre til at vikaren må gå rundt og få kjipe vakter hver dag fordi mor ikke taklet at barnet hennes gråt i 5 min når hun drog. Anonymous poster hash: 7f044...5de 1
Stinelin Skrevet 26. juni 2014 #28 Skrevet 26. juni 2014 Som en som er ringevikar i barnehage vil jeg gjerne si at det er FULLT mulig at barnet ditt kjenner denne personen veldig godt, men er usikker på den personen så tidlig om morgenen når han/hun blir gitt vekk fra mor eller far. Det er stor forskjell å gå fra 12 timer med mamma til en person som du kjenner som er "kjekk å leke med" enn å gå fra 12 timer med mor og far til en person som du har vært rundt hver dag i 3 år. Vikaren trenger ikke å være super ufast selv om ditt barn reagerte på det. I mitt hode så er det noe barnet glemmer etter 5 minutter, og sladring til styrer vil bare føre til at vikaren må gå rundt og få kjipe vakter hver dag fordi mor ikke taklet at barnet hennes gråt i 5 min når hun drog. Anonymous poster hash: 7f044...5de Hva er viktigst, at du får gode vakter eller at ungene våre føler seg trygge og komfortable i barnehagen? At ansatte i bhg mener at beskjeder til styrer er "sladring" er bare helt utrolig... I vår bhg er det noen utrolig tafatte assistenter som ikke gir noe av seg selv til ungene, gutten vår liker ikke å bli levert til dem. Jeg har sagt fra, og styrer skulle ta en runde på hvor viktig det er å ta imot ungene på en god måte hver morgen. Og hun er heldigvis såpass profesjonell at hun setter pris på tilbakemeldinger. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #29 Skrevet 26. juni 2014 Vikaren trenger ikke å være super ufast selv om ditt barn reagerte på det. I mitt hode så er det noe barnet glemmer etter 5 minutter, og sladring til styrer vil bare føre til at vikaren må gå rundt og få kjipe vakter hver dag fordi mor ikke taklet at barnet hennes gråt i 5 min når hun drog. Ja, ærlig talt. Jeg jobber også som ringevikar i barnehage, og å gå mellom- eller senvakt for at ungene skal få en best mulig start på dagen og en best mulig dag i barnehagen totalt sett er en selvfølge for meg. Ungene er mye viktigere enn at jeg får tidligvakt. Anonymous poster hash: 849b4...e2a 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå