AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #41 Skrevet 24. juni 2014 Jeg syns absolutt at en 17 åring skal klare seg ganske på egenhånd, hvertfall om du betaler mat og bolig for han. Når jeg var 17 fikk INGEN av mine venner lommepenger, vi hadde alle sammen jobber ved siden av studiene. Det er faktisk ikke kjempevanskelig å finne seg en helgejobb når man er 17 år. Jeg hadde rett og slett vært flau om jeg hadde vært avhengig av mam og pap for bussbillett og mascara på vgs.Anonymous poster hash: 43b44...96c Det spørs. Da jeg var 17 år var det helt umulig å finne seg helgejobb, men jeg var billig i drift og foreldrene mine ville heller at jeg skulle jobbe bra med skolen enn å stresse med å finne jobb. Penger fikk jeg når jeg trengte det, og det var sjelden jeg spurte om penger, så hver gang jeg spurte fikk jeg alltid fordi det var sjelden jeg spurte. Anonymous poster hash: 40445...846 3
Gjest Ciegus Skrevet 24. juni 2014 #42 Skrevet 24. juni 2014 Man trenger da ikke å ha lave mål til utdanning for å finne tid til å jobbe ved siden av skolen. Anonymous poster hash: bc407...1c2 Nei sier du det???
Gjest Ciegus Skrevet 24. juni 2014 #43 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har vel egentlig mer hørt at det er 18 år som er mest vanlig å bli "selvstendig". Da er man myndig og det er mer jobbmuligheter for da har man "lov til alt". For en 17-åring er det ikke mange jobbmuligheter, med mindre man kjenner noen som kjenner noen.. De kan ikke sitte i kassa på en matbutikk en gang. Noen av venninnene mine fikk seg noen vakter i klesbutikker ol. men ellers har jeg ikke hørt om noen som har jobbet stort som 17-åring. Selv fikk jeg ikke fast jobb før jeg var nesten 19, og de stedene jge jobbet før der, var bare frivillig. Om han går på videregående, er jo egentlig det nok. Personlig hadde jeg blitt litt muggen om mamma slutta å gi meg lommepenger den dagen jeg ble 17, med mindre det var fordi jeg hadde fått meg en jobb.. Han burde få slippe å fokusere på noe annet enn videregående og lekser nå, han skal tidsnok ut som lærling/ut i jobb..Anonymous poster hash: d4f74...d7d Husarbeid burde han da også greie å hjelpe til med. Og i følge TS fokuserer han ikke på skole en gang. Både skole og husarbeid er minimum av det man kan forvente av normale ungdommer.
Petalouda Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #44 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er redd jeg rett og slett har tillatt han å slippe unna med en del ting det siste året, og det straffer seg nå. Det har vært et hektisk år for hele familien, men det er grenser for hvor lenge han kan sløve seg gjennom dagene. Han har fått beskjed tidlig både om at pengestrømmen stopper dersom ikke karakterer og treningsnivå tar seg opp, nå er skkoleåret over og det er på tide å sette ord til handling. Han fyller søtten senere i sommer, før den tid skal han på språkreise som han VET han må spare lommepenger til selv. Slik jeg ser det har jeg gjort min del her, nå er det opptil han.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #45 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har vel egentlig mer hørt at det er 18 år som er mest vanlig å bli "selvstendig". Da er man myndig og det er mer jobbmuligheter for da har man "lov til alt". For en 17-åring er det ikke mange jobbmuligheter, med mindre man kjenner noen som kjenner noen.. De kan ikke sitte i kassa på en matbutikk en gang. Noen av venninnene mine fikk seg noen vakter i klesbutikker ol. men ellers har jeg ikke hørt om noen som har jobbet stort som 17-åring. Selv fikk jeg ikke fast jobb før jeg var nesten 19, og de stedene jge jobbet før der, var bare frivillig. Om han går på videregående, er jo egentlig det nok. Personlig hadde jeg blitt litt muggen om mamma slutta å gi meg lommepenger den dagen jeg ble 17, med mindre det var fordi jeg hadde fått meg en jobb.. Han burde få slippe å fokusere på noe annet enn videregående og lekser nå, han skal tidsnok ut som lærling/ut i jobb.. Anonymous poster hash: d4f74...d7d OMG, akkurat fylt 19 du eller... Anonymous poster hash: bc407...1c2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå